چگونه ویدیو های facebook را بدون ابزار کمکی دانلود کنیم؟

چگونه ویدیو های facebook را بدون ابزار کمکی دانلود کنیم؟
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مشکلاتی که شبکه های اجتماعی دارند این است که امکان دانلود فیلم ها در آن ها به سختی فراهم است. گاهی باید روی لینک ها کارهایی انجام دهیم تا بتوانیم آن ها را دانلود کنیم. برخی اوقات نیاز است که ابزارهای کمکی مثل افزونه مرورگر ها را مورد استفاده قرار دهیم. مثلا برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام از طریق تلگرام یک ترفند حرفه ای و ساده وجود دارد که من واقعا از آن لذت می برم چون ساده تر از آن راهی برای دانلود فیلم و عکس های اینستاگرام نیست. اما کسانی که می خواهند فیلم های فیس بوک را دانلود کنند باید یا از افزونه های مرورگر ها استفاده کنند و یا ترفندی که امروز در اختیارتان قرار می دهیم را مد نظر قرار دهند.

گام اول:

ابتدا ویدیوی مربوطه را اجرا کنید و روی آن راست کلیک کنید. از میان گزینه ها عبارت Show video URL را انتخاب کنید و آن را کپی کنید.

دانلود ویدیو های فیس بوک

گام دوم:

این url را در آدرس بار مرورگر خود paste کنید.

گام سوم:

بخش www را از ابتدای URL حذف کنید و به جای آن M قرار دهید. این کار در واقع نشان دهنده ویدیو در حالت پخش موبایل است.

دانلود ویدیو های فیس بوک

گام چهارم:

این یو ار ال جدید را کپی کنید و مجددا آن را در نوار آدرس مرورگر خود قرار دهید. ( هرگز بعد از تغییر WWW به m، آن را به امید پخش، رفرش نکنید چرا که url به حالت قبلی باز خواهد گشت ) بعد از قرار دادن آدرس، و فشردن کلید اینتر، فیلم شروع به play می کند.

دانلود ویدیو های فیس بوک

بعد از پخش فیلم روی آن راست کلیک کنید و گزینه Save Video As.. کلیک کنید.

دانلود ویدیو های فیس بوک

با این کار محل ذخیره سازی ویدیو از شما پرسیده می شود و شما می توانید بعد از پشت سر گذاشتن این بخش ها به راحتی و بدون نیاز به هیچ ابزار کمکی، فیلم ها را دانلود کنید.

برای استفاده از این ترفند می بایست از کاربران دسکتاپ و PC باشید تا بتوانید این ترفند را پیاده کنید. البته اگر به دنبال راه های دیگری برای دانلود آسان فیلم های فیس بوک هستید می توانید به مقاله روش های دانلود فیلم های یوتیوب مراجعه کنید. البته برای ذخیره‌ی پست‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌های مختلف فیس‌بوک نیز ترفند هایی وجود دارد که می توانید از آن هم استفاده کنید که در واقع راه حل جامع تر و کامل تری است.

نظر خود را درباره قابلیت دانلود ویدیوهای فیس بوک با ما در میان بگذارید. شما تا کنون از چه روش هایی برای این کار استفاده کرده اید؟ کاربردی ترین ابزار برای این کار چیست؟ با ارسال نظر خود دیگران را در تجربیات خود شریک کرده و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به فراگیری دانش فنی فضای مجازی کمک کنید.

منبع:pcworld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *