معرفی گوشی LG K10 2017

معرفی گوشی LG K10 2017
  • 1395/10/13
  • زهرا معبودی
  • 0

ال جی در روز ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶ به معرفی ۴ گوشی جدید خود پرداخت. هر آنچه که به خاطر دارم، تا کنون هیچ شرکتی به یک باره به معرفی ۵ گوشی نپرداخته بود. این گوشی ها به ترتیب با نام های زیر ارائه شده اند:

  1. LG Stylo 3
  2. LG K10 2017
  3. LG K8 2017
  4. LG K3 2017
  5. LG K4 2017

در مقاله ای که دیروز منتشر شد به معرفی LG Stylo 3 پرداختیم. از بررسی و معرفی این گوشی چیز زیادی عایدمان نشد چرا که انتظار داشتیم این گوشی تفاوتی بسیار زیاد با سایر پرچم داران روز دنیا داشته باشد که از این نظر، المان های خاصی به چشم نیامد. در عین حال ۴ مدل دیگر نیز معرفی شده که امروز قصد داریم به بررسی LG K10 2017 بپردازیم.

ال جی با تولید LG K10 2017 قصد داشته، یک گوشی اندرویدی دیگر با نام برند خود روانه بازار کند. از این رو این گوشی را با تغییری در اندازه مرسوم نمایشگرها در اندازه ۵٫۳ اینچ طراحی و تولید کرده است.

LG K10 2017

از همین ابتدا باید بگوییم که میزان رزولوشن نمایشگر این گوشی هم ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیسکل است که تعریفی ندارد. میزان حافظه رم این گوشی ۲ گیگابایت بوده و از یک باتری ۲۸۰۰ میلی امپر بر ساعتی بهره مند است. حافظه داخلی LG K10 2017 به میزان ۳۲ گیگابایت گزارش شده که علاقمندان می توانند با استفاده از اسلات کارت حافظه، مموری خود را افزایش دهند. گوشی کا ۱۰ ال جی قرار است با Android (7.0) روانه بازار شود.  هر چند نمایشگر این گوشی، به بزرگی اندازه پرچم دارهای تلفن هوشمند نیست اما اندازه آن به ابعاد ۱۴۸٫۷ در ۷۵٫۳ در ۷٫۹ میلی متر گزارش شده که نشان از یک گوشی بزرگ اندام دارد. رنگ بندی در نظر گرفته شده برای این گوشی، شامل رنگ های سیاه، طلایی، خاکستری و آبی است.

میزان تراکم پیکسلی این گوشی ۲۷۷ پیکسل در اینچ است که رقم بسیار کمی است. بنابراین نباید از نمایشگر این گوشی انتظار رقابت با برترین گوشی ها را داشت. این نمایشگر از دو سنسور مجاورتی و نوری نیز برخوردار است.

اما گوشی LG K10 2017 از نظر دوربین دارای امتیاز متوسط است! دوربین عقب گوشی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED است. دوربین سلفی گیر آن هم دارای یک لنز ۵ مگاپیکسلی است.

از نظر سخت افزارهای داخلی نظیر پردازنده می توان کمی این گوشی را وارد رقابت با برترین های بازار کرد. این گوشی از یک چیپست MediaTek MT6750 برخوردار است که از یک پردازنده ۸ هسته ای پشتیبانی می کند.  این پردازنده که تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه یافته، قادر است با فرکانس ۱۵۰۰ مگاهرتز، عملیات پردازش داده های تان را بر عهده بگیرد.

LG K10 2017

ال جی در این گوشی از پردازشگر نا آشنای Mali-T860 MPp2 استفاده کرده تا عملیات گرافیکی را به بهترین شکل ممکن، انجام دهد. هر چند این گوشی از حافظه معمولی ۳۲ گیگابایتی برخوردار است اما می توانید با استفاده از اسلات کارت حافظه، حجم آن را تا ۲ ترابایت افزایش دهید.

از امتیازهایی که این گوشی دارد این است که باتری آن User replaceable است یعنی کاربر می تواند همچون گوشی های قدیمی تر باتری آن را تعویض کند! آیا شما هم این ویژگی را یک امتیاز می پندارید؟

گوشی کا ۱۰ مدل ۲۰۱۷ ال جی از دو خروجی صدای Earpiece و Loudspeaker برخوردار است که عبارت دوم نشان دهنده این است که هرگز نباید از آن انتظار پخش صدای استریو داشت!

هرچند با روی کار امدن جایگزین هایی برای بلوتوث کارایی این سرویس چنان که باید مثل قبل نیست، اما اگر بخواهید از بلوتوث این گوشی استفاده کنید و کمی در مورد آن بدانید باید بگوییم که ال جی در این گوشی از نسخه بلوتوث ۴٫۲ استفاده کرده است.

از جمله دیگر امکانات ارتباطات این گوشی می توان به NFC و Tethering ،omputer sync ، OTA sync اشاره کرد.

به نظر می رسد که این بار ال جی قصد داشته که گوشی هایش را در رده متوسط به پایین توسعه دهد. در عین حال اگر کسی از ویژگی های این گوشی راضی باشد و بخواهد کمتر خرج کند، می تواند نسخه ۱۶ گیگابایتی آن را خریداری کند.

همانطور که تا کنون متوجه شده اید این گوشی از جمله گوشی های میان رده است اما سوال بزرگی که برای من بوجود آمده این است که چرا سایت فون آرنا به عنوان مرجع بزرگ بررسی و ارائه گوشی های هوشمند، باید این گوشی را رقیب گلسی اس ۷ بداند! نظر شما در این باره چیست؟

در عین حال اگر بخواهید با تمام رقبای این گوشی آشنا شوید کافیست به تصویر زیر نگاهی گذرا بیندازید. اما به طور خلاصه می توان از جمله رقبای این گوشی را، در دسته سری J سامسونگ، سری K ال جی، و اچ تی سی دیزایر برشمرد.

معرفی ۱۰ رقیب اول گوشی LG K10 2017

LG K10 2017

نظر شما در مورد این گوشی و انتخاب جدید ال جی برای رقابت های سال ۲۰۱۷ این شرکت چیست؟ نظر خود را در این باره در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *