۵ نکته در مورد دوربین گلکسی نوت ۸

۵ نکته در مورد دوربین گلکسی نوت ۸
  • 1396/6/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از رونمایی از گلکسی نوت ۸، زمزمه های بسیاری در مورد ویژگی های آن به گوش می رسد. یکی از قسمت های پرچمدار جدید سامسونگ که مورد بحث های زیادی واقع شده است، دوربین آن است. ۵ نکته ی مهم در مورد دوربین فبلت جدید سامسونگ وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – پس از رونمایی از گلکسی نوت ۸، زمزمه های بسیاری در مورد ویژگی های آن به گوش می رسد. یکی از قسمت های پرچمدار جدید سامسونگ که مورد بحث های زیادی واقع شده است، دوربین آن است. ۵ نکته ی مهم در مورد دوربین فبلت جدید سامسونگ وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با گویا آی تی همراه باشید.

۱- دوگانه بودن دوربین:
دوربین های گلکسی نوت ۸ هر دو همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۸ هستند. ولی برای اولین بار، سامسونگ از دوربین دوگانه در محصولات خود استفاده کرده و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای گلکسی نوت ۸ تعبیه کرده است.
دوربین اصلی این گوشی، همچون دوربین گلکسی اس ۸، دارای دریچه دیافراگم f/1.7 و همان فوکوس خودکار دوال پیکسل گلکسی اس ۸ است.
اما در دوربین دوم، از دریچه دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار معمولی استفاده شده است. لنز دوربین دوم، تله فتو است و از قابلیت فیلمبرداری ۴K برخوردار است.

۲- کیفیت بالای دوربین سلفی:
امروزه اهمیت دوربین سلفی با اهمیت دوربین اصلی برابری می کند و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، روی این بخش از گوشی، بیش از پیش مانور می دهند. دوربین سلفی گلکسی نوت ۸ همان دوربین سلفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است. این دوربین، کیفیتی ۸ مگاپیکسلی داشته و از دریچه ی دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار سریع برخوردار است.

۳- استفاده از تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر (OIS):
از دو دوربین آیفون ۷ پلاس، تنها یک دوربین از تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر برخوردار است. این در حالی است که گلکسی نوت ۸ از تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر در هر دو دوربین خود بهره برده است.

۴- لایو فوکوس:
افکت بوکه یکی از امکانات دوربین های دوگانه است. افت بوکه در آیفون ۷ پلاس حالت پرتره نام گرفته و سامسونگ نامِ لایو فوکوس (Live Focus) را به آن داده است. با استفاده از این امکان، می توان پس زمینه را تار کرد، بدون آن که شفافیت پیش زمینه کاهش پیدا کند. این قابلیت پیش از این در دوربین های گران قیمت DSLR دیده می شد.
اما افکت بوکه ی سامسونگ یک نکته ی بسیار خوب دارد و آن این است که میزان تاری تصویر را به صورت دستی می توان کنترل و تنظیم نمود، این در حالی است که در آیفون ۷ پلاس میزان تاری اتوماتیک است.

۵- قدرت زوم بالا:
در دوربین گلکسی نوت ۸ از زوم اپتیکال دوبرابری بدون افت کیفیت و زوم دیجیتال ۱۰ برابری استفاده شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *