سه سوالی که برای موفقیت در ایمیل مارکیتنگ باید پاسخ بدهید

سه سوالی که برای موفقیت در ایمیل مارکیتنگ باید پاسخ بدهید
  • 1397/1/8
  • مهدی پیوندی
  • 0

نویسنده اصلی این مطلب که با اندکی جرح و تعدیل برای بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ترجمه شده، آقای رِیموند کاپینگِر است. آقای کاپینگر مدیر ارشد بازاریابی یکی از شرکت های مطرح در زمینه بازاریابی و فروش است.

اجازه بدهید که چیزی را با شما در میان بگذارم. من اصلاً به خرید علاقه ای ندارم. در واقع، فکر بیرون رفتن و خرید کردن لرزه بر اندام من می اندازد. بنابراین وقتی ایام تعطیلات فرا می رسد، چیز زیادی نمی توانید از من انتظار داشته باشید: در آخرین دقایق بیرون می روم، و چیزهایی می خرم که شاید هیچ کس طرف آنها نمی رود.

دلیل اینکه چنین چیزی را مطرح کردم این است که وارد بازه زمانی تعطیلات شده ایم و چند روزی که پشت سر گذاشته ایم و روزهایی که پیش رو داریم، ایامی است که برای بازاریاب ها اهمیت فراوانی دارد. در واقع، این ایام سرشار از فرصت هایی است که چشم انتظار بهره برداری هستند.

جان کلام اینکه، ایامی مثل این دوره هایی هستند که پتانسیل سودآوری فراوانی را برای کسب و کارهای مختلف دارند. احتمالاً شما هم به عنوان کسی که دستی بر آتش بازاریابی دارد، احساس می کنید که این فرصت را نباید از دست بدهید.

اما در این مطلب، به عنوان کسی با شما صحبت می کنم که مثل هزاران نفر دیگر، آرزو می کند که ای کاش خرید برای و در ایام تعطیلات آسانتر بود و ایمیل مارکتینگ مختص این ایام هم بهتر از چیزی بود که شاهد آن هستیم. من در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ، سه سوال را از زاویه دید همان فرد آرزومند مطرح می کنم که همه افرادی که در حوزه ایمیل مارکتینگ فعالیت می کنند باید پیش از آنکه برای بازاریابی در تعطیلات و مناسبت ها به سراغ ایمیل مارکتینگ بروند به آنها پاسخ بدهند.

 

  1. آیا اعتماد من را جلب کرده اید؟

اگر شما هم مثل من باشید، هنگامی که به اینباکس خود نگاهی می اندازید، ایمیل هایی که از برندها یا شرکت هایی دریافت کرده اید که شناختی نسبت به آنها ندارید را فیلتر می کنید یا اولویت کمتری برایشان قائل می شوید. همین واکنش کوچک و طبیعی به خوبی نشان می دهد که اعتماد چقدر در تعاملات بازاریابی اهمیت دارد.

چگونه می توانید اعتمادسازی کنید؟

  • اطمینان پیدا کنید که من در هنگام ثبت نام دقیقاً می دانم که برای چه چیزی ثبت نام می کنم؛
  • ساز و کارهای ساده و سهل الوصولی را برای ثبت نام و تنظیمات اشتراک پیاده کنید؛
  • پس از تکمیل ثبت نام، از نظر تناوب و تعداد ایمیل ها، محرک های ارسال ایمیل و تجربه کاربری، منسجم و هماهنگ عمل کنید.

 

  1. با توجه به رفتار یا ویژگی هایی که دارم، آیا پیشنهادی که ارائه می کنید به من ربطی دارد؟

شخصی سازی تجربه های آنلاین ما مدت هاست که در حال پیشرفت و تکامل است، و امروزه کار به جایی رسیده که نه تنها انتظاری جز دریافت ایمیل های متناسب نداریم، بلکه انتظار داریم که غافلگیر هم بشویم: «ایول! دنبال یک مسواک برقی بودم!»

چه در مورد تبلیغات هدفگیری مجدد، یا ایمیل هدفمندی که بعد از مشاهده صفحه فروش یک محصول خاص دریافت می کنیم، ما همیشه تمایل داریم که تحربه هایمان به کسی که هستیم و کاری که انجام داده ایم ارتباط داشته باشد. ما انتظار داریم که پیشنهادی که دریافت می کنیم با نیازها و خواسته های ما دقیقاً هماهنگی داشته باشد و همین، کار ایمیل مارکتینگ را دشوارتر و حساس تر کرده است.

اگر من مشتری قدیمی یک کسب و کار باشم، انتظار دارم که در لحن، محتوا و پیشنهادات موجود در تک تک ایمیل هایی که دریافت می کنم این را حس کنم. من تمایل دارم که با توجه به رفتارم و اطلاعاتی که ارائه کرده ام، همه تعاملاتی که با من انجام می شود متناسب و به موقع باشد. اگر قرار است که اطلاعاتم را به یک بازاریاب بدهم، چیزی که در عوض می خواهم، تناسب و شخصی سازی است.

 

  1. آیا تجربه های منحصر به فرد، هماهنگ و منسجمی را در کانال های مختلف برای من فراهم می کنید؟

مشتریان امروزی شما که دنیای دیجیتال را در اختیار دارند، به تفکیک کانال های مختلف و انشقاق تجربه خود در فضای مجازی اعتقادی ندارند: ما کانال را آنطور که بازاریاب ها تصور می کنند در نظر نمی گیریم. هنگامی که از یک وبسایت یک شرکت بازدید می کنم و در خبرنامه آن ثبت نام می کنم و سپس صفحه آن شرکت را در اینستاگرام فالو می کنم، انتظار دارم که در تعاملات آنلاینی که با برند مربوطه دارم، همه اینها در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، تمایل ندارم که در آن صفحه اینستاگرام از من خواسته شود که در خبرنامه ای که قبلاً برایش ثبت نام کرده ام عضو شوم، یا اینکه یک بار دیگر اطلاعاتی که ارائه کرده ام را وارد کنم.


نظر شما درباره پرسش هایی که در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی مطرح کردیم چیست؟ اگر بازاریاب ایمیلی هستید، آیا می توانید به همه این سوالات پاسخ مثبت بدهید؟ اگر مصرف کننده هستید، آیا می توانید سوال دیگری را هم به این فهرست اضافه کنید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه های این مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *