۳ ویژگی جالب و پنهان در ویندوز ۱۰ که از آن بی خبرید

۳ ویژگی جالب و پنهان در ویندوز ۱۰ که از آن بی خبرید
  • 1396/11/8
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۱۰ معمولا هر چند وقت یک بار بروز رسانی می شود. گاهی برای آن باگ هایی بهبود پیدا می کنند و گاهی مایکروسافت چیزی به آن اضافه می کند و یا حتی حذف می کند. گاهی عدم توجه به بروز رسانی ها به قدری است که فراموش می کنیم تمام ویژگی ها را تا بروز رسانی جدید اطلاع رسانی کنیم. 

گویا آی تی: اگر شما نیز ویندوز ۱۰ دارید و می خواهید از این ۳ ویژگی مورد نظر گویا آی تی سر در بیاورید توصیه ما به شما این است که این مقاله را تا انتها بخوانید:

ویژگی اول: از طریق تسکبار یا نوار وظیفه، وب گردی کنید!

آیا شما می دانید که از طریق این بخش می توانید وب گردی کنید و آن چه را که می خواهید جستجو کنید؟ بسیاری از کاربران با قابلیت جستجو در نوار وظیفه آشنا هستند اما فکر می کنند این بخش تنها برای جستجوی درون سیستمی است. برای مثال ممکن است که فکر کنید که این بخش تنها به شما کمک می کند که عکس و فایل و فولدرها و حتی فیلم ها و موسیقی های درون ویندوز را جستجو کنید اما حقیقت این است که علاوه بر این موارد می توانید به راحتی وب را از طریق مرورگر سرچ کنید.

ویژگی ویندوز 10

از طرفی شما می توانید یک آدرس بار را در نوار وظیفه قرار دهید و هر چه را که می خواهید در آن جستجو کنید و نتایج را مشاهده کنید:

ویژگی ویندوز 10

برای این کار در سمت راست نوار وظیفه بر روی system tray راست کلیک کنید و بعد Toolbars را انتخاب کنید. با این کار در سمت راست مطابق عکس زیر عبارت Address مشاهده خواهد شد که باید این را کلیک کنید. 

Address

بدین صورت می توانید جستجو گر خود را روی نوار وظیفه مکان دهی کنید. اما ویژگی دوم

ویژگی دوم: می توانید بفهمید چه چیزی حافظه تان را اشغال کرده است

گاهی اوقات فراموش می کنید که برخی از اپلیکیشن هایی که مورد استفاده تان نیستند را حذف کنید. در چنین حالتی ممکن است فضای مورد استفاده تان به هدر رود یا توسط فایل های دیگر درگیر شود. بخش دیگری که در این ویندوز پنهان است و از طریق اپلیکیشن تنظیمات قابل دسترس است در حقیقت چیزی است که به اینگونه معضل ها رسیدگی می کند و فضای شما را لیست بندی می کند.

زمانی که شما روی هر درایو کلیک می کنید، به طور مجزا به شما گفته می شود که فضای اشغالی روی سایت تان به چه چیزهایی محدود می شود. مثلا به عکس زیر نگاه کنید:

این یکی از درایو هایی است که روی آن کلیک کرده ایم و می توانیم محتویات آن را به صورت تفکیک شده مشاهده کنیم. شما نمی توانید اپلیکیشن های ناخواسته و غیر کاربردی خود را از این طریق حذف کنید بلکه فقط می توانید مطمئن شوید که اپلیکیشن شما در این پوشه قرار دارد یا نه! ترفند بعدی روش حذف سریع اپلیکیشن را به شما یاد می دهد.

ویژگی سوم: حذف و uninstall کردن اپلیکیشن ها از استارت منو

این بخش در حقیقت ساده ترین چیزی است که شاید تا کنون به آن توجه نکرده اید. در این بخش می توانید به سادگی، از میان اپلیکیشن های موجود در استارت منو اسکرول کرده و به اپ مورد نظر خود برسید و بعد روی آن راست کلیک کنید و گزینه uninstall را انتخاب کنید:

بدین صورت به سادگی از طریق استارت منو می توانید اپ های تان را حذف کنید. البته این بخش به شما کمک می کند که مدیریت بیشتری رو اپ داشته باشید اما حذف کردن آن واقعا جدید و مفید است.

آیا شما تا کنون با این سه ویژگی آشنایی داشته اید؟ دیدگاه های خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *