چگونه از امکانات ده گانه تاچ و لمسی iOS استفاده کنیم؟

چگونه  از امکانات ده گانه تاچ و لمسی iOS استفاده کنیم؟
  • 1395/7/26
  • زهرا معبودی
  • 0

در سیستم عاملiOS روش ها و استایل هایی وجود دارد که می توانید با اجرای آنها در لمس کار را آسان تر نمایید. اگر از کاربران iOS هستید و با ژست های مختلف انگشتی در این سیستم عامل آشنا نیستید بهتر است این مقاله گویا آی تی را تا انتها دنبال نمایید تا با  این ۱۲ ژست انگشتی و بررسی عملکرد آنها آشنا شوید.

  • ذخیره‌ی چرک نویس در نرم‌افزار Mail

اگر درحال نوشتن یک ایمیل هستید و با ورود یک ایمیل جدید به inbox نیاز پیدا می کنید که به آن مراجعه نمایید در واقع به این معناست که شما بایستی آن ایمیل را به صورت نیمه کاره رها نمایید، مثلما شما  نمی خواهید تا نوشته هایتان از بین برود. برای آنکه ایمیل نصفه شما در draft ذخیره شود انگشت خود را بر روی نوار بالایی نرم افزار mail قرار داده به سمت پایین بکشید یا swipe down کنید. با انجام اینکار می توانید پیامهای اینباکس را درحالی مشاهده کنید که پیام نیمه کاره شما به صورت یک نوار در پایین نمایشگر مشخص است.

ios-toch

  • نمایش تمامی پیام های پیش نویس در Mail

شما می توانید پیام های بسیاری را در Mail نوشته و آن ها را در قسمت draft قرار دهید تا به بعدا به ویرایش مجدد آنها بپردازید. برای دسترسی به آنها نیز می توانید برای چند ثانیه انگشت خود را بر روی آیکون ” نوشتن پیام جدید ” نگه دارید.

ios-toch

  • مشاهده تصاویر بندانگشتی در photos

می توانید هنگامی که درحال مشاهده تصویری در گالری خود هستید با لمس دکمه‌ی واقع در گوشه‌ی سمت چپ بالایی به نمایش بندانگشتی تصاویر آلبوم بازگردید. چنانچه دستگاه ios شما از صفحه نمایش بزرگتری بهره می برد بدلیل استفاده یک دست برای نگاه داشتن گوشی به طبع دسترسی به این دکمه نیز سخت خواهد بود و می توانید با کشیدن تصویر به سمت پایین از این امکان بهره ببرید.

ios-toch

  • انتخاب کردن تصویر

برای آنکه تصاویر مدنظر خود را برای حذف یا اشتراک گذاری برگزینید، نیازی به انتخاب تک تک آنها نیست، چراکه این عمل زمان بیشتری را طلب می کند. انتخاب چندگانه تصویر، جایگزین مناسبی برای انتخاب تک تک می باشد که برای راه اندازی این عمل می توانید با کلیک روی دکمه‌ی انتخاب واقع در گوشه‌ی بالایی سمت راست و سپس کشیدن انگشت بر روی ردیفی از تصاویر، انبوهی از تصاویر را در کسری از ثانیه انتخاب کنید.

ios-toch

  • حرکت به سمت بالا و پایین آلبوم تصاویر

می توانید با ضربه زدن به لبه بالایی نرم افزار Photos به بخش آلبوم تصاویر یا collections که در حال مشاهده آن هستید بروید. این کار به شما این امکان را میدهد تا دریک لحظه به قدیمیترین تصاویر خود دست پیدا کنید.

ios-toch

  • قابلیت زوم در ویدئو درحال نمایش

استایل کشیدن دو انگشت به سمت هم (Pinch) و دور کردن (Spread) میتواند در تغییر بزرگنمایی یا کوچک نمایی ویدئو شما تاثیرگذار باشد. چنانچه سیستم عامل گوشی شما iOS  است، میتوانید از این امکان بهره کافی را ببرید.

ios-toch

  • تغییر در سرعت اسکرابینگ تایم لاین

میتوانید در نرم افزار Music یا Podcasts برای جایجایی ثانیه‌ی آهنگ درحال پخش انگشت خود را بر روی خط عمودی قرمز رنگ موجود در نوار زمانی (Timeline) به طرف چپ یا راست بکشید که نام این عمل در iOS اسکرابینگ (Scrubbing) می باشد.

ios-toch

  • تغییر یک رویداد در تقویم

چنانچه برنامه های روزمره خود را در تقویم (calendar) معین می کنید و چنانچه برحسب اتفاق قصد دارید تا برنامه ای را به روز دیگری موکول کنید، نیازی به پاک کردن و برنامه ریزی جدید نمی باشد. بلکه می توانید با کشیدن و رها کردن برنامه مدنظر در تاریخ دیگری این کار را به راحتی انجام دهید.

ios-toch

  • تغییر دکمه backspace در ماشین حساب

همانطور که می دانید اگر در ماشین حساب (Calculator) رقمی را اشتباه تایپ کنید، برای پاک کردن باید از گزینه C استفاده کنید که اینکار باعث می شود تا کل نوشته های شما برباد برود. برای حذف رقم آخر اما میتوانید به وسیله‌ی کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست بر روی اعداد وارد شده این کار را انجام دهید.

ios-toch

  • برگشت به نرم افزار Messages

چنانچه تصویری در محیط Messages برای شما ارسال شود و آن را بازکنید، می توانید با کشیدن تصویر به سمت پایین مجددا به محیط نرم افزار بازگردید. بنظر این کار سریعتر از روش دوبار ضربه عمل می کند.

ios-toch

  • مشاهده نوار ابزار مرورگر سافاری

چنانچه با مرورگر سافاری در حال وب گردی هستید حتما متوجه شده اید که با سوایپ یا کشیدن صفحه به سمت پایین، نوار آدرس مرورگر بدلیل ارائه فضای بیشتر به کاربر ناپدید می شود و چنانچه به آن نیاز پیدا کنید باید صفحه را به بالا سوایپ کنید. اما می توانید با ضربه زدن بر روی لبه‌ی پایینی نمایشگر این نوار را سرعتر فعال نمایید.

ios-toch

  • نمایش تب های بسته شده‌ی اخیر

چنانچه اخیرا تبی را در مرورگر سافاری بسته اید و حال به آن نیاز پیدا کرده اید میبایست روی دکمه‌ی واقع در گوشه‌ی پایینی سمت راست که نمایش همه تب های بسته شده را به همراه خواهد داشت کلیک نمایید و با چند ثانیه لمس کردن دکمه‌ی دارای آیکون مثبت (+) واقع در مرکز نوار ابزار به هدف خود برسید.

ios-toch

نظرات و دیدگاه های خود را درباره آموزش این ترفند با دیگر کاربران  گویا آی تی در میان بذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز در استفاده بهتر و کارآمد تر از سیستم عامل iOS یاری نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *