لکسوس LC500 یا مرسدس بنز S550 4Matic؟

لکسوس LC500 یا مرسدس بنز S550 4Matic؟
  • 1396/9/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این نوشته می خواهیم به طور مختصر مشخص سازیم که لکسوس LC500 بهتر است یا مرسدس بنز S550 4Matic کوپه. پیش از آن که بحث را آغاز کنیم می باید خاطرنشان ساخت که مقایسه میان این دو خودرو و انتخاب خودرویی بهتر بسیار سخت است، اما دست آخر یکی از این خودروها بهتر از دیگری است.
گویا آی تی – لکسوس به نسبت دیگر خودرو، جدیدتر می باشد. پیشرانه ی آن ۸ سیلندر ۵ لیتری بوده که قابلیت تولید ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۶۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در سوی مقابل مرسدس بنزِ مورد نظر ما، که از لحاظ ابعاد بزرگ تر از لکسوس است، از پیشرانه ای ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری برخوردار است که این پیشرانه قابلیت تولید ۴۴۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.


نیروی حاصل از پیشرانه ی لکسوس از طریق گیرباکس ۱۰ سرعته و نیروی حاصل از پیشرانه ی مرسدس بنز از طریق گیرباکس ۹ سرعته به چرخ ها منتقل می شود.
این نکته نیز گفتنی است که امکان انتخاب ۴ چرخ متحرک در مرسدس بنز وجود دارد ولی در لکسوس تنها دو چرخ عقب نیروی گشتاور را دریافت می کنند.
با وجود آن که هر دو خودرو از امکانات روز دنیا برخوردارند، اما قیمت پایه لکسوس ۹۳ هزار دلار و قیمت پایه مرسدس بنز ۱۲۳ هزار دلار است.
به نظر می رسد تا حدی مشخص است که کدام یک گزینه ای بهتر برای خرید است. اما دوست داریم نظر شما را هم بدانیم. به نظر شما کدام یک از این دو گزینه ای بهتر برای خرید است و با چه معیاری؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *