گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی با نمایشگر ۴K و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام معرفی شد

گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی با نمایشگر ۴K و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام معرفی شد
  • 1395/12/10
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی، به‌تازگی یک رویداد خبری در کنگره جهانی موبایل برگزار کرده است و گوشی‌های هوشمند جدید این سازنده، به صورت رسمی معرفی شده است. یکی از این محصولات، گوشی پرچم‌دار اکسپریا XZ پریمیوم با نمایشگر ۴K و قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن است که این محصول را از رقبای خود متمایز می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت سونی ادعا می‌کند که دوربین به کار گرفته شده در اکسپریا XZ پریمیوم به حدی پیشرفته است که می‌تواند صحنه‌هایی را که چشم انسان قادر به دیدن آن‌ نیست، ثبت نماید. فناوری جدید سونی یعنی Motion Eye در این گوشی به کار گرفته شده است و سنسور ۱۹ مگاپیکسلی دوربین اصلی، از این فناوری استفاده می‌کند که سرعت قابل‌توجهی در زمینه عکاسی از خود به نمایش خواهد گذاشت. دوربین اصلی، هم‌چنین می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۴K به ثبت برساند؛ از فوکوس خودکار هیبریدی، استفاده می‌کند و فناوری لرزش‌گیر SteadyShot برای آن در نظر گرفته شده است.

ویژگی اصلی دوربین گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی، سنسور Exmor RS با حافظه انباشته است که تا ۵ برابر سریع‌تر نسبت به محصولات دیگر، می‌تواند تصاویر را بررسی نماید و داده‌ها را انتقال دهد. این موضوع باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند ویدیویی‌هایی با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه، ثبت و ایجاد نمایند و قابلیت سوپر اسلوموشن، این امکان را برای دوربین اصلی فراهم کرده است که می‌تواند تا چهار برابر آهسته‌تر در مقایسه با گوشی‌های دیگر، ویدیوهای صحنه آهسته به ثبت برساند.

اکسپریا XZ پریمیوم

یکی از قابلیت‌هایی که گوشی اکسپریا XZ پریمیوم را در مقایسه با رقبا متمایز می‌کند، قابلیتی است که می‌تواند به صورت خودکار، زمانی‌که حرکتی توسط دوربین اصلی شناسایی می‌شود؛ پیش از آنکه دکمه‌ای توسط کاربر لمس شود، به ثبت تصاویر بپردازد. علاوه‌براین، اندازه پیکسل‌های دوربین ۱۹ درصد افزایش یافته است و از قابلیت‌هایی برای تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور استفاده می‌کند که اکسپریا XZ پریمیوم را به یک گوشی‌هوشمند متمایز تبدیل خواهد کرد.

اکسپریا XZ پریمیوم از جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کواکلام با هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و به لطف استفاده از مودم LTE Cat. 16، سرعت دانلود تا ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ هرچند در عمل، چنین سرعتی را هیچ‌گاه تجربه نمی‌کنید و این قابلیت، فعلاً بیشتر حالت تبلیغاتی دارد. حافظه رم اکسپریا XZ پریمیوم تنها چهار گیگابایت است که شاید به این موضوع خرده بگیرید؛ با این‌حال، این گوشی در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر سونی که از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند، از حافظه رم بیشتری برخوردار است. هرچند، شرکت سونی می‌توانست مدل رده‌بالای آن را با شش گیگابایت حافظه رم ارائه دهد.

اکسپریا XZ پریمیوم

 ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت با استفاده از یک حافظه میکرو اس‌دی برای این گوشی در نظر گرفته شده است و یک باتری ۳۲۳۰ میلی‌آمپر بر ساعت، انرژی گوشی را تامین می‌کند. دمای باتری به منظور جلوگیری از انفجار آن، کنترل می‌شود و می‌توانید باتری این گوشی با استفاده از فناوری شارژ سریع تراشه‌های کوالکام، به سرعت شارژ نمایید. با این‌حال، اطلاعات چندانی از ماندگاری شارژ باتری با توجه به نمایشگر ۴K این گوشی، منتشر نشده است و بعید می‌دانیم که ماندگاری شارژ باتری با توجه به رزولوشن بالای نمایشگر، قابل‌توجه باشد.

اکسپریا XZ پریمیوم از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز زاویه باز ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌کند و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱ برای آن در نظر گرفته شده است. نمایشگر این گوشی، بهترین در نوع خود به حساب می‌آید و شرکت سونی، اکسپریا XZ پریمیوم را با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی ۴K HDR با کنتراست پویا برای ارائه محتوای واضح ارائه خواهد داد.

اکسپریا XZ پریمیوم

گوشی پرچم‌دار جدید سونی از تاییدیه IP68 استفاده می‌کند که مقاومت بالای این گوشی را در برابر آب و گرد و غبار، تضمین خواهد کرد و پوشش کورنینگ گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر و بدنه پشتی به منظور محافظت در برابر خط و خش احتمالی، در نظر گرفته شده است. حسگر اثرانگشت در زیر دکمه پاور به کار گرفته شده اما به‌نظر می‌رسد که این سنسور با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود و تنها برخی از نمونه‌های اکسپریا XZ پریمیوم که در بازارهای مشخصی به بازار عرضه می‌شود، به این سنسور مجهز شده است. جدا از این موضوع، اکسپریا XZ پریمیوم از درگاه یواس‌بی Type-C استفاده می‌کند و شرکت سونی، تایید کرده است که گوشی پرچم‌دار جدیدش در بهار به بازار عرضه خواهد شد. مدیاتک نیز تایید کرده است این مدل، به عنوان اولین گوشی‌هوشمند به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه می‌شود. تنوع رنگ در اکسپریا XZ پریمیوم چندان بالا نخواهد بود و شرکت سونی، این گوشی را در دو مدل به رنگ کروم و مشکی به بازار عرضه می‌شود.

اطلاعات چندانی پیرامون قیمت این مدل منتشر نشده است اما انتظار داریم که قیمت نهایی گوشی اکسپریا XZ پریمیوم از ۸۰۰ دلار بیشتر باشد. هم‌چنین، باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست شرکت سونی، این گوشی را به طور دقیق در چه زمانی عرضه خواهد کرد اما بعید می‌دانیم که تا اواخر بهار، عرضه آن به طول بی‌انجامد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *