۲ نکته مهم برای طراحی مجدد قالب ایمیل

۲ نکته مهم برای طراحی مجدد قالب ایمیل
  • 1396/10/20
  • مهدی پیوندی
  • 0

همینطور که برندها رشد می کنند، تکامل پیدا می کنند، با شرکت های مختلف ادغام می شوند و دستخوش تغییرات غیرقابل اجتناب دنیای کسب و کار می شوند، تصویری که از آنها منعکس می شود نیز به تناسب این تغییرات باید تغییر کند. حتی شناخته شده ترین و مشهورترین برندها (از جمله کوکا کولا، اَپل، ویندوز) از آغاز کار تا کنون هویت بصری خود را به دفعات تغییر داده اند. یکی از بخش های این هویت قالبی است که از آن در ایمیل هایی که برای مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود ارسال می کنید استفاده می کنید. چنانچه کسب و کار شما رو به رشد است، زمانی فرا خواهد رسید که این قالب را نیز باید تغییر بدهید. هنگامی که نوبت به این تغییر برسد، باید دو هدف اصلی داشته باشید:

  • به روز رسانی قالب با توجه به موقعیت جدید برند و حفظ توجه به بهترین روش ها
  • ساده سازی ظاهر و فضای کلی

  1. شناسایی و توجه به مولفه های اصلی برند

هنگامی که می خواهید روح تازه ای در جان برند خود بدمید، قبل از هر کاری باید مشخص کنید که کدام مولفه ها و ویژگی ها به برند شما شکل می دهند. به بیان دیگر، باید به پاسخ به این سوال توجه داشته باشید که اگر لوگوی برند را کنار بگذاریم، کدام مولفه های طراحی (مثلاً رنگ بندی، فونت ها، سبک و سیاق تصاویر، ترکیب ظاهری و مواردی از این قبیل) باقی می مانند که نشانه برند شما هستند. به عنوان نمونه، ممکن است که برای یک برند فونت ها و سبک تصاویر آن و ترکیب این دو پایه و ستون آن برند به حساب بیایند. در اینصورت لازم است که تا جایی که امکان دارد سبک و سیاق فونت ها و تصاویر حفظ شود.

 

  1. کمتر، بیشتر است

حال که فرصتی برای حلول یک روح تازه در برندتان فراهم شده، علاوه بر بازطراحی قالب باید طراحی کلی ایمیل های خود را نیز به روز و مدرن تر کنید. کافی است که نگاهی به اینباکس خودتان بیندازید تا متوجه یک رویکرد محبوب در طراحی ایمیل بشوید و این رویکرد چیزی جز «مینیمالیسم» نیست: متن کمتر، تصاویر بزرگتر، فضای خالی بیشتر و محتوای کمتر.

 

حرف آخر

بازطراحی قالب، چه به خاطر به روزرسانی برند باشد یا اینکه فقط به دلیل نیاز به بهبود و تازگی، در هر صورت اجتناب ناپذیر است. اگرچه ایمیل چالش های خاص خودش را دارد، اما با کمی خلاقیت در طراحی و کدنویسی قطعاً می توانید قالب هایی را طراحی کنید که برای برند شما مناسب هستند، با اصول ایمیل سازگاری دارند و فوق العاده به نظر می رسند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *