یک شرکت امنیتی ویتنامی، قفل FaceID اپل را شکست

یک شرکت امنیتی ویتنامی، قفل FaceID اپل را شکست
  • 1396/8/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با وجود آن که تکنولوژی FaceID اپل بحث های بسیاری را برانگیخت و خود اپل هم بارها از آن به عنوان ایمن ترین تکنولوژی تشخیص هویت یاد کرد، اما یک شرکت ویتنامی توانسته این ایمن ترین تکنولوژی تشخیص هویت را بشکند!

گویا آی تی – احتمالاً می دانید که اپل چنان به تکنولوژی خود ایمان دارد که می گوید در شرایط عادی امکان اشتباه این تکنولوژی، یک در میلیون است. اما به تازگی یک شرکت ویتنامی ادعا کرده که این ایمن ترین تکنولوژی تشخیص هویت را به وسیله ی یک ماسک سیلیکونی، یک قاب چاپی سه بعدی و تصاویری از چشم و دهان شکسته و این خود یعنی شکست تکنولوژی آیفون!
می دانید که یک تفاوت عمده ی تکنولوژی FaceID به نسبت سایر تکنولوژی های تشخیص چهره، سه بعدی بودن آن است و اپل به واسطه ی همین است که ادعا می کند این تکنولوژی ایمن ترین تکنولوژی تشخیص چهره است. اما این شرکت ویتنامی، که ابتدا عملیات خود را با استفاده از یک فریم چاپی سه بعدی که قادر است توپوگرافی زمینه ی چهره را بکشد آغاز می کند، می تواند ماسکی سیلیکونی شبیه پوست، منطقه های پردازش ویژه ی پیشانی و برخی تصاویر دو بعدی دهان و چشم را به این فریم چاپی اضافه کند و این گونه از سدِ FaceID بگذرد. در ویدئوی این شرکت مشخص است که ماسکِ تولیدی آن ها قادر به شکستن FaceID است، بی آن که نیازی به گذاشتن آن بر روی صورت یک شخص باشد.
البته چنان که عیان است، برای شکستن قفل FaceID به ابزارها و ترفندهایی نیاز است که یک کاربر معمولی آن ها را به راحتی در اختیار ندارد. اما این روش می تواند برای پلیس بسیار مفید و کارآمد باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *