دوربین های دوگانه سال آینده اپل هر دو به لرزشگیر اپتیکال مجهز خواهند شد

دوربین های دوگانه سال آینده اپل هر دو به لرزشگیر اپتیکال مجهز خواهند شد
  • 1395/6/20
  • زهرا معبودی
  • 0

دیروز و در اولین ساعاتی که ثبت سفارش برای خرید آیفون های جدید اپل امکان پذیر شد آقای «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف موسسه «KGI Securities» در گزارش میدانی جدی خود عنوان نمود انتظار دارد دوربین های دوگانه اپل در نسل بعدی آیفون نیز حضور داشته باشد. وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت به سبب هزینه بالای تولید لنز های دوگانه در سال ۲۰۱۷ هم نباید انتظار داشت که هر دو گوشی به دوربین جدید مجهز شوند و این امکان قطعا تنها در آیفون پرچمدار اپل (آیفون ۸ پلاس) حضور خواهد داشت. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی دیگر تحلیل های آقای مینگ-چی کو در این گزارش بپردازیم.پس از رونمایی آیفون ۷ و در بازه فروش و ثبت سفارشات این محصولات جدید کمپانی اپل، تحلیلگر موسسه «‏KGI Securities‏»‏ اظهاراتی جدید را درباره آیفون های سال آینده عنوان نموده است.

وی در این گزارش میدانی اظهار داشته که در آیفون های سال آنده نیز انتظار ندارد گوشی های آیفون ۸ به دوربین با لنز دوگانه مجهز شوند و به عقیده وی این امکان همچنان در انحصار برادر بزرگتر (آیفون ۸ پلاس) خواهد بود.

apple-iphone-watch-20160907-4921

وی در تحلیل دیروز خود در این باره نوشت:

«اگرچه ویژگی تازه برای کاربران حرفه ای که به عکاسی علاقه دارند جذاب است، اما دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس هنوز عامل تحریک کننده ای برای کاربران عام نیست. هزینه بالای این ماژول (بین ۳۰ الی ۴۰ دلار آمریکا) نیز موجب می گردد تا اپل آن را به شکل اختصاصی برای آیفون گران تر خود در نظر گیرد. انتظار داریم در سال آینده تنها مدل حرفه ای تر از آیفون به این ویژگی مجهز شده باشد.»

این تحلیلگر در ادامه صحبت های خود به مشخصاتی از دوربین های سال آینده آیفون هم اشاره نمود و در این اظهارات بیان داشت که دوربین های سال آینده آیفون (دوربین های دوگانه)، هر دو دارای موتور لرزشگیر اپتیکال خواهند بود و این در حالی است که آیفون پلاس امسال از دو دوربین ۱۲ مگا پیکسلی بهره مند است که یکی دارای لنز واید بوده و دیگری مجهز به لنز تله می باشد.

در این میان تنها دوربین دارای لنز واید به لرزشگر اپتیکال مجهز شده است و به عقیده مینگ چی در سال آینده هر دو دوربین این قابلیت را دارا خواهند بود که در این صورت کیفیت زوم اپتیکال و دیجیتالی آن نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس شایعات (در مراحل رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس مشخص شد تا ۹۵% شایعات عنوان شده درباره این گوشی ها صحت داشته است) به نظر می رسد در سال آینده میلادی جدید که همراه با تولد ۱۰ سالگی آیفون است، اپل تغییراتی بنیادی در ساختار این گوشی ها پدید آورد. (در حال حاضر گوشی های سری s آیفون تنها بروز رسانی های داخلی را شامل می شود و این موضوع سبب کاسته شدن محبوبیت این گوشی ها نزد طرفداران شده است.)

بر اساس شایعاتی که پیش ازاین نیز عنوان شده اند، پیش بینی می شود در این نسل از گوشی های آیفون که احتمالا با نام سری X و یا آیفون ۸ عرضه خواهند شد تغییراتی اساسی در ساختار داخلی و خارجی این گوشی ها ایجاد شود. به عنوان مثال قرار است آیفون های سال آینده نمایشگری بدون حاشیه و سرتاسری در پنل جلویی موبایل داشته و البته نوع خود صفحه نمایش هم OLED پیش بینی شده است. از قرار معلوم در این موبایل، کلید فیزیکی Home به طور کامل حذف می گردد. در کنار این موارد اپل احتمالاً ویژگی شارژ بی سیم و همچنین اسکنر عنبیه چشم را به آن اضافه می کند.

با توجه به این که تا کنون تمامی اظهارات مینگ چی درباره گوشی های آیفون درست بوده است، به نظر شما پیش بینی وی برای آیفون های سال آینده تا چه به حقیقت نزدیک خواهد بود؟

نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید.


منبع:

MacRumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *