الزام رجیستری برای گوشیها از شنبه ۱۴ بهمن ۹۶

الزام رجیستری برای گوشیها از شنبه ۱۴ بهمن ۹۶
  • 1396/11/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

در حالی که کمیته اجرای رجیستری پیش از این فرایندهای فعال سازی و انتقال مالکیت را برای اپل الزامی کرده بود در آخرین اعلام خود تصریح کرده: علاوه بر گوشی های اپل، فرایند فعال سازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن‌های همراه (نو و کارکرده) با نشان تجاری بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل نیز از شنبه ۱۴ بهمن الزامی خواهد بود.
از شنبه ۱۴ بهمن، فرایند فعال سازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن‌های همراه با نشان تجاری اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل اعم از نو و کارکرده الزامی خواهد بود.

گویا آی تی – در حالی که کمیته اجرای رجیستری پیش از این فرایندهای فعال سازی و انتقال مالکیت را برای اپل الزامی کرده بود در آخرین اعلام خود تصریح کرده: علاوه بر گوشی های اپل، فرایند فعال سازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن‌های همراه (نو و کارکرده) با نشان تجاری بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل نیز از شنبه ۱۴ بهمن الزامی خواهد بود.

لذا افرادی که قصد خرید و فروش تلفن همراه با نشان تجاری اپل را دارند، باید حتماً برای انجام این فرایندها اقدام کنند.مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از انجام ندادن این فرایندها،برعهده فرد خریدار تلفن همراه است. به‌عنوان مثال درصورت رؤیت یک شناسه جعلی مشابه با شناسه تلفن همراه خریداری شده، چنان چه فرایند انتقال مالکیت و فعال سازی پس از خرید انجام نشده باشد، ممکن است به تضییع حقوق خریدار منجر شود.

فرایندهای فعال سازی و انتقال مالکیت برای دیگر برندهای مشمول طرح نیز به زودی الزامی خواهد شد. به گزارش ایرنا،در همین باره دهقانی نیا، مدیرکل فناوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز به تازگی اعلام کرد:رجیستری هفته آینده فرایند انتقال مالکیت را در بر می گیرد و مشمول همه تجهیزات تلفن همراه خواهد شد.بدین ترتیب گوشی های دست دوم هم مشمول طرح می شوند و خریداران این گوشی ها نیز باید گوشی را پیش از خرید به تنظیمات کارخانه برگردانند و رجیستری کنند.خریداران گوشی های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت را در سامانه رجیستری به طور کامل انجام دهند.لازم است فروشنده گوشی دست دوم ابتدا با مراجعه به سامانه رجیستری و ارسال پیامک به سرشماره #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه انتقال مالکیت، مالکیت خود از گوشی را سلب کند و خریدار گوشی دست دوم نیز ضمن برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، مراحل انتقال مالکیت و سپس فعال سازی را در این سامانه به طورکامل انجام دهد تا گوشی با مشکل مواجه نشود.

وی با تاکید بر این که ورود گوشی های کارکرده و به روز شده به کشور ممنوع است، افزود: کسانی که به واردات چنین گوشی هایی اقدام کنند، پروانه فعالیت آنان سلب خواهد شد.خریداران دقت داشته باشند که نخستین قدم برای یک خرید مطمئن، اطمینان از اصالت تلفن همراه است که به سادگی و با ارسال شناسه IMEI تلفن همراه به شماره ۷۷۷۷ یا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* قابل انجام است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام و خسته نباشید،یه سوال؟! کسانی که روزانه یا چندوقت یکبار سیمکارت دیگر خودرو میندازن رو گوشی و بعد استفاده چند ساعته یا چندروزه،دوباره سیمکارت قبلی رو میندازن ، تکلیفشان چیست؟؟ باید برای هر سیمکارت تعویض کردن سلب مالکیت کنند و ریست بزنن و دوباره برایسیمکارت جدید ثبت کنند؟؟؟ لطفا واضح پاسخ داده بشه تا برا همه روشن بشه. ممنون از سایت خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *