وقتی IDC از کاهش فروش ساعت هوشمند پرده برداری می کند

وقتی IDC از کاهش فروش ساعت هوشمند پرده برداری می کند
  • 1395/5/4
  • زهرا معبودی
  • 0

با توجه به آخرین گزارش IDC، فروش ساعت های هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت زمانی مشابه سال قبل کاهش ۳۲ درصدی را به خود دیده است. کاهش این میزان تا حدود زیادی به علت افت فروش ساعت های شرکت اپل می باشد. این شرکت تحقیقاتی  پیشبینی فروش ۱٫۶ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل در مقایسه با ۳٫۶ میلیون دستگاه را نسبت به سال قبل می کند.

اگرچه اپل هم چنان از شرکت های پرفروش این دستگاه ها محسوب می شود، اما تنها شرکت از ۵ شرکت مطرح در میان سامسونگ ، لنوو ، LG و Garmin است که در فروش امسال خود کاهش داشته است. سایر شرکت های نام برده افزایش فروش قابل توجهی داشتند.

کاهش فروش اسمارت واچ

اما پیش از اینکه به این نتیجه برسید که نسل ساعت های هوشمند در حال انقراض است، چند نکته ی زیر را در نظر داشته باشید:

اول اینکه شرکت اپل از زمان عرضه ی نخستین ساعت های هوشمند خود سخت افزار خود را به روز رسانی نکرده است و مطمئنا تعداد زیادی از کاربران در انتظار آپدیت Apple Watch نشسته اند تا به محض ورود Smartwatch ارتقاء داده شده اقدام به خرید نمایند.

دوما اینکه اپل مستقیما اطلاعات فروش دستگاه ها را در پایگاه های آماری خود در اختیار افراد قرار نمی دهد و این اطلاعاتی که کمی قبل بیان شد حاصل تحقیقات پایگاه های آماری غیر وابسته به شرکت اپل است. بنابراین نمی توانیم به طور کامل به آن ها اعتماد کنیم.

علاوه بر موارد بیان شده، در حال حاضر ساعت های هوشمند عمر بسیار کوتاهی دارند و شرکت های محدودی اقدام به تولید این ساعت ها می کنند. پس این نوسان ها خطر جدی برای آینده ی این شرکت نخواهد داشت.

IDC پیشبینی می کند که سال آینده، فروش این ساعت ها رشد داشته باشد و فروش کم این دستگاه ها را در شش ماهه ی دوم سال ۲۰۱۶  جبران کند.

در یک نگاه کلی، Smartwatch ها ظرفیت بالایی دارد و هنوز کارهای زیادی ست که برای این صنعت باید انجام بگیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *