معرفی گوشی HTC U Ultra با به همراه یک نمایشگر ثانویه

معرفی گوشی HTC U Ultra با به همراه یک نمایشگر ثانویه
  • 1395/10/26
  • زهرا معبودی
  • 0

درست در آخرین روز از نیمه ی اول از ماه اول سال ۲۰۱۷ به سر می بریم. تا به امروز، حدود ۲۰ روز است که برندهای معتبر گوشی های هوشمند، دستاوردهای خود را برای سال ۲۰۱۷ ارائه داده اند. در این میان منتظر اچ تی سی بودیم که آن هم حدود ۳ روز پیش به معرفی دو گوشی هوشمند پرداخت.

HTC U Ultra

هر چند اچ تی سی اعلام کرده که این گوشی ها را قرار است در ماه مارس روانه بازار کند اما بد نیست تا آن زمان که به بررسی دقیق تر این گوشی ها خواهیم پرداخت، سری به ویژگی های یکی از این دو گوشی بزنیم. برای امروز گویا آی تی قصد دارد به بررسی HTC U Ultra بپردازد.

به نظر می رسد که HTC U Ultra از جمله گوشی های رده بالا باشد. این دلیل را با ذکر ویژگی های ان به قضاوت می نشینیم و در آخر با دقت به رقبای آن سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین گوشی ها را رده معرفی شده بشناسید و خریدی مطمئن تر داشته باشید.

HTC U Ultra

نمایشگر این گوشی به اندازه ۵٫۷۲ اینچ در نظر گرفته شده که ویژگی بسیار مهم و جالب آن که قابل توجه است میزان رزولوشن نمایشگر است که به میزان ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.

حافظه رم گوشی جدید اچ تی سی، به میزان ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است که رقم بسیار قابل توجهی است. از طرفی با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری این گوشی قادر خواهید بود بدون افت کیفیت تا ۲۶ ساعت در حالت ۳G مکالمه داشته باشید.

گوشی HTC U Ultra از یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی برخوردار است که اگر این رقم شما را راضی نمی کند می توانید با استفاده از اسلات افزایش حافظه تا حد معین شده از طرف اچ تی سی حافظه را ارتقا دهید.

HTC U Ultra

اما یک نکته جالب که این بار از اچ تی سی می بینیم و تقریبا برای اولین بار است که در گوشی های هوشمند رخ می دهد ( تا جایی که تحقیق کرده ام و می دانم ) HTC U Ultra اولین گوشی است که دوربین سلفی گیر آن از دوربین عقبی آن با کیفیت تر طراحی شده است. دوربین سلفی گیر این گوشی با لنز ۶۴ مگاپیکسلی، ارائه شده است که رقم بسیار خوب و قابل توجهی است اما دوربین عقب با لنز ۱۲ مگاپیکسلی سنت اپل و گوشی های هم رده آن را در پیش گرفته است.

HTC U Ultra

گوشی جدید اچ تی سی موسوم به اولترا، قرار است با پشتیبانی از Android 7.0 روانه بازار شود که این اتفاقی خوب خواهد بود. حتی برخی گوشی های تازه متولد شده در سال ۲۰۱۷ از این قابلیت برخوردار نبوده اند و کماکان با اندروید ۶ همراه خواهند بود. پس این یک برگ برنده برای اچ تی سی اولترا یو است.

HTC U Ultra

ابعاد گوشی اچ تی سی ۲۰۱۷ به میزان ۱۶۲٫۴۱ در ۷۹٫۷۹ در ۷٫۹۹ میلی متر در نظر گرفته شده که به نظر می رسد نسبت به دیگر متولدین ۲۰۱۷ از قامت بزرگ تری حتی در حد چند میلی متر برخودار است.

هر چند این گوشی از جمله بزرگترین گوشی های موجود در بازار است اما وزن آن تنها ۲۰ گرم از متوسط گوشی های موجود در این رده بالاتر است و به میزان ۱۷۰ گرم معرفی شده است.

HTC U Ultra

بدنه گوشی HTC U Ultra از جنس شیشه و آلومینیم است. این یعنی شما با یک گوشی شیک و با دوام روبرو هستید. نکته آخر در مورد ظاهر این گوشی این است که اچ تی سی برای این گوشی رنگ صورتی، مشکی، سفید و آبی را در نظر گرفته است.

این گوشی از تراکم پیکسلی ۵۱۳ پیکسل بر اینچ برخودار است که از جمله بزرگترین رقم هایی است که برای گوشی های هوشمند ارائه شده اند.

HTC U Ultra

در ادامه نیز باید به این توجه داشت که تکنولوژی بکار رفته در توسعه نمایشگر این گوشی به صورت S-LCD 5 معرفی شده که کمتر از آن نامی شنیده ایم. گفته شده که نمایشگر این گوشی از نظر ضد خش بودن قوی تر شده و همچنان از سنسورهای نوری و مجاورتی نیز بهره مند است.

اما چیزی که کمتر در این باره شنیده شده و حتی در گوشی های فوق العاده این روزها ندیده ایم، وجود نمایشگر ثانویه در گوشی اچ تی سی اولترا است. فون آرنا ویژگی های این نمایشگر را چنین معرفی کرده که این نمایشگر اضافی، یا ثانویه، از روزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل بهره مند است. اندازه آن ۲٫۰۵ اینچ است و از تکنولوژی IPS LCD در ساخت آن استفاده شده است.

The Tech Report

وب سایت  Tech Report نمایشگر ثانویه این گوشی را با تصویر بالا به تصویر کشیده است.  

همانطور که پیش تر گفته شد، این گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب برخوردار است که این دوربین از یک فلش دو گانه ال ای دی برخوردار است.

از نظر پردازنده نیز اچ تی سی سنگ تمام گذاشته است. گوشی مورد نظر از چیپست پردازنده Qualcomm Snapdragon 821 برخودار است که از یک پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس ۲۱۵۰ مگاهرتز، داده های شما را مورد پردازش قرار می دهد. نکته آخر در مورد پردازنده این که تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه یافته است.

HTC U Ultra

پردازشگر گرافیکی این گوشی بر عهده Adreno 530 است. در آخر نیز در رابطه با سخت افزار داخلی باید بگوییم که می توانید میزان حافظه ۶۴ گیگابایتی این گوشی را توسط توسعه دهنده های حافظه ای تا ۲ ترابایت افزایش دهید که این رقم در اغلب پرچم دار های ۲۰۱۷ مشاهده شده است.

HTC U Ultra

هرچند ضخامت این گوشی به گونه ای است که ابتدا تصور می کنیم که این گوشی دارای باتری قابل تعویض است اما باید بگوییم که این مساله در اولترا یو اچ تی سی صدق نمی کند.

با استفاده از این گوشی قادر خواهید بود که از دو سیم کارت در قطع نانو استفاده کنید که یکی از این سیم کارت ها در جایگاه میکرو اس دی قرار می گیرد.

HTC U Ultra

این گوشی هم اکنون با قیمت  ۷۴۹ دلار معرفی شده است و به زودی در بازار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما یک نسخه دیگر از این گوشی به همراه آن ارائه خواهد شد که به جای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه برخوردار است. این افزایش میزان حافظه موجب شده قیمت گوشی از ۷۴۹ دلار به ۹۱۰ دلار افزایش پیدا کند.

HTC U Ultra

در زیر می توانید لیستی از رقبای این گوشی هوشمند را مشاهده کنید که در میان آن ها گلکسی اس ۷ اج، آیفون ۷ و دیگر قدرهای روزگار گوشی های هوشمند به خوبی مشاهده می شوند:

HTC U Ultra Pictures

نظر شما در رابطه با گوشی جدید اچ تی سی چیست؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *