۱۰ آرزوی برتر برای اپل در سال ۲۰۱۸

۱۰ آرزوی برتر برای اپل در سال ۲۰۱۸
  • 1396/10/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل در سال ۲۰۱۷ شرایط بسیار خوبی را پشت سر گذاشت: فروش محصولات این شرکت از حد انتظار فراتر ظاهر شد و این شرکت علی‌رغم اشباع سریع بازار تلفن‌های هوشمند خود همچنان در مسیر رکوردشکنی‌های جدید قرار گرفت.

گویا آی تی: اما وقایعی بود که انتظار داشتیم به شکل دیگری رقم بخورد و امیدواریم این شرکت در سال ۲۰۱۸ به اصلاح و بهبود آن‌ها اهتمام ورزد.

تیم کوک

در ادامه ۱۰ آرزوی برتر برای اپل در سال ۲۰۱۸ را گردآوری کردیم، و چشم به راه خبرهایی هستیم که نه تنها ما بلکه همه‌ی کاربران در سال پیش رو منتظر آن هستند.

شفافیت بیشتر با مشتریان

 

اپل

 

بعد از این که مشخص شد اپل عمداً سرعت آیفون‌هایی که باتری‌های قدیمی دارند را کاهش داده، این شرکت سال ۲۰۱۷ را با یک رسوایی و یک پرونده‌ی قضایی یک تریلیون دلاری به پایان رساند. اپل از همان ابتدای سال این کار را شروع کرده بود، ولی هیچ وقت به طور عمومی اعلام نکرده بود دارد چه کار می‌کند و در نتیجه میلیون‌ها کاربران آیفون ۶، ۶ اس، SE و بعدتر ۷ بی‌دلیل شاهد کند شدن دستگاه‌های خود بودند. و با توجه به این که باتری قدیمی معمولاً باعث کند شدن موبایل نمی‌شود (بلکه باعث کاهش عمری باتری و نه عملکرد کندتر آن می‌گردد)، خیلی‌ها به جای تعویض باتری که خیلی ارزان‌تر بود به فکر خرید آیفون جدید افتادند.

اگر اپل با مشتریان خود شفاف‌تر می‌بود، به راحتی می‌توانست جلوی این اتفاق را گرفت. بنابراین اولین انتظار ما در سال ۲۰۱۸ این است که شرکت با مشتریان خودش صادق و روراست باشد.

خلاص شدن از شر بریدگی بالای صفحه

اپل

آیفون X به‌رغم قیمت هنگفت ۱۰۰۰ دلاری خود، موبایلی فوق العاده است. این دستگاه سریع است. نمایشگر بی‌نظیری دارد. دوربینش عالی است. باتری قوی و ژست‌های حرکتی جدیدی دارد. علاوه بر این Face ID هم خیلی خوب کار می‌کند.

ولی یک بخش از این دستگاه با گذشت چند ماه هنوز خیلی به چشم می‌آید: بریدگی بالای صفحه.

هرچند این قسمت باعث نمی‌شود بیخیال خرید آیفون X شوید، ولی به وضوح روی زیبایی آن اثر منفی گذاشته است. اگرچه شک داریم که اپل در سال ۲۰۱۸ یک آیفون جدید و بدون بریدگی معرفی کند، اما امیدواریم حالا که جانی آیو به صورت تمام وقت به عنوان سرپرست تیم طراحی برگشته، این شرکت یک آیفون ویژه بدون آن بریدگی ناخوشایند معرفی کند.

بهبود سیری

اگرچه گوگل در حال کامل کردن Google Assistant است و آمازون هم به طور پیوسته بر روی بلندگوهای مجهز به الکسای اکو کار می‌کند، ولی سیری از قائله عقب افتاده است.

 

این دستیار شخصی قابلیت‌ها و اطلاعات کمتری دارد و حتی عرضه‌ی هوم‌پاد، همان سخت‌افزاری که قرار بود بیشترین تاکید را روی سیری داشته باشد، هم به تاخیر افتاده است.

 

اگر اپل می‌خواهد همگام با سایر دستیارهای دیجیتالی پیش برود واقعاً نیاز دارد تا در سال ۲۰۱۸ به روند توسعه‌ی سیری سرعت ببخشد. البته ظاهراً انجام این کار شروع شده، چرا که قرار است رئیس بخش سیری عوض شود، ولی ما می‌خواهیم در سال جدید اخبار دقیق‌تری درباره‌ی پیشرفت‌های این دستیار صوتی بشنویم.

 

افزودن قابلیت شارژ سریع به آیفون

مایه‌ی شرمساری است که علی‌رغم خرید گران‌ترین موبایل جریان اصلی بازار نتوانید از قابلیت شارژ سریع استفاده کنید.

آیفون X با یک شارژر ۵ واتی فروخته می‌شود. برای شارژ کامل این دستگاه با استفاده از شارژر مذکور باید ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان بگذارید که در مقایسه با سایر تلفن‌های بزرگ بازار خیلی زیاد است. در عین حال علاوه بر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، آیفون X هم از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سپری کردن نصف همین زمان به طور کامل شارژ شود. با وجود این که امکان استفاده از شارژرهای سریع شخص ثالث وجود دارد، ولی عجیب است که اپل هنوز چنین شارژرهایی را در بسته‌ی تلفن‌های رده بالای خود قرار نمی‌دهد.

بهبود وضعیت نوتیفیکیشن‌های iOS

سیستم عامل iOS به سادگی و سهولت در دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری‌اش معروف است. علاوه بر این کیفیت اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در این سیستم قابل انکار نمی‌باشد، ولی مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در iOS خیلی ایده‌آل نیست.

آیفون نوتیفی

سیستم عامل رقیب اکنون نوتیفیکیشن‌ها را همراه با خود اپلیکیشن‌ها مدیریت می‌کند و اجازه‌ی پاسخگویی سریع را به کاربر می‌دهد. در اندروید نوتیفیکیشن مسائل کم‌اهمیت مزاحمت چندانی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. اما در iOS هنوز یک دکمه‌ی ساده‌ی برای پاک کردن همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها وجود ندارد.

هرچند ما توقع نداریم که اپل از روی اندروید کپی کند، ولی قطعاً می‌تواند الهاماتی از این سیستم بگیرد و نوتیفیکیشن‌ها را به شکل ساده‌تری در اختیار کاربر قرار بدهد.

افزودن قابلیت پرتره به دوربین آیفون‌های کوچک‌تر

می‌دانیم که این قابلیت یکی از علل فروش مدل‌های گران‌قیمت آیفون است، ولی کاربرانی که هنوز دوست ندارند از آیفون ۴.۷ اینچی کلاسیک سال‌های اخیر دل بکنند، از اضافه شدن یک دوربین ثانویه با حالت پرتره خیلی خوشحال می‌شوند. جداسازی این قابلیت در آیفون‌های بزرگ‌تر به نظر کمی تبعیض‌آمیز می‌آید.

بهبود اپلیکیشن‌های اصلی خود iOS مثل اپ Mail

در طول این سال‌ها تعداد اپلیکیشن‌های خوب موجود در اپ استور کم نبوده، ولی وقتی صحبت از اپلیکیشن‌هایی پیش می‌آید که خود شرکت طراح آن‌ها بوده و آن‌ها را روی سیستم عامل قرار داده، جای پیشرفت زیادی وجود دارد.

اگرچه اپ‌هایی مثل iMessage، Stock، Weather و Apple News دوست داشتنی هستند، ولی برخی اپ‌ها نظیر Mail خیلی کهنه به نظر می‌رسند. آیتونز برخلاف بهبودها همچنان بیش از حد شلوغ است. بکاپ‌های iCloud فاقد تنظیمات اساسی است و می‌تواند به طور خودکار شروع به بکاپ گرفتن از فایل‌های سنگین شما بکند. مجموعه‌ی آفیس اپل هم فاقد سهولت کافی برای استفاده، سازگاری بین سیستمی، اشتراگ‌گذاری آسان و قابلیت‌هایی است که برای همکاری چندنفره در برنامه‌های رقیب مثل Office 365 و Google Docs وجود دارد.

تولید اپل واچ با طراحی گرد

اپل واچ شروع متزلزلی داشت، ولی بعد از چند به‌روز رسانی پشت سر هم و افزایش قابل توجه سرعت توانست محبوبیت زیادی پیدا کند و استفاده از آن راحت شود. اما چیزی که هنوز تغییر نکرده طراحی مستطیلی شکل عجیب آن و مسیریابی از طریق تاج پیچی شکلش است.

در همین حین، سامسونگ چند مدل ساعت جدید معرفی کرده که با طراحی گرد کلاسیک خود خوش‌قیافه هستند و مسیریابی در آن‌ها با کمک قاب چرخشی فوق العاده آسان انجام می‌شود.

بنابراین بله، هرچند احتمال معرفی اپل واچ گرد کم است، و فعلاً فقط شایعات ناقصی از مطرح شدن آن توسط اپل شنیده‌ایم، ولی چه اشکالی دارد که آن را در لیست آرزوهایمان بگذاریم.

کاهش هزینه‌ی تعمیرات

اگرچه ما آیفون X را خیلی دوست داریم، ولی هزینه‌ی ۵۵۰ دلاری برای تعمیر بدنه‌ی پشتی این دستگاه حتی با استانداردهای خود اپل هم بسیار زیاد است.

هزینه‌های تعمیر آیفون X در همه‌ی بخش‌ها خیلی گزاف است. تعویض نمایشگر شکسته ۲۸۰ دلار هزینه دارد، و قیمت سرویس دو ساله‌ی AppleCare+ هم در آمریکا حدود ۲۰۰ دلار می‌باشد. این یعنی نباید از آیفون X بدون کیس استفاده کنید چون ریسک زیادی دارد. با این حال همه چیز در دست خود اپل است و امیدواریم این شرکت روی تولید دستگاه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که تعمیر آن ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

آوردن قابلیت چندوظیفگی با تقسیم صفحه به آیفون

چندوظیفگی با تقسیم صفحه قابلیتی فوق العاده‌ای است که امروزه در اکثر تلفن‌های اندرویدی وجود دارد، ولی هنوز در آیفون‌ها شاهد آن نیستیم. هرچند این ویژگی استفاده‌ی چندانی ندارد ولی اگر بتوانیم همزمان با وبگردی از روی یوتیوب هم ویدیو تماشا کنیم خیلی خوب می‌شود. انتظار نداریم اپل به زودی این ویژگی را معرفی کند، ولی امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بتوانیم از مزیت‌های آن بهره ببریم.

منابع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *