قلاده هوشمند حالات مختلف سگ را به شما نشان می دهد

قلاده هوشمند حالات مختلف سگ را به شما نشان می دهد
  • 1395/7/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دیگر لازم نیست برای دیدن شادی سگتان منتظر باشید او برایتان دم تکان دهد؛ قلاده هوشمند جدیدی ابداع شده که به شما می گوید سگتان چه زمانی خوشحال است.

گویا آی تی – وقتی می خواهید بدانید که آیا سگتان شما را دوست دارد یا خیر، دم تکان دادن می تواند نشانه بسیار خوبی باشد. اما وقتی می خواهید بدانید آنها واقعا چه احساسی دارند، این کار کمک زیادی نمی کند. یک زیست شناس ژپنی این مشکل را حل کرده است: “اولین تجسم کننده ذهن سگ در جهان”.

این نوار اینوپاتی (Inupathy) – “اینو” در زبان ژاپنی به معنی سگ است – ضربان قلب سگ شما را اندازه می گیرد تا تشخیص دهد او چه احساسی دارد. دستگاه مزبور این کار را با نگاه به تغییر ضربان قلب (HRV) سگ انجام می دهد. گروهی که روی ساخت اینوپاتی کار کردند، می گویند داده های HVR مربوط به حالت های خوشحال، متمرکز، هیجان زده، و آرام جمع آوری کرده اند و قصد دارند داده های مربوط به حالت های بیشتری را به آن اضافه کنند. وقتی دوست چهارپای شما یکی از این احساسات را داشته باشد، لامپ های LED ی تعبیه شده در این قلاده، رنگ های مختلفی را نشان خواهد داد: قرمز برای حالت هیجان زده، آبی برای آرام، سفید برای متمرکز، و رنگین کمان برای حالت شاد.
جوجی یاماگوچی، زیست شناس و فردی که در پشت صحنه فرآیند ساخت اینوپاتی فعالیت داشته، قصد دارد قابلیت های آن را گسترش دهد تا این وسیله بتواند وضعیت سلامت سگ شما را نیز نشان دهد. این کار با بهره گیری از قابلیت ردیابی ضربان قلب انجام می گیرد.
ممکن است اینوپاتی در اندازه گیری ضربان قلب به اندازه کافی دقیق نباشند. هنوز مشخص نیست که این قلاده ۲۴۹ دلاری واقعا درست کار می کند یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *