چگونه جهت نمایش ویدئو در اندروید را تغییر دهیم؟

چگونه جهت نمایش ویدئو در اندروید را تغییر دهیم؟
  • 1395/10/30
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما تاکنون بارها با مشکل پخش فیلم در جهت نادرست مواجه شده اید. به طور مثال در جهت افقی فیلم برداری نموده اید اما حال که قصد نمایش فیلم را دارید آن را به صورت عمودی نشان می دهد و جهت فیلم به طور اتوماتیک نمی چرخد. در این مطلب قصد داریم به شما در رفع این مشکل کمک نماییم. با گویا آی تی و یک آموزش دیگر همراه باشید.

عدم چرخش فیلم در زمان پخش اغلب در زمان هایی رخ می دهد که شما به عنوان مثال نیمی از فیلم را به صورت عمودی فیلم برداری کرده اید و حالا به هر دلیلی مجبورید جهت را به افقی تغییر دهید و یا بالعکس در چنین مواقعی فیلم با همان جهتی پخش خواهد شد که شما در ابتدا شروع به فیلم برداری کرده اید. در واقع شما یا می توانید همه فیلم را تغییر جهت دهید و یا به طور کلی اقدام به این کار نکنید. زیرا امکان تغییر جهت بخشی از فیلم وجود ندارد. برای تغییر جهت ویدئو در اندروید کار نه چندان ساده ای را پیش رو دارید برای این منظور به اپلیکیشن Google Photos نیاز دارید بنابراین در صورتی که هنوز این اپلیکیشن را نصب نکرده اید بهتر است ابتدا آن را از اینجا دانلود و نصب نمایید.

در صورتی که تازه اقدام به نصب این اپلیکیشن نموده اید در اولین مراجعه پنجره تنظیمات برای شما به نمایش در خواهد آمد. تنظیمات این بخش در حالت پیش فرض مطلوب هستند و به عنوان مثال برای بارگذاری فایل ها با بهترین کیفیت و به صورت نامحدود تنظیم شده اند همچنین قابلیت آپلود تنها در زمان استفاده از WiFi برای آن ها تعریف شده بنابراین در صورتی که تمایلی به تغییر آن ها ندارید می توانید با فشردن گزینه  “Done”  صفحه را بسته و کار خود را برای چرخاندن ویدئو دنبال نمایید.

Rotate-video-Google-Photos-

بر روی ویدئو مورد نظر کلیک نمایید تا از شما پرسیده شود قصد دارید آن را با چه برنامه ای باز نمایید و سپس از لیست موجود برنامه Photos  را انتخاب نمایید تا ویدئو در این برنامه باز شود.

Rotate-video-Google-Photos-

به محض باز شدن برنامه ویدئو به صورت اتومات اجرا خواهد شد. ابتدا آن را متوقف نمایید و سپس با لمس صفحه نمایش، ابزار های کنترلی و تنظیمات برنامه ظاهر خواهند شد. از میان این ابزار ها بر روی مداد کوچکی که در پایین تصویر قابل مشاهده است کلیک نمایید.

Rotate-video-Google-Photos-

از طریق این آیکون به به منوی تنظیمات برنامه Google Photos وارد خواهید شد. این بخش امکانات زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به عنوان مثال به کمک نوار موجود در بخش پایینی صفحه شما قادر هستید هر بخش از ویدئو را که تمایل دارید جدا نموده و در قالب یک فرمت ویدئویی ذخیره نمایید.

Rotate-video-Google-Photos-

در بخش پایینی این نوار دکمه ای تحت عنوان  “Rotate” مشاهده می نمایید که به شما امکان چرخش ویدئو را می دهد. روی این دکمه کلیک نمایید.

Rotate-video-Google-Photos-

با هر بار کلیک روی این دکمه ویدئوی شما در یکی از جهات به نمایش در خواهد آمد. ممکن است برای دست یابی به نتیجه مطلوب چند بار بر روی این دکمه کلیک نمایید. پس از پیدا کردن جهت صحیح بر روی دکمه  “Save”  در گوشه بالا سمت راست کلیک نمایید تا تغییرات بر روی ویدئوی شما اعمال گردد.

Rotate-video-Google-Photos-

توجه نمایید که برنامه Photos  یک نسخه دیگر از ویدئوی شما با تنظیمات جدید ایجاد خواهد کرد و نسخه پیشین همچنان به حالت قبلی باقی می ماند.

تمام شد! به همین سادگی توانستید ویدئو مورد نظر را تغییر جهت دهید.

نظرات و دیدگاه های خودر ا با ما و دیگر کاربران گویا آی تی درمیان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *