جک هدفون را برای همیشه به فراموشی بسپارید؛ ۱۱ HTC U فاقد این جک خواهد بود!

جک هدفون را برای همیشه به فراموشی بسپارید؛ ۱۱ HTC U فاقد این جک خواهد بود!
  • 1396/2/14
  • مقدم
  • 0

شرکت اچ‌تی‌سی به‌طور رسمی از گوشی پرچم‌دار HTC U 11 در ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) رونمایی خواهد کرد و تیزرهای منتشر شده توسط شرکت سازنده، به قابلیت‌ های احتمالی گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی دارد. مدتی پیش، تصویری از جعبه گوشی HTC U 11 منتشر شد و تمامی اطلاعات موجود پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی را در حال‌حاضر می‌دانیم. با این‌حال، به‌تازگی یک شایعه‌پرداز از محتوای درون جعبه HTC U 11 خبر داده است و ادعا می‌کند از آنجایی‌که گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی فاقد جک هدفون خواهد بود، این مدل از یک مبدل USB Type-C به جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده خواهد نمود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

آن‌طور که اعلام شده است، گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی فاقد جک هدفون خواهد بود؛ شاید باید این مدل به همراه گوشی پرچم‌دار شیائومی Mi 6 تنها مدلی در میان گوشی‌های پرچم‌دار جدید در نظر گرفت که به جای جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، از درگاه یواس‌بی نوع سی برای پخش موسیقی با اتصال هدفون و شارژ دستگاه استفاده می‎کند. البته برای این کار باید یک مبدل داشته باشید؛ در غیر این‌صورت، تنها امکان انجام یک عمل وجود دارد و باید یا به شارژ دستگاه خود رضایت دهید یا با استفاده از هدفون‌های پیش‌فرض دستگاه، به موسیقی مدنظرتان گوش دهید.

 

 

هم‌چنین بخوانید: HTC U 11 با شش گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از راه می‌رسد

 

 

لازم به‌ذکر است که اچ‌تی‌سی U 11 تنها گوشی شرکت سازنده تایوانی خود نیست که از جک هدفون اتفاده نمی‌کند؛ HTC Bolt در میان گوشی‌های شرکت سازنده، بنیان‌گذار محصولاتی فاقد جک هدفون است و اچ‌تی‌سی U اولترا نیز از جک هدفون استفاده نمی‌کند.

از آنجایی‌که HTC U 11 فاقد جک هدفون است، می‌توان انتظار داشت که این مدل به عنوان نازک‌ترین گوشی پرچم‎دار شرکت اچ‌تی‌سی روانه بازار شود؛ هرچند، باید اشاره کرد که گوشی‌ پرچم‌دار جدید هوآوی با نام Huawei P10 از جک هدفون استفاده می‌کند و ضخامت بدنه آن، کم‌تر از ۷ میلی‌متر است. علاوه‌براین، محصولات دیگری نیز وجود دارد که علی‌رغم بهره‌گیری از بدنه نازک، از جک هدفون استفاده می‎کند.

براساس اطلاعات منتشرشده پیرامون HTC U 11 این محصول با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به بازار عرضه خواهد شد و البته، بعید می‌دانیم که نسخه مجهز به شش گیگابایت رم به‌طور گسترده عرضه شود. احتمالاً، شرکت اچ‌تی‌سی عرضه این مدل را به تعدادی بازار خاص در آسیا محدود خواهد نمود و مدل جهانی گوشی پرچم‎دار جدید خود را با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد.

HTC U 11 برخلاف سامسونگ و ال‌جی، از یک نمایشگر کشیده استفاده نمی‌کند و هم‌چنان، حاشیه‌های قابل‌توجه از جمله مواردی است که زیبایی آن‌را در مقایسه با گلکسی S8 و ال‌جی G6 تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. با توجه به عدم حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر، سنسور تشخیص اثرانگشت در کناره پایین نمایشگر وجود دارد؛ سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر دکمه Home به کار گرفته شده و دو دکمه لمسی و خازنی نیز در اطراف آن برای بازگشت به عقب (در هنگام اجرای برنامه‌ها) و نمایش برنامه‌های در حال اجرا در نظر گرفته شده است.

HTC U 11 از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD استفاده می‌کند و متمایزترین قابلیت آن، لبه‌های حساس‌به‌فشار این محصول است. کاربر با اعمال تنظیماتی، می‌تواند مشخص نماید که در صورت کشیدن انگشت خود بر روی لبه‌های دستگاه بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شود یا یک برنامه خاص را با فشردن یک لبه از دستگاه اجرا نماید. از آنجایی‌که چنین قابلیتی‌ را شرکت سامسونگ در گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus با استفاده از لبه‌های خمیده دستگاه ارائه می‌دهد و شرکت ال‌جی نیز سری V را با نمایشگر ثانویه عرضه کرده است، باید دید که لبه‌های حساس‌به‌فشار HTC U 11 تا چه اندازه کاربری خواهد بود.

HTC U 11 از نظر طراحی همانند اچ‌تی‌سی U اولترا و U پلی خواهد بود و از دوربین دوگانه استفاده نمی‌کند. هم‌چنین، می‌تواند به صورت سه‌بعدی به ضبط صدای کاربر بپردازد که در مجموع، قابل‌توجه است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *