۱۰ نکته مهم برای استفاده از لینک در ایمیل

۱۰ نکته مهم برای استفاده از لینک در ایمیل
  • 1397/1/13
  • مهدی پیوندی
  • 0

در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی به نکات مهمی در رابطه با لینک ها اشاره خواهیم کرد که در هنگام تهیه و تنظیم ایمیل برای ایمیل مارکتینگ یا پرورش مشتری راغب باید آنها را در ذهن داشته باشید.

 

  1. لینک ها باید به آسانی قابل تشخیص باشند و عنوان واضح و درستی داشته باشند

  • لینک باید به وسیله رنگ و زیر خط دار بودنش به آسانی برای مخاطب قابل شناسایی باشد. مثل آموزش ایمیل مارکتینگ
  • نباید صرفاً یک جمله «اینجا کلیک کنید» را به آخر پاراگراف اضافه کنید و انتظار داشته باشید که مخاطب به حرف شما گوش کند. در عوض، به عبارات کلیدی متن لینک اضافه کنید تا برای مخاطب مشخص باشد که کلیک کردن روی آن لینک، وی را با چه جیزی مواجه خواهد کرد. مثلاً «مطلب جدید ما با عنوان تحول در ارسال انبوه ایمیل با ۴ تاکتیک ساده را بخوانید.»

 

  1. مقصد لینک باید همان جایی باشد که از عنوان آن مشخص است

این شاید واضح به نظر برسد، اما اشتباه کردن هیچگاه دشوار نیست. قبل از ارسال هر ایمیل، همه لینک ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند و به همان جایی پیوند دارند که متن عنوان شان نشان می دهد.

 

  1. لینک های مورد نظر خود را در طول ایمیل به درستی سازماندهی کنید

  • لینک های بافتی: از لینک هایی که کاملاً با محتوای ارائه شده همخوانی دارند استفاده کنید، به صفحات محصولات مرتبط، صفحات فرود و محتوای متناسب لینک بدهید و مهم ترین و سودمندترین لینک ها را در قسمت بالایی ایمیل بگنجانید. از این طریق، احتمال دیده شدن و کلیک شدن روی آنها را افزایش می دهید.
  • لینک های پاداش: این لینک ها، لینک هایی هستند که خارج از حیطه بافت ایمیل قرار می گیرند، مثل پیشنهاداتی که در قالب یک بنر در ایمیل قرار می دهید یا لینک دعوت به یک وبینار در نوار جانبی. این لینک ها باید کاملاً واضح و مشخص باشند و ارزش و منفعتی که در آنهاست نیز باید روشن باشد.
  • لینک های دائمی: اینها لینک هایی هستند که در همه ایمیل های شما وجود دارند، مانند لینک فوروارد ایمیل به دوست، لینک های شبکه های اجتماعی و لینک لغو اشتراک. این لینک ها در همه ایمیل ها باید جایگاه یکسانی داشته باشند تا مخاطب مجبور نباشد که به دنبال آنها بگردد.

 

  1. آدرس لینک باید با محتوایی که ارائه می دهد همخوانی داشته باشد

بهتر است از آدرسهایی که مخاطب را به یک صفحه دیگر با یک آدرس متفاوت هدایت می کنند استفاده نکنید. این کار مانند جعل کردن یا فیشینگ است. به علاوه، بهتر است که آدرس شما به وضوح نشان بدهد که مخاطب با کلیک روی لینک چه چیزی را دریافت خواهد کرد. مثلاً https://gooyait.com/email-marketing-ebook.pdf

 

  1. دریافت اطلاعات شخصی یا حساب

اگر لینک شما مخاطب را به یک بانک یا یکی از موسسات مالی هدایت می کند، در ایمیل خود از مخاطب نخواهید که اطلاعات شخصی یا حساب خود را وارد کند. موسسات مالی وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند تا به مشتریان یاد بدهند که ایمیل های جعلی یا phishing چه سبک و سیاقی دارند. یکی از مواردی که آنها روی آن تاکید دارند این است که درخواست اطلاعات حساب یا اطلاعات ورود در ایمیل را نادیده بگیرند. لذا از این کار در ایمیل های خود اجتناب کنید، چرا که ممکن است ایمیل شما مانند ایمیل های جعلی به نظر برسد و به عنوان اسپم شناسایی شود. به علاوه، پیش از لینک دادن به سایت های دیگر، اطمینان پیدا کنید که آدرس آنها در فهرست اسپم سرویس دهنده های ایمیل قرار ندارد.

 

  1. ایمیل بدون لینک ارسال نکنید

افزودن لینک به کمپین های ایمیل مارکتینگ یا خبرنامه ها به افزایش تعامل مخاطبان و هدایت ترافیک به سوی وبسایت شما کمک خواهد کرد. خودتان را به استفاده از دکمه و بنر برای قرار دادن لینک محدود نکنید.

 

  1. دستگاه هایی که مخاطبان شما برای خواندن ایمیل از آنها استفاده می کنند را شناسایی کنید

اگر قرار است که ایمیل شما از طریق مرورگر اینترنتی یا گوشی های هوشمندی مانند آیفون خوانده شود، می توانید هر چه که دلتان می خواهد به آن لینک اضافه کنید. اما اگر مخاطبان شما ایمیل هایتان را در گوشی های هوشمند قدیمی تر یا در حالت متنی مشاهده می کنند، بهتر است که آن را از لینک انباشته نکنید، چرا که احتمالاً کل آدرس لینک نمایش داده می شود و فضای ارزشمند ایمیل شما بیش از حد اشغال شده و حتی به هم می ریزد.

 

  1. لینک دادن را به ایمیل محدود نکنید

اگر برای پیشنهاد ایمیلی خود یک صفحه فرود طراحی کرده اید، باید آن را به بخش های دیگر وبسایت تان نیز متصل کنید، در غیر اینصورت موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت تان نمی توانند آن را پیدا کنند. علاوه بر این، شاید برخی از مخاطبان ایمیلی تان بعداً بخواهند مستقیماً به صفحه پیشنهاد شما مراجعه کنند.

 

  1. لینک ها باید باعث صرفه جویی در وقت مخاطب شما شوند

وجود لینک های مختلف به مخاطب شما این امکان را می دهد تا پیشنهادات یا جزئیاتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری درباره آنها است را انتخاب کند. این به آن معنی است که با استفاده از لینک ها می توانید ایمیل های کوتاهتری بنویسید و اطلاعات مهمی مانند جزئیات پیشنهادات، سیاست حریم خصوصی و قواعد و راهبردهایی که نمی خواهید فضای ایمیل تان را اشغال کنند را در محل دیگری قرار بدهید.

 

  1. برای درک موفقیت پیشنهادات خود از لینک ها کمک بگیرید

با وجود اینکه بسیاری از بازاریاب ها فقط به نرخ بازشدن و کلیک ایمیل های خود توجه می کنند، اما توجه به اینکه کدام لینک ها بیشتر مورد علاقه کاربر بوده اند نیز اهمیت دارد. آمار کلیک لینک ها را بررسی کنید تا از اطلاعاتی که به دست می آورید برای پیشنهادات آینده استفاده کنید. به علاوه، از این فراتر بروید و میزان و نحوه تعامل مخاطب در وبسایت تان بعد از کلیک روی لینک ایمیل را نیز بررسی کنید.


نظر شما چیست؟ آیا به همه نکاتی که در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی به آنها اشاره کردیم توجه داشته اید؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *