منطق پشتوانه کمپین های ارسال ایمیل خودکار واکنشی: ۴ مرحله برای یک اتوماسیون موثر

منطق پشتوانه کمپین های ارسال ایمیل خودکار واکنشی: ۴ مرحله برای یک اتوماسیون موثر
  • 1396/9/15
  • مهدی پیوندی
  • 0

اگر تاکنون با ما همراه بوده باشید یا سری به مطالب مرتبط با آموزش ایمیل مارکتینگ ما زده باشید حتماً با مفهوم اتوماسیون و اتوماسیون واکنشی در ایمیل کاملاً آشنایی دارید. اما تاکنون به این فکر کرده اید که یک کمپین خودکار واکنشی (triggered که در برابر عملی از سوی مخاطب برای وی ایمیل متناسبی را ارسال می کند) چگونه می تواند نیازهای شما را برآورده سازد؟ در واقع، توضیحاتی که تا کنون ارائه کرده ایم همگی باید در فرآیند برنامه ریزی شما برای اتوماسیون مورد توجه قرار بگیرند، اما در نظر گرفتن منطق پشتوانه هر ارسال خودکار برای کسب موفقیت ضرورت دارد. در همین راستا، هنگامی که برای ارسال ایمیل های واکنشی خودکار خود برنامه ریزی می کنید، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

  1. هدف

شاید برای یک ایمیل خودکار برنامه و ایده هایی داشته باشید، اما باید به این فکر کنید که این ایمیل خودکار به شما کمک می کند تا به کدام یک از اهداف کسب و کار خود دست پیدا کنید. هدف هر ایمیل می تواند با دیگری کاملاً متفاوت باشد: ایجاد رابطه اولیه، جذب مشتریان جدید از طریق ارجاع، تقویت وفاداری از طریق پاداش و مشوق یا انجام فروش بیشتر. به عنوان مثال، یک ایمیل خوشامدگویی به شما کمک می کند تا فوراً اولین قدم را برای ایجاد رابطه با مشترکان جدید خود بردارید. این یکی از روشهای مناسب برای قدردانی از مشترکان به خاطر علاقه ای که نسبت به برند شما نشان داده اند است، می تواند شرایط را برای آغاز گفتگو مهیا کند و به انتظاراتی که مشترک می تواند از بقیه برنامه ایمیل مارکتینگ شما باشد سر و سامان بدهد.

سایر انواع ایمیل های خودکار واکنشی با اهداف متفاوتی ارسال می شوند: مثلاً کمپین های فعالسازی مجدد با هدف گسترش مخاطبان فعال، کمپین های تولد با هدف افزایش فروش و ایجاد وفاداری و کمپین های درخواست ثبت نظر برای محصول با نیت جذب مشتریان جدید از طریق محتوای تولیدشده از طریق کاربر و ایجاد وفاداری انجام می گیرند. برای هر ایمیلی که می خواهید که به صورت خودکار و در واکنش به فعالیت یک کاربر ارسال کنید، به خاطر داشته باشید که هدف آن را به وضوح مشخص کنید و ببینید که چه نسبتی با نیازهای کاری و اهداف کلی برندتان دارد.

 

  1. منافع

پس از آنکه هدف خود را مشخص کردید، تعریف مزایا و منافع مورد انتظار برای شما و مشتری یک بخش مهم دیگر از فرآیند است. با اینکه هدف نهایی برای بیشتر بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار فروش است، اما ایمیل های خودکار واکنشی می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با مشتریان خود کسب کنید و تجربه شخصی سازی شده تری را برای آنها فراهم کنید. به عنوان مثال، ایمیل های خودکاری که در واکنش به ترک سبد خرید ارسال می شوند به شما کمک می کنند تا نوع محصولی که کاربر به آن علاقمند است را شناسایی کنید و این به نوبه خود می تواند به ایجاد کمپین های شخصی سازی شده تری که با تکیه بر محصولات یا گروه محصولات مورد نظر کاربر ایجاد می شوند بینجامد. هنگامی که برندها تجربه ایمیلی را در مجموع بهبود می بخشند، احتمال فعال ماندن مشتریان بیشتر می شود. بنابراین، علاوه بر تعریف هدف هر ایمیل، حتماً مزایای خاصی که برای برند شما ارزش افزوده ایجاد می کنند و باعث تقویت پیام و بهبود تجربه مشتری می شوند را نیز تعیین کنید.

 

  1. تأثیر

کمپین ایمیل های خودکار واکنشی شما بر مشتری چه تأثیری خواهد گذاشت و در وی چه حسی را ایجاد خواهد کرد؟

در همه انواع ایمیل هایی که تحت عنوان کمپین های ایمیل مارکتینگ ارسال می کنید، در نظر گرفتن حسی که در مخاطب ایجاد خواهد شد یکی از مولفه های اساسی برنامه ریزی است. به عنوان نمونه، ارسال بیش از حد سریع یک ایمیل ترویجی بلافاصله پس از یک پیام خوشامدگویی می تواند باعث شود که مخاطب شما احساس کند که تحت فشار قرار گرفته است. در عین حال، تأخیر بیش از حد هم می تواند باعث از دست رفتن یک فرصت بالقوه برای تبدیل وی به مشتری شود. خودتان را به جای مشتری بگذارید و یک تجربه لذت بخش را ایجاد کنید.

 

  1. آینده

بررسی کنید که چگونه می توانید برنامه ایمیل و تعاملات ترویجی کنونی خود را از طریق پیام های خودکار واکنشی تقویت کنید تا علاوه بر ایجاد یک تجربه شخصی سازی شده تر، درباره مشتری و علاقمندی های وی نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. باید توجه داشته باشید که افراط و تفریط در زمینه ایمیل های خودکار واکنشی صحیح نیست و باید بدانید که چه موقع و چگونه باید از قدرت بالقوه کمپین های مبتنی بر این دست از ایمیل ها بهره برداری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *