از سیم‌کارت جدید برای رجیستری موبایل‌های قدیمی استفاده نکنید

از سیم‌کارت جدید برای رجیستری موبایل‌های قدیمی استفاده نکنید
  • 1396/12/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کانال اطلاع‌رسانی طرح ثبت تلفن همراه در اطلاعیه‌ای تأکید کرد که برای فعال نمودن گوشی‌هایی که قرار است به زودی مشمول طرح گردد از سیمکارت‌های جدید استفاده نکنید و از سیمکارت‌های #قدیمی خود استفاده کنید.

در متن این اطلاعیه آمده است:

“قابل توجه آن دسته از افرادی که با قرار دادن سیمکارت درون گوشی‌های خود که تاکنون خاموش بوده است، اقدام به فعال کردن آن‌‌ها نموده‌اند؛

توصیه اکید می‌گردد برای فعال نمودن گوشی‌هایی که قرار است به زودی مشمول طرح گردد و تاکنون خاموش بوده است، از سیمکارت‌هایی که به تازگی خریداری شده است استفاده نکنید و از سیمکارت‌های قدیمی خود استفاده کنید.

چنانچه شخصی از سیمکارت نو برای فعال کردن گوشی خود استفاده نماید، مسئولیت ثبت نشدن گوشی بر عهده شخص می‌باشد.

پس از قرار دادن سیمکارت درون گوشی، حتی المقدور با آن تماسی حاصل کنید و یا پیامکی ارسال نمایید.

جهت اطمینان از ثبت شدن گوشی‌ها در سامانه، پس از گذشت چند ساعت از قراردادن سیمکارت درون گوشی، از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکیشن همتا اصالت تلفن همراه را از طریق فرآیند استعلام اصالت نمایید.

توصیه اکید می‌گردد که قراردادن سیمکارت درون گوشی را به ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنید. در این‌ صورت مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از آن برعهده شخص می‌باشد.

نظر به برخی ابهامات پیش آمده درباره اطلاعیه فوق، ذکر چند نکته ضروری به‌نظر می‌رسد:

دستورالعمل فوق مربوط به افرادی است که یا دارای تلفن همراه آکبندی هستند که هنوز داخل آن سیمکارت قرار نگرفته است و یا دارای تلفن همراه کارکرده‌ای هستند که چندین ماه خاموش بوده است. لذا افرادی که در حال حاضر در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند، لازم نیست اقدام خاصی انجام دهند.

قرار دادن سیمکارت درون تلفن همراه به منظور شناسایی تلفن همراه توسط شبکه‌های اپراتوری صورت می‌پذیرد.

همانگونه که بارها تذکر داده شد، فروشندگان محترم لازم است تا تلفن‌های همراه موجود در فروشگاه خود را که قرار است به زودی مشمول طرح گردد را در اسرع وقت به فروش رسانند.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *