مسابقه برند های برتر در انفجار اسمارت فون، یک آیفون ۷ دیگر منفجر شد

مسابقه برند های برتر در انفجار اسمارت فون، یک آیفون ۷ دیگر منفجر شد
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 1

روز گذشته اخباری مبنی بر انفجار یک دستگاه آیفون ۷ منتشر شد. این خبر بیانگر این بود که مشتری پس از جعبه گشایی محصول خریداری شده با یک آیفون ۷ منفجر شده مواجه شده است و امروز شاهد خبر دیگری در این زمینه هستیم با گویا آی تی همراه باشید.

روز گذشته یکی از مالکان آیفون ۷ پس از باز نمودن جعبه اسمارت فون خریداری شده خود با یک آیفون ۷ منفجر شده مواجه شده است اینجاست که  می توان گفت  نوت ۷ های سامسونگ حداقل در هنگام شارژ آتش می گرفتند اما به نظر می رسد آیفون های اپل از رقیب پیشی گرفته و حتی نیازی به روشن شدن هم ندارند. دیروز یکی از کاربران ردیت با نام  Kroopthesnoop  نوشته که آیفون ۷ مشکی مات او، حتی پیش از رسیدن به دستش منفجر شده است.

Explosion iPhone 7

هرچند این خبر می تواند برای مدیران سامسونگ کمی هیجان انگیز باشد، اما قطعا اهالی کوپرتینو را با وحشت دچار شدن به سرنوشت سامسونگ مواجه خواهد نمود.

امروز نیز خبری دیگر به گوش می رسد که مشتری دیگری پس از باز نمودن جعبه آیفون پلاس خود با یک گوشی منهدم شده مواجه شده است . به نظر می رسد این آیفون پلاس به سبب فشار داخلی ایجاد شده توسط باتری متورم شده از هم پاشیده و نمایشگر و پنل پشتی آن به طور کامل از هم جدا شده است.

هرچند با توجه به این موضوع که انفجار فوق دومین آیفون حادثه دیده است و ابعاد قضیه به اندازه مسئله نوت ۷ سامسونگ گسترده نیست اما به نظر می رسد اپل نیز در حال حاضر در جایگاه فعلی سامسونگ قرار گرفته است و اگر این انفجار ها ادامه یابد قطعا موضوع برای کوپرتینویی ها بغرنج تر از غول کره ای خواهد بود، زیرا نوت ۷ های سامسونگ حداقل در زمان خاموش بودن بی  خطر هستند  اما آیفون های اپل حتی پیش از باز شدن جعبه منفجر می شوند.

کمپانی اپل اعلام نموده که در حال بررسی و تحقیق درباره انفجار های رخ داده است و به زودی علت را بیان نموده و مشکلات احتمالی را برطرف خواهد نمود.

Explosion iPhone 7

همانطور که کالبدشکافی آیفون ۷ ها نشان داده است، جدا کردن نمایشگر آیفون های جدید کار چندان ساده ای نیست و حتی در برخی تست های سقوط، نمایشگر مقاومت بالایی از خود نشان داده است ولی اگر یک نیروی داخلی، فشاری به بیرون وارد کند، نمایشگر شانسی برای مقاومت ندارد و به سادگی از جای خود خارج خواهد شد.

بنابراین هنوز کسی نمی داند در این مورد دقیقا چه اتفاقی رخ داده است  ولی این احتمال می رود که در مسیر میان تولید تا ارسال، ضربه ای به دستگاه وارد شده و باتری معیوب را مانند یک کاتالیزور برانگیخته و حوادثی از این دست را به وجود آورده است. با توجه به اتفاقات یک ماه اخیر، اپل قطعا این مسئله را سریعا مورد بررسی قرار خواهد داد و جزئیات بیشتری از آن خواهیم شنید. ناکامی گلکسی نوت ۷ و شکست سامسونگ هنوز هم پس از یک ماه سرتیتر خبرها است و اضافه شدن اپل به این روند، قطعا باب میل مدیران کوپرتینویی نیست.

نظرات و دیدگاه های خود را با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار روز دنیای تکنولوژی آگاه کنید.

منبع:

BGR

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *