وان پلاس ۴ از چه ویژگی های سخت افزاری بهره خواهد برد؟

وان پلاس ۴ از چه ویژگی های سخت افزاری بهره خواهد برد؟
  • 1395/7/1
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی وان پلاس که در سال جاری میلادی محصول جدید خود به نام وان پلاس ۳ را منتشر نموده است احتمالا در نسل بعدی گوشی های هوشمند خود  از دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

وان پلاس ۳ که در سال جاری میلادی رونمایی و روانه بازار شد جدیدترین محصول کمپانی وان پلاس است که از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند بود و مانند سایر اعضای خانواده وان پلاس قادر به دریافت هیچ گونه حافظه جانبی از قبیل میکرو اس دی نمی باشد.

در شایعاتی که به تازگی منتشر شده است مشخصات و ویژگی های خاصی برای نسل چهارم گوشی های این کمپانی بیان شده است که از جمله آنها می توان به  ۸ گیگابایت رم‌ و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و همچنین امکان ارتقای آن به کمک کارت حافظه‌‌ی جانبی میکرو اس‌دی اشاره نمود. همانطور که اشاره شد نسل های گذشته خانواده وان پلاس از قابلیت کارت حافظه میکرو اس دی بی بهره بوده اند و افزودن این قابلیت به گوشی جدید می تواند پیشرفت بزرگی در محصولات این کمپانی باشد. هرچند کاربران گوشی هایی چون وان پلاس ۳ به مدد حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تقریبا از  میکرو اس دی بی نیاز بوده اند اما این تکنولوژی در برخی موارد می تواند راه گشای مشکلات باشد.

برخلاف شایعه‌ای که اعلام می‌کند وان‌پلاس ۴ از ۸ گیگابایت رم بهره خواهد برد، منطقی‌تر و امکان‌پذیرتر است که این گوشی با ۶ گیگابایت رم عرضه شود. باید گفت ۶ گیگابایت رم برای یک گوشی‌هوشمند بسیار زیاد است و می‌توان با این میزان حافظه‌ هر و بازی‌ و اپلیکیشنی را با نهایت سرعت اجرا کرد. علاوه بر این شرکت وان‌پلاس همیشه سعی کرده تا هزینه‌های ساخت محصولات خود را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد و اضافه کردن رم می‌تواند بر سایر مشخصات فنی دستگاه اثر گذاشته یا نهایتا باعث افزایش قیمت شود. البته نا گفته نماند وان پلاس ۳ به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و امکان بهره‌گیری از ۸ گیگابایت رم در نسل بعدی محتمل به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات بیان شده برای این گوشی هوشمند می توان به پشتیبانی از کارت حافظه و دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی اشاره نمود. لازم به ذکر است که وان پلاس ۳ از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی بهره مند می باشد.

درباره پردازنده این گوشی اطلاعات خاصی در دسترس نمی باشد اما از آن جا که نسل قبلی این گوشی ها از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد، احتمال زیادی وجود دارد که این کمپانی از مدل جدید پردازنده‌‌ی یاد شده، یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ در گوشی بعدی خود استفاده کند. این احتمال هم وجود دارد که وان‌پلاس به طور کلی یک چیپ‌ست دیگر را برای وان‌پلاس ۴ انتخاب کند.

از دیگر مواردی که درباره این گوشی همچنان مجهول به نظر میرسد عمرباتری، اندازه‌ی نمایشگر و رزولوشن نمایشگر است. البته حداقل رزولوشن ممکن برای وان‌پلاس ۴ فول اچ‌دی و پنل نمایشگر این دستگاه نیز احتمالا AMOLED خواهد بود زیرا هم اکنون وان‌پلاس ۳ از نمایشگری با همین مشخصات بهره می‌برد.

همانطور که پیشتر اشاره شد اینها تنها شایعاتی است که درباره نسل جدید خانواده وان پلاس منتشر شده است و هیچ کدام از قطعیت برخوردار نیستند اما از آنجا که این کمپانی قصد دارد محصول سال آینده خود را به رقیبی جدی برای آیفون ۷ بدل سازد، استفاده از ویژگی های فوق بعید به نظر نخواهد رسید.

به نظر شما وان پلاس با افزودن قابلیت ها و ویژگی های مختلف به اسمارت فون های خود قادر است با گوشی های کم امکان اما حرفه ای و خوش ساخت آیفون مقابله کند؟

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *