چگونه در اکانت‌های توئیتر از کد QR استفاده کنیم؟

چگونه در اکانت‌های توئیتر از کد QR استفاده کنیم؟
  • 1395/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

توئیتر به تازگی پشتیبانی از کدهای QR را اضافه کرده است. اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک  از قبل این قابلیت را داشت. کدهای QR توئیتر امکان اسکن کد و دنبال کردن خودکار اکانتی که صاحب آن کد باشد را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین شما هم می‌توانید کد QR مخصوص خودتان را دریافت کرده و آن را برای دیگران ارسال کنید. کدهای QR برای همه‌ی انواع اکانت، چه از نوع تایید شده و چه تایید نشده در دسترس است. البته با توجه به این که امکان اسکن یا به اشتراک گذاری کدهای QR از طریق رابط وب توئیتر وجود ندارد، پس از این طریق نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کدهای QR فقط از طریق اپلیکیشن موبایل رسمی توئیتر قابل کپی شدن و به اشتراک گذاشتن هستند. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

استفاده از QR در توییتر

کد QR خودتان را پیدا کنید

برای پیدا کردن کد QR مختص به اکانت شما، در iOS باید اپلیکیشن توئیتر را باز کرده و به زبانه‌ی Me بروید. به دنبال دکمه‌ی چرخ‌دنده بگردید و آن را انتخاب کنید. در منویی که باز می‌شود، کد QR را لمس نمایید.

کد کیو آر برای توییتر

کد qr برای توییتر

در اندروید، ابتدا عکس پروفایل خودتان را لمس کنید. در پایین صفحه زبانه‌ی QR Code را می‌بینید. آن را انتخاب نمایید. اکنون اسکنر کدهای QR به طور خودکار باز می‌شود، برای دیدن کد اکانت‌تان گزینه‌ی My QR Code را لمس کنید.

استفاده از QR در توییتر

استفاده از QR در توییتر

شما می‌توانید تصویر این کد را در گالری تلفن همراه خود ذخیره کرده یا آن را با استفاده از گزینه‌های موجود در اپلیکیشن‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

اسکن کدهای QR

اپلیکیشن توئیتر یک اسکنر کد QR داخلی هم دارد که برای استفاده از آن در iOS به زبانه‌ی Me رفته و آیکن چرخ‌دنده را انتخاب کنید. در منویی که باز می‌شود گزینه‌ی QR Code را انتخاب نموده و سپس QR Scanner را از پایین صفحه لمس کنید.

در اندروید، همان طور که گفتیم به طور پیشفرض ابتدا اسکنر باز می‌شود. پس از همان مسیر اول تصویر پروفایل خود را لمس کرده و در صفحه‌ی بعدی QR Code را انتخاب کنید.

نمای پیشفرضی که توسط QR Code در iOS و اندروید باز می‌شود متفاوت است. دلیل این قضیه احتمالاً این است که ثبات در توئیتر اهمیت زیادی ندارد. از طرفی به نظر می‌رسد که امکان به دست آوردن کد QR فقط برای اکانت اصلی‌ای که در اپلیکیشن توئیتر تنظیم شده باشد وجود دارد. امکان دسترسی به کدهای QR حساب‌های کاربری اضافی وجود ندارد.

تغییر در تنظیمات حریم خصوصی حساب کاربری‌تان موجب تغییر کد QR شما نمی‌شود. البته اگر تصویر پروفایل خود را تغییر دهید، کد QR به‌روز می‌شود ولی کدهای قبلی هم بدون مشکل همچنان کار خواهند کرد.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ اگر از کد کیو آر برای اکانت خود استفاده می کنید چالش های مسیر را با ما در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی به دیگران هم در مورد این قابلیت اطلاع رسانی کنید.

منبع: addictivetips.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *