فناوری تبدیل گفتار به نوشتار در کروم

فناوری تبدیل گفتار به نوشتار در کروم
  • 1396/9/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به تازگی گوگل ویژگی جدید نرم افزار Google Docs که با استفاده از آن می توان گفتار خود را تبدیل به نوشتار کرد معرفی نمود. ظاهراً برای آن که بتوان از این ویژگی استفاده کرد می بایست نرم افزار Google Docs به شکل مداوم بر روی دستگاه اجرا شود، اما گویا سیستم عامل کروم قرار است به زودی این ویژگی را بدون آن که لزومی برای این کار باشد عرضه کند.

گویا ای تی – این کار کروم، یعنی عرضه ی ویژگی تبدیل گفتار به نوشتار بدون نیاز به اجرای مداوم نرم افزار گوگل داکس، به سبب درخواست اعمال برخی تغییرات در کدها بوده است. این درخواست موارد دیگری را نیز شامل شده. این موارد عبارتند از: امکان ساپورت ویژگی دیکته در سیستم عامل کروم، راه اندازی این سیستم با استفاده از کلیدهای Ctrl+Alt+S، آغاز یک فرآیند دیکته ی جدید همزمان با فشردن هر میان بر، فعال شدن آیکون صدا همزمان با شروع فرآیند دیکته ی جدید، تشخیص اتمام دیکته به واسطه ی سکوت کاربر.
بنابراین اگر این تغییرات در این ویژگی اعمال شوند و از طریق سیستم عامل کروم قابل استفاده باشند، دیگر به راحتی می توان با فشردن کلیدهای Ctrl+Alt+S از این ویژگی و امکانات اش استفاده کرد. لازم به ذکر است که برای اولین بار دسترسی به این میان بر بایستی به صورت دستی تنظیم شود.
در آینده اخبار بیشتری در این باب منتشر خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *