معرفی و بررسی گوشی Huawei Mate 9 Lite

معرفی و بررسی گوشی Huawei Mate 9 Lite
  • 1395/9/6
  • زهرا معبودی
  • 0

تا چند وقت پیش خبرهایی از گوشی جدید هواوی داشتیم  و ویژگی هایی از آن کم و بیش به بیرون درز می شد. هواوی ابتدای ماه نوامبر هوایی مت ۹ خود را معرفی کرد  اما به ناگاه شاهد معرفی یک نسل دیگر از مت ۹ تحت عنوان Huawei Mate 9 Lite بودیم. با توجه به ویژگی هایی که امروز در مورد این گوشی به بحث خواهیم نشست، احتمال می رود که این گوشی، از جمله گوشی های میان رده ای باشد که افراد متوسط از آن استفاده خواهند کرد. هر چند زمان انتشار آن هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد که این محصول، در لیست اولین پرچم دارهای متولد شده در سال ۲۰۱۷ باشد. به هر حال با توجه به معرفی صورت گرفته در مورد این گوشی، یک معرفی جامع از آن نوشته ایم که آن را به شما علاقه مندان به برند هواوی تقدیم می کنیم. با گویا آی تی همراه باشید:

Huawei Mate 9 Lite

به طور کلی اگر بخواهیم شناختی نسبت به Huawei Mate 9 Lite پیدا کنیم باید بگوییم که این گوشی با نمایشگر ۵٫۵ اینچی ارائه می شود که این نشان از این دارد که هواوی فرزند جدید خود را، بلند قامت طراحی کرده است.  اما اگر می خواهید هنوز بزرگترین مدل گوشی هواوی را در اختیار داشته باشید باید سری به Huawei Mate 9  بزنید چرا که نمایشگر آن ۵٫۹ اینچی است. بسیاری از افراد به مقوله رزولوشن و وضوح صفحه خیلی اهمیت می دهند از این رو، در اوایل معرفی سخن از رزولوشن ۱۰۸۰ x 1920 پیکلسی آن به میان می آید.

میزان حافظه رم در نظر گرفته شده در این گوشی ۴ گیگابایت است. ظرفیت باتری این گوشی ۳۳۴۰ میلی آمپر است که در مقابل مدل Huawei Mate 9 ظرفیت کم تری دارد. افرادی که به دنبال یک گوشی با حافظه بالا هستند و البته نیازی به ارتقای حافظه ندارند می توانند از این مدل به راحتی استفاده کنند چرا که دارای یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است. از آن جا که این گوشی دارای اسلات های حافظه ای نیست، کاربران لازم نیست هزینه اضافی در این بابت پرداخت کنند اما کسانی که به فضای بیش از ۶۴ گیگابایت نیاز دارند بهتر است که یک سره به سراغ Huawei Mate 9 بروند.

Huawei Mate 9 Lite

این گوشی دارای دو دروبین عقب و جلو است که کیفیت لنز آن ها شبیه به امروزی های بازار است. دوربین عقب ۱۲ مگاپیسکل و دوربین جلو که به آن سلفی گیر هم می گوییم ۸ مگاپیکسل! آیا بیشتر از این می خواهید؟

گوشی Huawei Mate 9 Lite قرار است از اندروید ۶ پشتیبانی کند که البته این خیلی برای کاربران خوشایند نیست. عموما کاربران به دنبال جدید ترین ها می روند، بنابراین اگر اندروید ۷ برای شما هم یک خصیصه خیلی مهم است باید Huawei Mate 9  را خریداری کنید چرا که این گوشی از اندروید ۷ پشتیبانی می کند. حتی رابط کاربری Huawei Mate 9 Lite از رابط کاربری Huawei Mate 9   قدیمی تر است.

اندازه ابعاد این گوشی به میزان ۱۵۰٫۹ x 76.2 x 8.2  میلی متر اندازه گیری شده است. میزان وزن این گوشی کمی فراتر از وزن متوسط گوشی هایی با این ویژگی است. متوسط وزن گوشی های اینچنینی ۱۵۰ گرم است در حالی که گوشی جدید هواوی ۱۶۲ گرم است! آیا ۱۲ گرم شاخص خیلی مهمی برای انتخاب گوشی برای شما به شمار می آید؟

Huawei Mate 9 Lite

بدنه این گوشی از جنس فلز ساخته شده و در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره ای ارائه خواهد شد. اگر به رنگ بندی این گوشی علاقه ای ندارید می توانید رنگ های بیشتری را در ازای پرداخت هزینه بیشتر دریافت کنید البته اگر به جای Huawei Mate 9 Lite یک دستگاه Huawei Mate 9  خریداری کنید.

هر چند لنز دوربین های Huawei Mate 9 Lite و Huawei Mate 9  از کیفیت یکسانی برخوردارند اما مزیت های رقابتی بین این دو برقرار است که موجب می شود تصویر برداری در Huawei Mate 9 Lite کیفیت پایینتری نسبت به Huawei Mate 9  داشته باشد. برای مثال Huawei Mate 9 Lite از فلش ساده ال ای دی بهره مند است در حالی که Huawei Mate 9  از فلش دوگانه ال ای دی بهره مند است که به وضوح بیشتر و کاهش پارازیت ها کمک می کند.

Huawei Mate 9 Lite دارای یک پردازنده ۸ هسته ای است که تحت Hisilicon Kirin 655 با قدرت پردازش ۲٫۱ گیگاهرتز، مدیریت پردازش اطلاعات شما را بر عهده خواهد داشت. از نظر سخت افزاری می توان گفت که این گوشی از قدرت بالایی برخوردار است اما اگر به دنبال تکنولوژی های جدید تری در گوشی های هواوی هستید باید به هواوی مت ۹ مراجعه کنید چرا که از نظر پردازنده نیز حرف هایی برای گفتن دارد.

Huawei Mate 9 Lite

هر چند Huawei Mate 9 Lite تقریبا دو هفته پس از معرفی Huawei Mate 9  معرفی شد اما به نظر می رسد در سال ۲۰۱۷ گوشی مت ۹، از اقبال بیشتر و بهتری برخوردار باشد.

به هر حال زمان انتشار این دو محصول در بازار هنوز مشخص نیست اما بهتر است منتظر تحویل سال ۲۰۱۷ باشیم.

نظر شما در مورد محصولات هواوی و عملکرد آن برای فارسی زبان ها چیست؟ آیا از علاقمندان به این برند هستید؟ اگر آری، در مورد این محصولات و مزیت آن ها بر دیگر برندها با گویا آی تی صحبت کنید. همچنین می توانید این بررسی را روی شبکه های اجتماعی، به اشتراک بگذارید.

Huawei Mate 9 Lite

منبع: گویا آی تی | فون آرنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *