گوشی پرچم‌دار HTC U 11 با قابلیت Edge Sense و نمایشگر Quad HD معرفی شد

گوشی پرچم‌دار HTC U 11 با قابلیت Edge Sense و نمایشگر Quad HD معرفی شد
  • 1396/2/26
  • مقدم
  • 0

شرکت اچ‌تی‌سی، به‌تازگی در یک رویداد خبری در تایپه از گوشی پرچم‎دار جدید خود با نام HTC U 11 رونمایی کرده است. این مدل که با مشخصات سخت‎افزار و قابلیت دوست‌داشتنی فریم حساس به فشار همراه شده است، تا نیمه دوم خرداد به بازار عرضه می‎شود. برای جزئیات بیشتر پیرامون گوشی پرچم‏دار جدید اچ‌تی‎سی در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اچ‌تی‌سی U 11 به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شرکت تایوانی سازنده خود، معرفی شده است و اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که U 11 تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند خود را به سطح کاملاً تازه‎ای خواهد رساند. این گوشی از یک فریم حساس به فشار برخوردار است که شرکت اچ‌تی‌سی، آن‌را Edge Sense می‎نامد.

این فریم حساس به فشار به کاربران اجازه می‌دهد تا با وارد نمودن فشار مشخصی به لبه‎های دستگاه، دستورات مختلفی را اجرا نمایند؛ برای مثال در هنگام رونمایی از این گوشی، از قابلیت اج سنس برای تصویربرداری استفاده شد. با وارد نمودن فشاری مشخص، برنامه دوربین اجرا شد و سپس با فشار مجدد، تصویری از حضار به ثبت رسید. کاربران می‌توانند این قابلیت را به منظور استفاده راحت‌تر شخصی‌سازی نمایند و بدین شکل، اچ‌تی‌سی در فناوری جدیدی پیشتاز است که گوشی‌های پرچم‎دار دیگر از آن بهره نمی‎گیرد. هرچند در حال‎حاضر، بسیار زود است که لبه‎های حساس‌ به فشار HTC U 11 را با لبه خمیده و قابلیت Edge Panel گلکسی اس ۸ و اس ۷ اج سامسونگ مقایسه کنیم.

HTC U 11

اچ‌تی‎سی ادعا می‌کند که میزان فشار وارد بر لبه‎های دستگاه، توسط کاربر قابل تنظیم است و در حالت Pocket mode برای شناسایی فشارهای اشتباه و عدم اجرای یک برنامه خاص، از حسگر مجاورت استفاده می‎شود. شرکت اچ‌تی‌سی اعلا کرده است که استفاده از Edge Sense برای کاربران محدودیت به همراه نخواهد داشت و به همین جهت، HTC U 11 زمانی‌که خیس است یا با دستکش از آن استفاده می‌کنید؛ هم‌چنان پاسخ‌گوی فرامین شما خواهد بود.

جدا از این قابلیت که تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند را به مرحله جدیدی وارد می‎کند، HTC U 11 موفق شده است تا به عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار برای عکاسی در DxOMark لقب بگیرد. امتیاز به دست آمده برای گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی، ۹۰ است که آن‎را در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچم‎دار اندرویدی متمایز خواهد کرد. این امتیاز از گلکسی S8 سامسونگ و پیکسل‌های شرکت گوگل نیز بالاتر است و به همین جهت، شرکت اچ‌تی‎سی ادعا می‌کند که تجربه‎ای باورنکردنی از کار با دوربین این گوشی به دست خواهید آورد. هرچند باید در عمل، صحت این ادعا را سنجید.

HTC U 11

برای دوربین سلفی، شرکت HTC از یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 استفاده کرده است؛ قابلیت UltraPixel نیز برای شاتر ثانویه در نظر گرفته شده و برای تصویربرداری سلفی به صورت گروهی، زاویه دید لنز دوربین سلفی به ۱۵۰ درجه محدود شده است. همین موضوع به تنهایی برای اطمینان از ثبت تمامی جزئیات در هنگام تصویربرداری جمعی کافی خواهد بود. دوربین اصلی مطابق با روند گذشته شرکت سازنده، از رزولوشن کم‌تری در مقایسه با دوربین سلفی برخوردار است؛ هرچند عملکرد آن به واسطه تثبیت‌کننده نوری تصویر و فوکوس خودکار Dual Pixel بهتر خواهد بود. لازم به‌ذکر است که تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور به کمک فلاش LED دوگانه آن برای دوربین اصلی، امکان‌پذیر خواهد بود و هم‌چنین دوربین اصلی برخلاف برخی از گوشی‌های پرچم‎دار جدید بیرون نزده است و با بدنه در یک سطح قرار دارد.

HTC U 11

HTC U 11 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی Adreno 540 همراه شده است و از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. هرچند، شرکت اچ‌تی‌سی نسخه دیگری از آن‌را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد که البته به صورت محدود در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران در ایالات متحده، نمی‌توانند آن‌را خریداری نمایند.

HTC U 11 از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD استفاده می‌کند و پوشش روی نمایشگر، با لایه‌ای شیشه‌ای از جنس کورنینگ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است. هرچند در حال‌حاضر، نمی‌دانیم که شرکت اچ‌تی‌سی چگونه از بدنه پشتی دستگاه در برابر خط و خش احتمالی جلوگیری کرده است! بدنه پشتی مانند HTC U Ultra براق است و شرکت اچ‌تی‌سی آن‌را سرفیس لیکوئید (سطح مایع) می‌نامد. علت نام‌گذاری بدنه پشتی، بدین خاطر است که با تابش نور به بدنه پشتی، همواره یک رنگ به نمایش گذاشته نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا HTC U 11 با رقبای خود که از بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند؛ متمایز شود.

HTC U 11

خبری از سنسور تشخیص عنبیه چشم یا سیستم تشخیص چهره نخواهد بود زیرا HTC U 11 تنها به یک سنسور تشخیص اثرانگشت مجهز شده است که در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد. مشابه با نسل گذشته، خبری از حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر نیست و از این بابت، باید شرکت سازنده را سرزنش کرد. به این موضوع، جای‌گیری نامتقارن سنسور تشخیص اثرانگشت را در حاشیه پایین نمایشگر اضافه کنید تا HTC U 11 یکی از بدترین گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ به واسطه طراحی ناموزون خود لقب بگیرد!

قیمت پایه HTC U 11 نزدیک به ۶۹۹ دلار است و شرکت سازنده آن‌را از ۱۹ خرداد به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. لازم به‎ذکر است که خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری در گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‎سی نیست و به همین جهت به یک مبدل برای تبدیل جک ۳٫۵ میلی‎متری به درگاه یواس‌بی Type-C محدود خواهید شد. رنگ‌های در نظر گرفته شده برای گوشی پرچم‎دار جدید اچ‎تی‌سی U 11 عبارتست از قرمز، آبی، نقره‎ای، سفید و مشکی و همان‌طور که گفته شد، در تمامی آن‌ها از بدنه براق استفاده شده است. این گوشی، ۱۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن نیز تنها ۷٫۹ میلی‌متر است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *