عجله سامسونگ در عرضه Note 7 به سود فروش بیشتر iPhone 7 تمام شد

عجله سامسونگ در عرضه Note 7 به سود فروش بیشتر iPhone 7 تمام شد
  • 1395/6/29
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی سامسونگ را می توان یکی از بد اقبال ترین کمپانی های چند ماه اخیر در دنیا نامید. این غول کره ای که پیش از رونمایی نوت ۷ تبلیغات بسیاری برای کهکشانی خود نموده بود و با وجود ادعای خود مبنی بر این که نوت ۷ پیشرفته ترین گوشی ضد آب دنیاست انتظار داشت با فروش بالای این محصول جدید سود سرشاری را روانه کمپانی خود سازد که متاسفانه این سود آوری با اولین انفجار مسیر خود را به سمت شکستی بزرگ عوض نمود. شکستی که به عقیده بلومبرگ به سبب رقابت با آیفون ۷ به وقوع پیوست.

بلومبرگ گزارش داده است که سامسونگ پیش‌بینی کرده بود آیفون ۷ اپل پیشرفت چندانی نسبت به گذشته نخواهد کرد و این موضوع را فرصتی بزرگ برای خود می‌دیده است. به این منظور سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا هر چه سریع‌تر گوشی خود را با امکانات متعدد روانه بازار نماید. ویژگی‌هایی مانند لبه ‌های خمیده صفحه نمایش در کنار حسگر عنبیه چشم و باتری با حجم بالا همگی مواردی بودند که سامسونگ روی آن‌ها برای فروش بیشتر گلکسی نوت ۷ حساب ویژه‌ای باز کرده بود.

iphone-7-vs-note-7

 

اگر این پیش بینی صحت داشته باشد کمپانی سامسونگ با  طمع سود بیشتر خود باعث ضرر ۱میلیارد دلاری ای شده که به سبب بازگردانی و تعویض نوت ۷ ها به این کمپانی وارد آمده است.

از طرف دیگر به نظر می رسد این بد اقبالی سامسونگ به نفع رقیب تمام شده و رقبا قطعا تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا از این فرصت به نفع خود بهره برداری نمایند. در برهه کنونی، شاید اپل با آیفون ۷ و مدل پلاس آن، اصلی ترین رقیب کهکشانی از میدان به در شده سامسونگ باشد که حالا عرصه را برای تاخت و تاز خود و پیشی گرفتن از حریف فراخ دیده.

پیش از رخ دادن این حوادث برای کهکشانی سامسونگ فروشندگان قطعه در کره بر این باور بودند که شرکت ساکن کوپرتینو بین ۸۰ الی ۸۵ میلیون دستگاه آیفون را در سال جاری به فروش خواهد رساند. حالا اما معتقدند که این رقم افزایشی ۱۷ الی ۲۵ درصدی را تجربه کرده و آنطور که یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه گذار IBK اعلام کرده به رقم بیش از صد میلیون عدد تا پایان امسال می رسد.

iphone-7-vs-note-7

لی سئونگ وو، از پژوهشگران این شرکت معتقد است که بروز این اتفاقات برا ی سامسونگ حکم یک امتیاز اضافه را برای اپل داشته است و باعث شده بیشتر مشتریان بالقوه نوت ۷ به سمت آیفون ۷ روی بر گردانند.

سانگ اون جئونگ یکی از تحلیلگرانی است که باور دارد اپل به خاطر مساله ای که برای نوت ۷ رخ داده جایگاه خود را در بازار اسمارت فون های بیشتر از ۶۰۰ دلار تثبیت خواهد کرد. وی همچنین اضافه کرد که از زمان فراخوان سامسونگ اپراتورهای آمریکایی بر میزان تبلیغات خود برای آیفون ۷ افزوده اند.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

zdnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *