قابلیت تشخیص چهره در گوشی oneplus 5

قابلیت تشخیص چهره در گوشی oneplus 5
  • 1396/10/6
  • رقیه کُرد
  • 0

یکی از برگ های برنده تلفن هوشمند OnePlus 5T در کنار استفاده از صفحه نمایش بلندتر، قابلیت Face Unlock یا باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره کاربر است. اما آیا صرفا وجود این ویژگی به خاطر عدم تمایل به استفاده از حسگر اثر انگشت برای خرید این مدل کافی است؟ قطعا خیر و شرکت OnePlus هم از این موضوع مطلع است.

گویا آی تی – «کارل پی» رئیس شرکت وان پلاس دو سه روز پیش در پیامی توئیتری خبر از فعال شدن ویژگی Face Unlock برای گوشی OnePlus 5 داده بود. وی صحبتی از تاریخ دقیق ارائه این ویژگی و همچنین تفاوت های کاربردی آن نکرد. بسیاری از کاربران تصور می کردند شرکت وان پلاس برای بهبود فروش مدل ۵T ویژگی مذکور را از روی قصد برای سایر مدل ها ارائه نکند و این عده با شنیدن این خبر حسابی خوشحال شده اند.

امکان گسترده تر کردن دسترسی برای سایر کاربران هم وجود دارد زیرا Face Unlock یک قابلیت کاملا نرم افزاری است. این قابلیت همانند ویژگی تشخص چهره Face ID شرکت اپل (مجهز به تکنیک های نقشه برداری عمقی و تصویرسازی برای شناسایی کاربر) قدرتمند نیست اما سرعت و انعطاف پذیری بیشتری دارد. شاید تنها گله ای که می توان از شرکت وان پلاس داشت عدم اطلاع رسانی درباره برنامه های احتمالی جهت ارائه قابلیت Face Unlock برای مدل های قدیمی تری مثل OnePlus 3 یا ۳T است. اگر در ماه های اخیر اقدام به خرید یک گوشی وان پلاس کرده یاد نگران نباشید چون احتمال قریب به یقین قادر به استفاده از ویژگی مذکور خواهید بود اما اگر چند سالی است که از خرید مدل وان پلاس تان گذاشته احتمالا شانسی برای استفاده از Face Unlock نخواهید داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *