هک مغز؛ خواب در بیداری چیست؟

هک مغز؛ خواب در بیداری چیست؟
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دانشمندان می گویند که با استفاده از پخش برخی فرکانس ها در گوش فرد می توانند در وضعیت بیداری باعث رؤیا دیدن آن فرد شوند. این امر برای کسانی که از هدست های واقعیت مجازی استفاده کرده و می کنند خیلی امر عجیبی نیست.

گویا آی تی – در حال حاضر، دانشمندان اینگونه نتیجه گرفته اند که می توان مغز را هک کرد. آن ها امیدوارند که از این راه بتوانند باعث تغییر درک مغز از دنیای واقعی شوند. چنان که خود می گویند، گویا این امر می تواند در تنظیم الگوهای خواب، رفع استرس و افزایش اشتها به آن ها کمک کند.
در همین رابطه، یک تیم از دانشمندان در شهر لندن داوطلبان را در وضعیت بیداری به خواب و رؤیا بردند. مدیر مرکز تحقیقات و آموزش فناوری در لندن، یعنی کارل اسمیت، می گوید: «به این روش «مهندسی زمینه» (context engineering) می گویند».
این فرآیند، یعنی هک کردن مغز، شامل چند روش و تمرین است. یکی از آن ها انجام تمرینات مغز برای تمرکز بر روی حس هایی است که در اغلب موارد نادیده انگاشته می شود. روشی دیگر تمرکز بر روی دید محیطی فرد است و این همان روشی است که برخی ورزشکاران قبل از مسابقه برای افزایش تمرکز ذهن از آن استفاده می کنند.
روشی دیگر، که ضربات دو طرفه نام دارد، اینگونه است که یک فرکانس با طول موجی خاص در یک گوش فرد و فرکانسی دیگر با طول موجی متفاوت در گوشِ دیگر فرد پخش می شود. با این کار، مغز درصدد بر می آید که با ایجاد یک تن صدای جدید یک نوع توازن و تعادل میان آن دو فرکانس ایجاد نماید.
روشی دیگر، که ۲delta entrainment نام دارد، تمرکزش بر همین تن صدایی است که مغز تولید می کند. با تمرکز بر این تن صدا است که می توان افراد را در وضعیت بیداری به حالت رؤیا برد.
تمامی این موارد قسمتی از یک شاخه از علم به نام نفوذ زیستی یا هک زیستی می باشند.
امروزه برخی معتقدند که با ایمپلنت اشیاء در بدن می توان موجب ارتقاء بشریت شد. آن ها همچنین بر این عقیده اند که دست آخر انسان با ماشین تلفیق و ادغام خواهد شد. البته این نظریه، یعنی ادغام انسان با ماشین، ایده ای است که ابتدا توسط الون ماسک مطرح شد و بعد ها به شدت توسط استیون هاوکینگ مورد تأکید و بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *