راهنمای استفاده از AssistiveTouch برای گرفتن اسکرین شات از آیفون X

راهنمای استفاده از AssistiveTouch برای گرفتن اسکرین شات از آیفون X
  • 1396/9/11
  • زهرا معبودی
  • 0

آیفون X با تغییرات جدیدی که داشته برای کاربران اپل دردسر هایی درست کرده است. مثلا حذف دکمه هوم موجب شده که آن ها بخواهند به طور کلی، از حالت سخت افزاری به حالت نرم افزاری و کاربری نرم افزاری تغییر وضعیت دهند که این به نوبه خود کمی آزار دهنده است. در کنار این جایگزین عکس العمل های سخت افزاری مبتنی بر دکمه هوم، برخی ترکیبات سخت افزاری جدید است که عادت کردن به آن ها هم زمان بر است. 

گویا آی تی: از وقتی آیفون ایکس رونمایی شده است، می دانیم که دکمه هوم در آن وجود ندارد. این موضوع موجب شده که اسکرین شات گرفتن به روش مرسوم اپل کمی متفاوت شود. در ابتدای رونمایی از این دیوایس، به آموزشی سخت افزاری برای گرفتن اسکرین شات از نمایشگر آن پرداختیم که برای ان می بایست دکمه ولوم و ساید را درگیر می کردیم. در این باره می توانید مطلبی با عنوان چگونه از آیفون ایکس (iPhone X) اسکرین شات بگیریم؟ را مطالعه کنید.

اما اگر می خواهید روش نرم افزاری آن را هم بررسی کنید توصیه ما این است که ادامه این ماجرا را دنبال کنید:

استفاده از AssistiveTouch

AssistiveTouch ابزاری است که به شما کمک می کند برخی کارها را بر روی نمایشگر، تعیین کنید و به صورت کشیدن و درگ کردن، برخی کار ها را روی گوشی اپل خود انجام دهید.

برای اینکه مطمئن شوید که می توانید از این ویژگی استفاده کنید باید بدانید که آیا AssistiveTouch در بخش Accessibility Shortcuts فعال است یا نه؟ برای ورود به بخش Accessibility Shortcuts لازم است که از تنظیمات به Accessibility مراجعه کنید.

Accessibility

Accessibility

بعد از این از بخش Accessibility به “AssistiveTouch مراجعه کنید تا بتوانید نحوه گرفتن اسکرین شات را تنظیم کنید.

اگر قبلا این ویژگی را برای گرفتن اسکرین شات تنظیم کرده باشید لازم است که به Single-Tap بروید تا گزینه Screenshot را طبق عکس های زیر تنظیم کنید:

Screenshot

Screenshot

اگر می خواهید کماکان از منوی AssistiveTouch اصلی استفاده کنید توصیه می کنیم که Double-Tap را به Open Menu تبدیل کنید.

بعد از اینکه تنظیمات را به این صورت انجام دادید، کافی است دکمه کناری را سه بار پشت سر هم فشار دهید تا یک دکمه خاکستری رنگ روی صفحه نمایش داده شود. برای گرفتن اسکرین شات نیاز است که روی این گزینه کلیک کنید تا کار به خوبی انجام شود. دقت کنید که تا زمانی که این دکمه محو نشود اسکرین شات به طور کامل ایجاد نمی شود.

البته راه های مختلف دیگری هم وجود دارد که بتوانید نبود دکمه هوم را جبران کنید و بتوانید کارها را دنبال کنید اما بنظر می رسد که این روش راحت ترین و ساده ترین راهی باشد که با درگیر کردن دکمه ساید و یک آیکون نرم افزاری می توانید اسکرین شات بگیرید.

شما برای این کار، از چه ترفندی استفاده می کنید؟ تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *