حرکت قاچاقچیان موبایل برای زمین زدن رجیستری

حرکت قاچاقچیان موبایل برای زمین زدن رجیستری
  • 1396/10/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تا پایان سال تمام گوشی‌های موبایل رجیستری باید شود و بازار ۱۲۰۰۰ میلیاردی گوشی‌های تلفن همراه باید قانونی شود، اما عده‌ای هستند که در اجرای این طرح سنگ اندازی می‌کنند.
خیز سوداگران موبایل برای زمین زدن رجیستری

گویا آی تی – با اجرای طرح رجیستری در روز‌های اخیر ۵۰۰۰ گوشی قاچاق اپل غیرفعال شده است؛ و کسانی که صاحب این گوشی‌ها هستند باید با مراجعه به محل خرید گوشی پول‌های خود را پس بگیرند. فروشندگان موبایل مدعی شده بودند این طرح در برخی امور اشتباه اجرا شده است.

طرح رجیستری امسال به مرحله اجرا رسید در ۲۸ مهر آغازشد، آذری جهرمی در آن تاریخ گفته بود: بنای ما بر این است که ابتدا طرح مانیتورنیگ را فعال کنیم.

از ۱۴ آذر امکان عرضه گوشی‌های قاچاق اپل از بین رفت، فلاح معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی می‌گوید:تجهیزات اپل قاچاق که سیم کارت خور هستند توسط دستگاه‌ها شناسایی شده و به مالک پیغام داده خواهد شد که تا ۳۰ روز دیگر گوشی شما غیرفعال خواهد شد.

از هشت دی ماه این طرح وارد فاز جدیدی شد و در کنار اپل سه گوشی، گوگل، متورولا و بلک بری اضافه شد از وقتی که قاچاقچیان فهمیدند طرح به صورت جدی اجرا شد به عرصه دیگری کوچ کردند.

پاییز ۹۵ مجموعا ۹۶ میلیون دلار واردات داشته ایم، ولی در پاییز ۹۶ بیش از ۱۴۶ میلیون دلار واردات گوشی داشته ایم. با اجرایی شدن طرح رجیستری ۹۰ درصد گوشی‌ها از مبادی قانونی وارد شده اند.

۵۰۰۰ گوشی غیرفعال شده است و این وسط ۵۰۰۰ خریدار گوشی هستند که گوشی دست شان مانده است و مصرف کننده باید به محل خرید مراجعه کردند.

اما فروشندگان می‌گویند: به ما گفته اند درست است، ولی الان قطعه شده است. من مشتری داشتم که سه سال قبل خرید کرده بود.

بعد از بررسی‌های ما به این نتیجه رسیدیم که گوشی‌ها رجیستری نشده بود و تنها سیم کارت گذاری در آن انجام شده بود.

تا پایان سال تمام گوشی‌های موبایل رجیستری باید شود و بازار ۱۲۰۰۰ میلیاردی گوشی‌های تلفن همراه باید قانونی شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *