باگ جدید iOS باعث از کار افتادن iMessage می شود

باگ جدید iOS باعث از کار افتادن iMessage می شود
  • 1396/11/28
  • فرید دانشفر
  • 0

هفته پایانی سال ۲۰۱۷ برای اپل بسیار پر تلاطم بود و به نظر می رسد که شرکت در سال ۲۰۱۸ نیز شروع خوبی نداشته است. یک باگ جدید در iOS 11 پیدا شده است که فرستادن یک کاراکتر خاص توسط کاربر، باعث هنگ کردن آیفون می شود. این باگ همچنین مانع دسترسی به اپلیکیشن Messages و برنامه های محبوب دیگر مانند واتس اپ، فیس بوک، فیس بوک مسنجر، اوتلوک و جی میل می شود. این باگ جدید توسط وبلاگ ایتالیایی Blog Mobile World کشف شده و در آیفون های مختلف دارای iOS 11.2.5 دیده شده است.

گویا آی تی – این باگ جدید یک کاراکتر با زبان هندی به دستگاه های دیگر می فرستد و Springboard iOS (برنامه مدیریت صفحه نمایش) اپل را در زمان رسیدن پیغام از کار می اندازد. Messages تلاش می کند که کاراکتر را نمایش بدهد و دیگر باز نمی شود. به نظر می رسد که تنها راه دسترسی دوباره به iMessage این است که دوستتان به شما پیامی بفرستد و شما سعی کنید که پیام (thread) حاوی کاراکتر مشکل دار را حذف کنید.

کارشناسان این باگ جدید را در برنامه های third-party دیگر مانند فیس بوک مسنجر، واتس اپ، جی میل و اوتلوک iOS امتحان کرده اند و متوجه شده اند که این برنامه ها در زمان رسیدن پیام، غیرفعال می شوند. راه حل این مشکل در اپلیکیشن هایی مانند واتس اپ مشکل به نظر می رسد، مگر این که شما دسترسی وب را فعال کرده باشید. تلگرام و اسکایپ از باگ جدید iOS در امان مانده اند. نسخه های بتا iOS 11.3 نیز مشکلی ندارند، بنابراین اپل این مشکل را با ارائه iOS 11.3 در بهار آینده حل می کند.

این اولین بار نیست که iOS به خاطر کاراکترهای عجیب و غریب، آدرس ها یا حتی ویدیو دچار مشکل می شود. ماه گذشته یک لینک ساده می توانست باعث هنگ کردن دستگاه بشود، اما اپل با ارائه iOS 11.2.5 این مشکل را رفع کرد. در سال ۲۰۱۵ یک رشته از نوشته ها iMessage را غیرفعال می کرد و در سال ۲۰۱۶ یک ویدیو ۵ ثانیه ای باعث ایجاد مشکل در آیفون می شد. علاوه بر این، اپل در ماه دسامبر با یک باگ در iOS 11 درگیر بود که باعث هنگ کردن آیفون می شد و شرکت در یک حرکت غیرمعمول مجبور شد که به روزرسانی iOS را تنها چند ساعت پس از بروز این باگ ارائه کند.

هرچند اپل با مشکلات امنیتی و باگ های نرم افزاری دست و پنجه نرم می کند، گزارش ها حاکی از آن است که شرکت با ارائه ویژگی های جدید، بر قابل اطمینان بودن عملکرد iOS 12 تمرکز دارد. طبق این گزارش ها، اپل رویکرد جدیدی در مورد به روزرسانی های iOS اتخاذ می کند که به مهندسان شرکت امکان می دهد به جای ارائه تمام ویژگی های جدید در یک به روزرسانی بزرگ سالیانه، آن ها را به مرور به اضافه کنند. به نظر می رسد که بعضی ویژگی ها کنار گذاشته شده اند تا اپل بتواند مشکلات امنیتی و عملکردی دستگاه های iOS و macOS را حل کند.

بنابراین ما هم صبر می کنیم تا شرکت، باگ جدید را رفع کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *