۳ علت برای عدم استقبال ۲۵% از اپلی ها از iOS 11

۳ علت برای عدم استقبال ۲۵% از اپلی ها از iOS 11
  • 1396/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

از ماه سپتامبر تا کنون، سیستم عامل جدید اپل مورد انتقاد بسیاری از مجامع تکنولوژی و افراد بوده است. همه کاربران انتظار دارند که بتوانند با هر بروز رسانی ویژگی های جدیدی را ببینند یا حداقل بسیاری از مشکلات را حل شده بیابند. شاید به دلیل همین کم کاری های اپل باشد که این روزها، بعد از گذشت ۴ ماه از انتشار این نسخه از ios هنوز ۲۵ درصد از کاربران تمایلی به بروز رسانی پیدا نکرده اند.

گویا آی تی: طبق گزارشی که از  Apteligent Data گرفته ایم، تنها ۷۵٫۷ درصد از افرادی که از ایفون استفاده می کنند گوشی خود را به سیستم عامل جدید تغییر داده اند. به علاوه تعداد ۱۷٫۹%  از کاربران اپل از سایر ورژن سیستم عامل اپل استفاده می کنندو نزدیک به ۶ درصد و به طور دقیق تر  ۵٫۶۳ از کاربران از ios 9 استفاده می کنند. حدود ۱ درصد باقی مانده نیز از سیستم عامل های iOS 8, 7,  یا ۶ استفاده می کنند.

افرادی که در اواخر سال ۲۰۱۷ از گوشی های اپل خریداری کرده اند، (  آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون ایکس ) نیازی به اپدیت ورژن ندارند چرا که به طور اتوماتیک این گوشی ها با ios 11 روانه بازار شده اند. حتی وضعیت به قدری حاد است که کاربران راهی برای دانگرید سیستم عامل خود ندارند.

3 علت برای عدم استقبال 25% از اپلی ها از iOS 11

البته این آمار صرفا برای آیفون نیست چرا که آی او اس بر روی تبلت های اپل موسوم به آی پد و بر روی آی پاد های این شرکت نیز نصب است و وضعیت آمار به صورت اختصاصی برای دیوایس ها با گونه ای دیگر است.

تنها ۱۰ مدل از iPad های اپل هستند که می توانند نسخه های  iOS 10 یا iOS 11 را اجرا کنند. در این میان یک نسخه از آی پاد نیز قادر به استفاده از این سیستم عامل هاست. این ۱۱ دیوایس قادر به بروز رسانی بوده اند اما سیستم عامل هایی که پایینتر بوده اند اجازه ارتقا ندارند.

علل مختلفی وجود دارد که موجب شده کاربران به نسخه جدید توجهی نداشته باشند. برخی مشکلات باتری و برخی دیگر مشکلات و کم کاری ها را علت این عارضه می دانند. به طور کلی تئوری های زیادی برای توجیه این مساله وجود دارد.

از طرفی معضل بعدی این است که بسیاری از کاربران از اپلیکیشن هایی استفاده می کنند که تحت سیستم ۳۲ بیتی ساخته و توسعه یافته اند. در این میان، تنها افرادی می توانند بدون دردسر به آی او اس جدید مهاجرت کنند که نسخه های ۳۲ بیتی اپ های مورد علاقه شان به نسخه ۶۴ بیتی ارتقا پیدا کرده باشد. از این رو، به دلیل اینکه بسیاری از اپلیکیشن ها ارتقا پیدا نکرده اند، کاربران ترجیح می دهند روی سیستم عامل قدیمی تر زندگی خود را ادامه دهند.

یک نکته دیگر که کمتر در مورد آن شنیده اید چالشی است که افراد جیلبریک کار با آن مواجه هستند. برای اینکه گوشی های اپلی را جیلبریک کنید نیاز به برنامه Cydia دارید که متاسفانه برای این کار، هنوز آی او اس ۱۱ نتوانسته سازگاری خود را با این برنامه به انجام برساند.

این ها از جمله معضلاتی بوده که اپلی ها را از اپگرید به نسخه جدید سیستم عامل باز داشته است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر شما نیز از اپل فن های این روزگار دیجیتالی هستید به ما بگویید که ایا ارتقا داده اید یا خیر؟ علت عدم ارتقا از نظر شما چه بوده است؟ دیدگاه های خود را در این مقوله با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *