اپلیکیشن های گوگل پلی حاوی بد افزاری با نام DressCode هستند

اپلیکیشن های گوگل پلی حاوی بد افزاری با نام DressCode هستند
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

در سالهای اخیر پلی استور کمپانی گوگل پیشرفت های بسیاری در شناسایی و مواجهه با بد افزار ها داشته است اما  با این وجود هنوز هم برخی از بد افزار ها هستند که قادرند با عبور از زیر ذره بین گوگل به مرحله تایید و عرضه در این پلی استور مشهور برسند. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا توضیحات جامع تری در این باره به شما ارئه دهیم.

پلی استور گوگل در حال حاضر تدابیر امنیتی و تست های سلامت بسیاری را برای اپلیکیشن های قرار گرفته در صف عرضه خود انجام می دهد و در تلاش است با انجام این تست ها از سلامت اپلیکیشن های عرضه شده در فروشگاه خود اطمینان یابد اما علیرغم تمامی این تلاش ها به عقیده تیم امنیت سایبری TrendLabs هنوز هم هستتند اپلیکیشن هایی که از سد تست های سلامت گوگل عبور می کنند اما حاوی بد افزار های خطرناکی هستند.

این تیم سایبری به تازگی گزارشی را منتشر نموده است که بر اساس آن اعلام می کند در حال حاضر در حدود ۴۰۰ اپلیکیشن مخرب در پلی استور گوگل پلی موجود هستند. این تیم در ادامه گزارش خود عنوان نموده که بیشتر این اپلیکیشن های مخرب حاوی بد افزاری با نام DressCode هستند که می تواند خود را پشت اپلیکیشن های سالم پنهان کند.

بد افزار DressCode‏ ‏ با مخفی شدن در پس برنامه های سالم بر روی گوشی کاربران قربانی نصب می شود و در فعالیت های کاربر جاسوسی می نماید. حتی این بدافزار ها قابلیت این را داراهستند که به شبکه های اجتماعی قربانی دسترسی یابند و اطلاعات مهم را برای خود فوروارد کنند.

تیم TrendLabs از میان این ۴۰۰ اپلیکیشن مخرب اشاره ویژه ای به ماد GTA V برای بازی Minecraft: Pocket Edition داشته که در حال حاضر بیش از پانصد هزار بار در گوگل پلی استور دانلود شده است.

این بد افزار قادر است به محض نصب اپلیکیشن بر روی دیوایس مورد نظر به سرور تحت کنترل توسعه دهندگان خود متصل شده و شروع به جاسوسی نماید. علاوه بر این ها بدافزار DressCode می تواند از گجت هوشمند شما یک بات نت بسازد؛ (پایگاهی برای هکرها) تا از آن برای حمله به شبکه های دیگر استفاده نمایند.

خوشبختانه کمپانی گوگل در پاسخ به این گزارش عنوان نموده که از وجود این بدافزار در پلی استور خود آگاه است و در حال تلاش برای پاکسازی پلتفرم خود از آن می باشد. اما با توجه به تمامی تلاش های گوگل کاربران نیز باید در نصب نرم افزار های مشکوک از منابع متفرقه دقت لازم را داشته و از نصب اپلیکیشن هایی که دسترسی های مشکوکی را می خواهند جلوگیری نمایند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.


منبع:

Android Headlines

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *