۶ نکته برای افزایش مشتری به کمک ایمیل مارکتینگ

۶ نکته برای افزایش مشتری به کمک ایمیل مارکتینگ
  • 1396/12/9
  • مهدی پیوندی
  • 0

اینکه تا جایی که از دست تان بر می آید تلاش کنید و برای کسب و کار خود مشتری پیدا کنید اتفاق مبارک و میمونی است، اما اگر نتوانید با آن مشتریان به جایی برسید و فروش را به سرانجام نرسانید در عمل چیزی عاید شما و کسب و کارتان نخواهد شد. کارآفرینان و صاحبان کسب و کاری که از قوه درک و زیرکی بالایی برخوردارند می دانند که چگونه باید مشتری جذب کرد و چطور باید آن مشتری را حفظ نموده و قدم به قدم تا انتهای قیف فروش هدایت کنند. همه اینها تا به آن حدی که احتمالاً تصور می کنید دشوار نیست. در واقع، روش های متعددی برای جذب مشتری و به سرانجام رساندن فروش وجود دارد. یکی از موثرترین این روش ها، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. ما در این مطلب از سلسله مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به مبحث آموزش فروش ورود کرده ایم و نگاهی خواهیم انداخت به اینکه چگونه می توانید به کمک بهره برداری از چیزی که بسیاری از مردم هر روز و همه روزه از آن استفاده می کنند، مشتریان بیشتری را جذب کنید و معاملات بیشتری را به سرانجام برسانید.

 

  1. اهداف خود را مشخص کنید

پیش از آنکه در عمل بتوانید کار خود را آغاز کنید، باید دقیقاً مشخص کنید که از طریق ایمیل مارکتینگ به دنبال چه چیزی هستید. اگر هدف مشخص و تعریف شده ای نداشته باشید، غیرممکن است که به چیزی که در صدد تحقق آن هستید دست پیدا کنید، چرا که اساساً چیزی که می خواهید را برای خودتان مشخص نکرده اید. به منظور کسب بهترین نتایج ممکن، به این فکر کنید که ایمیل شما به دست چه افرادی خواهد رسید، دلیل ضرورت کمپین ایمیل مارکتینگ را مد نظر قرار بدهید و به زمان ارسال ایمیل نیز توجه داشته باشید. پس از آنکه اهداف خود را مشخص کردید، آنگاه می توانید کمپین ایمیل مارکتینگ تان را آغاز کنید.

 

  1. از آیتم های گرافیکی استفاده کنید

علیرغم اینکه نباید مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را به ستوه بیاورید، اما بهتر است که کسالت آور و معمولی هم نباشید. یک کمپین ایمیلی خوب باید حاوی آیتم های گرافیکی، ویدیویی و مواردی از این قبیل باشد. در عین حال، به هم ریختگی، شلوغی و زیاده روی هم نتایج معکوس به بار می آورد. یک تصویر یا ویدیوی جذاب می تواند توجه مخاطب را جلب کند و او را به سمت کمپین شما بکشاند. با این وجود، لازم و ضروری است که ایمیل های خود را به نحوی طراحی کنید که در صورتی که آن آیتم های گرافیکی بنا به هر دلیلی به نمایش در نیامدند، باز هم پیام اصلی مورد نظر شما به مخاطب منتقل شود.

 

  1. اصل سادگی را رعایت کنید و شلوغ نکنید

اگر مخاطب هدف شما ایمیل تان را باز کند و با مشتی از فونت ها، آیتم های گرافیکی و رنگهای مختلف روبرو شود، عکس نتیجه مورد نظر شما به بار خواهد آمد. معمولاً پیشنهاد می شود که نهایتاً از دو یا سه فونت استفاده کرده و اصل سادگی را در همه حال رعایت کنید. درست مثل ایمیل هایی که برای خانواده و دوستان تان می فرستید، ایمیل های کمپین ایمیل مارکتینگ شما نیز باید مرتب باشند و واقعاً بتوان به آنها نگاه کرد. چنانچه ایمیل تان را شلوغ کنید، انگیزه مخاطب برای خواندن آن از بین خواهد رفت و میزان فروش شما هیچگاه به اندازه ای که در صدد تحقق آن هستید نمی رسد.

 

  1. از عناوین جذاب استفاده کنید

اگر می خواهید کاری کنید که مردم ایمیل های شما را بخوانند، باید به آنها انگیزه بدهید. برای اینکه مردم انگیزه پیدا کنند، لازم است که برای ایمیل های خود از عناوین جذابی استفاده کنید که به مذاق مخاطب خوش می آیند. طبیعتاً از آنجایی که ذائقه هر یک از مخاطبان هدف شما با دیگری متفاوت است، ضرورت دارد که از بخش بندی استفاده کرده و اعضای فهرست ایمیل مارکتینگ خود را به گروه های همگون تقسیم کنید و سپس برای هر گروه از عنوانی استفاده کنید که برای آن دسته از مخاطبان جذاب تر خواهد بود.

 

  1. نافع باشید

اگر در ایمیل های خود فقط به تبلیغ بسنده کنید، علاقه مخاطبان هدف خود را به سرعت از دست خواهید داد. لازم و ضروری است که به مخاطب چیزی بدهید که برای وی سود و منفعتی را در برداشته و به آن علاقه دارد. معمولاً در دنیای ایمیل مارکتینگ، این منفعت را به کمک محتوای مناسب به مخاطب خود تقدیم می کنید. محتوای خارق العاده ای را به مشتری ارائه کنید که با علایق وی تناسب دارد و چنان حسی را در او ایجاد کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر در صدد کلیک بر روی لینک فراخوان به عمل شما برآید. به محض اینکه مشتری روی لینک مورد نظر شما کلیک کند، یک قدم بزرگ به سوی به سرانجام رسیدن فروش برداشته اید.

 

  1. مشوق ارائه کنید

دیدگاه بسیاری از مردم نسبت به ایمیل های بازاریابی، همان دیدگاهی است که به ایمیل های بی فایده و اسپم دارند، بنابراین برای اینکه مورد توجه قرار بگیرید، باید تلاش کنید تا در این قالب ذهنی مردم قرار نداشته باشید. مشوق هایی را به مخاطب خود ارائه کنید تا نسبت به بازکردن ایمیل های شما انگیزه پیدا کند و از چنان مشوق های خارق العاده ای استفاده کنید که فروش به سرانجام برسد. به عنوان نمونه، می توانید یک محصول رایگان یا تخفیف بزرگی را ارائه بدهید. اگر ایمیل شما حاوی یک مشوق واقعی نباشد، هیچ بعید نیست که مثل بسیاری از ایمیل های بازاریابی حذف و به عنوان اسپم علامتگذاری شود و در نتیجه، شرایط را برای زدن مهر اسپمر بر پیشانی دامنه وبسایت شما فراهم کند. طبیعتاً پس از آنکه –دور از جان- ایمیل های شما به طور پیش فرض راهی پوشه اسپم شوند، دیگر خروج از آن با کرام الکاتبین خواهد بود.

 

ما در این مطلب به ۶ نکته اشاره کردیم که به کمک آنها می توانید ایمیل مارکتینگ موثرتر و فروش بیشتری را تجربه کنید. نظر شما چیست؟ آیا علاوه بر این نکات و سایر نکاتی که در سایر مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ ذکر کرده ایم، نکته خاص دیگری به ذهن شما می رسد؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *