راهنمای برقراری تماس صوتی از طریق مک

راهنمای برقراری تماس صوتی از طریق مک
  • 1396/9/27
  • زهرا معبودی
  • 0

در این مقاله قصد داریم نحوه تنظیم کامپیوتر مک و آیفون را برای برقراری تماس از طریق مک بررسی کنیم. با کمک قابلیت پیوستگی در محصولات اپل، شما قادر هستید تا کارهایی که در حال انجام آنها هستید را از روی آیفون به کامپیوتر مک و یا بالعکس منتقل کنید، این کارها  می‌تواند شامل انتقال اسناد و مقالات، ارسال ایمیل، ارسال پیامک و یا حتی برقراری تماس باشد.

گویا آی تی: اگر دریافت و برقراری تماس را بوسیله‌ی مک انجام دهید دیگر نیازی نیست تا هنگام کار با کامپیوتر برای برداشتن گوشی از صندلی خود بلند شوید. این مورد مخصوصا زمانی بیشتر به کمک شما خواهد آمد که یک هدست با میکروفون داشته باشید. اگر هدست ندارید مجبور خواهید بود به میکروفون تعبیه شده درون خود مک اعتماد کرده و از آن استفاده کنید. در هر صورت این مورد کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

مک و برقراری تماس

شروع کار

برای برقراری و دریافت تماس بر روی مک، باید بر روی مک و آیفون با یک اپل آیدی یکسان در iCloud و FaceTime وارد شوید. علاوه بر این هر دو دستگاه باید به یک شبکه متصل باشند. در این مورد نیازی به ارتباط با بلوتوث نیست.

در گام بعد، باید ویژگی به اشتراک گذاری تماس‌ها را برای مک و آیفون فعال کنید. برای اینکار در آیفون وارد تنظیمات شوید. در قسمت تنظیمات Phone را انتخاب کرده و از آنجا بر روی Calls on Other Devices ضربه بزنید. در این قسمت گزینه‌ی Allow Calls on Other Devices را فعال کنید.

اما درون مک، نرم افزار FaceTime را باز کنید. به منوی FaceTime رفته و بر روی Preferences کلیک کنید. و گزینه‌ی Calls From iPhone را فعال کنید.

برقراری تماس با مک

بعد از انجام دادن تنظیمات لازم و به اشتراک گذاشتن تماس بین مک و آیفون، هر زمان که بر روی آیفون تماسی دریافت کنید در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه مک اعلانی به شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی دکمه‌ی Accept می‌توانید به آن تماس پاسخ دهید.

هر زمان که قصد تماس گرفتن با مک را داشته باشید شاید به این نکته پی ببرید که نرم افزاری مانند نرم افزار تماس آیفون وجود ندارد که بتوانید به کمک آن با شخصی تماس بگرید. برای اینکار باید از نرم افزار Contacts و یا FaceTime استفاده کنید.

در نرم افزار Contacts، یک شخص را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی Call کلیک کنید. در نرم افزار FaceTime می‌توانید اینکار را با کلیک بر روی آیکون تلفن انجام دهید (اگر بر روی آیکون دوربین کلیک کنید تماس FaceTime برقرار می‌شود). همچنین در نرم افزار FaceTime  می‌توانید در فیلد جست و جو شماره مورد نظرتان را وارد کرده و سپس بر روی آیکون تلفن کلیک کنید تا تماس برقرار شود (اینکار را نمی‌توانید با نرم افزار Contacts انجام دهید).

همچنین زمان‌هایی که برای مثال بدنبال یک رستوران هستید می‌توانید بصورت مستقیم از مرورگر سافاری تماس را برقرار کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *