۴ روش برای بلاک کردن پست‌های سیاسی در فیسبوک

۴ روش برای بلاک کردن پست‌های سیاسی در فیسبوک
  • 1395/10/27
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر تصور کردید که مباحث، تصاویر و تیکه های سیاسی در فید فیسبوک تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ به پایان می رسد بهتر است تجدید نظر کنید. پس از تصویب نهایی رای ها مباحث سیاسی بیش از پیش بالا گرفت. حال چه شما در این پست ها مشارکت کرده باشید یا خیر باز هم دیدن شان برایتان خسته کننده و استرس زا خواهد بود و نهایتا از بازده شما می کاهند. هنوز هم که هنوز است این اتفاقات ادامه دارد و موجب شده که این رویدادهای تکراری کمی روی اعصاب ها رژه برود!

 بلاک کردن پست‌های سیاسی

قطعا نیازی نیست که کلا شبکه های اجتماعی را کنار گذاشته و یا شروع به “آن فرند” کردن کسانی کنید که نظرات توهین آمیز دارند. چندین افزونه رایگان برای مرورگر ها وجود دارد که به شما کمک می کند فید تان را از مسائل سیاسی خالی کنید یا حداقل آن ها را تا حد امکان دور از دید نگه دارید. ۴ عدد از بهترین نمونه ها را برایتان آورده ایم.

Remove All Politics From Facebook

قطعا شما هم به فکر راهکاری بوده اید که کاملا پست های سیاسی را از فید تان پاک کند اما دیگر ویدیو های جالب و مطالب به درد بخور را دست نخورده باقی بگذارد. این افزونه مرورگر کروم دقیقا همین کار را برایتان انجام می دهد.

 بلاک کردن پست‌های سیاسی

نرم افزار Remove All Politics From Facebook یک کلید بسیار ساده در مرورگر شما تعبیه خواهد کرد. اگر ترجیح می دهید مسائل سیاسی و جدال های احزاب سیاسی مردمی را دنبال کنید می توانید سوییچ را به حالت روشن در بیاورید. اگه نه، آن را به حالت آف ببرید. سازنده این برنامه نگفته است که این افزونه چگونه پست های حاوی مطالب سیاسی را شناسایی می کند اما به نظر می رسد که از کلمات کلیدی و نام ها برای این کار استفاده می کند. راهی برای شخصی سازی این افزونه و نحوه فیلتر کردن مطالب آن وجود ندارد اما اگر می خواهید مستقیما آن را نصب کرده و از شر مطالب سیاسی راحت شوید این برنامه قطعا برایتان مناسب خواهد بود. (کروم)

Social Fixer

مانند برنامه ی قبلی، Social Fixer  نیز مطالب سیاسی را از فید شما پاک می کند اما در نحوه فیلتر کردن شان دست تان را باز تر می گذارد.

این برنامه یک آیکون آچار بر روی تولبار فیسبوک قرار می دهد. برای شخصی سازی فید تان روی آن کلیک کنید و سپس گزینه Social Fixer Options را انتخاب کرده و به بخش Filters بروید. به عنوان مثال می توانید از لیست فیلتر های تعریف شده به صورت پیش فرض گزینه Election/Politics 2016 را انتخاب کنید. این گزینه تمامی مطالبی که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اخیر هستند را فیلتر می کند.

 بلاک کردن پست‌های سیاسی

اگر تنها می خواهید تنها مطالب مرتبط با حزب سیاسی یا فرد به خصوصی را فیلتر کنید بر روی Create a New Filter بزنید. در اینجا می توانید با استفاده از کلمات کلیدی شرایط مختص خودتان را برای مخفی کردن مطالب بکار ببرید.

Social Filter می تواند انواع مختلفی از مطالب را فیلتر کند، از جمله تبلیغات، اسپویلر ها و همچنین به شما اجازه می دهد فیسبوک تان را در انواع روش های مختلف شخصی سازی کنید از این رو بد نیست پس از خوابیدن آتش رویداد های سیاسی نیز آن را نگه دارید. (کروم، فایرفاکس، اوپرا، ادج و سافاری)

News Feed Eradicator for Facebook

فیلتر ها تاثیر فراوانی در پاک سازی فید شما از مطالب سیاسی و جدال های پشت سر آن  دارند. اما آن ها قادر نیستند که تصاویر  و Meme ها که انتخاب بسیاری از کاربران برای نشان دادن نظرات هستند را بلاک کنند. برای اینکه کاملا بتوانید از شر مطالب سیاسی در فید تان خلاص شوید می بایست این مورد را هم به همراه بقیه حذف کنید.

 بلاک کردن پست‌های سیاسی

این برنامه فید شما را از مطالب و تصاویر  سیاسی پاک می کند و برخلات دیگر افزونه ها News Feed Eradicator for Facebook به جای آن مطالب نوشته های مفید از افراد معروف قرار می دهد، شما حتی می توانید نوشته های مختص خودتان را نیز در آن تعبیه کنید. (کروم)

LeechBlock

اگر تمام گزینه های پیشین شکست خوردند همیشه راهکار نهایی و خشن تری وجود خواهد داشت: بلاک کردن دسترسی تان به فیسبوک به طور کامل!

 بلاک کردن پست‌های سیاسی

Leechbook دسترسی به هر وبسایتی که بخواهید را ممنوع می کند. می توانید در آن شش دامنه تعریف کنید از این رو با خیال راحت می توانید هر وبسایت دیگری که مد نظرتان هست را نیز در آن قرار دهید و آن ها را برای بازه های زمانی ای که مد نظرتان است بلاک کنید، به عنوان مثال در ساعات کاری. با قطع دسترسی به فید تان هنگام که مشغول کاری هستید و می بایست شش دانگ حواستان به کارتان باشد بازده کاری تان پایین نمی آید.

این افزونه ها در مرورگر های مختلف به شما کمک می کند که بتوانید به بهترین شیوه از شر پیام های سیاسی خلاص شوید. بدین ترتیب، می توانید تا حد زیادی از فضای استرس زای سیاسی، رها شوید.

برای مقابله با این معضل چه راه کاری به ذهنتان می آید و تا کنون چه چیزی را تجربه کرده اید؟ دیدگاه خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *