پاوربانک خورشیدی چیست؟ + ۵ پاوربانک خورشیدی برتر

پاوربانک خورشیدی چیست؟ + ۵ پاوربانک خورشیدی برتر
  • 1397/2/26
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما در شرایطی قرار گرفته اید که در آن، نیاز به استفاده از گوشی موبایل خود داشته اید اما، صدای نوتیفی اتمام باتری اعصاب تان را خرد کرده باشد و با خود آرزو کنید که ای کاش می توانستم، پریز برق را با خودم به همه جا ببرم! خب برای حل این مشکل پاوربانک هایی روی کار آمدند که با ظرفیت های مختلف، به شما کمک می کنند که هر جا که بخواهید پریز برق خود را با آن به این سو و آن سو بکشید.

اما اگر بخواهید به کوهنوردی بروید و یا چند روز خارج از شهر باشید ممکن است برای دسترسی به برق به مشکل برخورد کنید. اینجاست که باز هم دستتان از وسایل کمکی کوتاه می شود.

تنها راه حلی که در این شرایط به شما کمک می کند همیشه بتوانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید این است که از پاور بانک های خورشیدی استفاده کنید.

پاور بانک خورشیدی چیست

پاور بانک خورشیدی چیست؟

پاور بانک خورشیدی در حقیقت ابزاری است که به شما اجازه می دهد، با کمک نور خورشید برق مورد نیاز گوشی و تبلت خود را تامین کنید.

تا کنون انواع پاور بانک خورشیدی با ظرفیت های متفاوت روی کار آمده اند اما چیزی که این پاور بانک ها را برای من محبوب کرده است این است که

  1.  قیمت مناسبی دارند
  2. هم با برق شارژ می شوند
  3. هم با نور خورشید شارژ می شوند

مثلا فرض کنید که در کوهنوردی، شارژ گوشی و پاور بانک شما تمام می شود. مطمئنا در کوه خبری از پریز برق نیست اما نور خورشید مشکل شما را حل می کند چرا که به همراه خود یک پاور بانک خورشیدی دارید.

پاور بانک خورشیدی چیست

پاور بانک خورشیدی ضد آب و ضد ضربه

تا کنون برند های مختلفی وارد چرخه تولید پاور بانک خورشیدی شده اند که از جمله آن ها می توان تسلا را نام برد. معمولا پاور بانک های خورشیدی تسلا از جمله پاور بانک های خورشیدی ضد آب و ضد ضربه هستند و به شما کمک می کنند که در شرایط خاص، میزان آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

پاور بانک خورشیدی همراه با پنل خورشیدی

اگر تا کنون در رسانه ها از امکان استفاده از نور خورشید برای تامین انرژی خبری شنیده باشید، قطعا دیده اید که از پنل های خورشیدی بزرگ برای تامین انرژی از خورشید استفاده می شود.

من با شنیدن نام پاور بانک خورشیدی به سرعت به یاد آن پنل های خورشیدی بزرگ افتادم اما در این پاوربانک های خورشیدی معمولا پنل خورشیدی کوچکی در سطح پاور بانک قرار داده اند که به شما کمک می کند که نور خورشید را به سمت پاور بانک هدایت کرده و آن را تبدیل به الکتریسیته و برق کنید.

پاور بانک خورشیدی چیست

پاور بانک خورشیدی سامسونگ چه ویژگی های دارد؟

در میان برند هایی که برای تولید پاور بانک خورشیدی کار می کنند سامسونگ هم به چشم می آید. معمولا علاقمندان به این برند،  علاقه شدیدی به این دارند که تمام ملزومات موبایلی خود را از این شرکت تهیه کنند.

اما از ویژگی های برتر این پاور بانک خورشیدی برای موبایل این است که، می توان آن را با بیشترین ظرفیت ممکن در میان پاور بانک های خورشیدی سولار، یعنی ۱۸ هزار میلی آمپر در اختیار داشت.

به دلیل اینکه این پاور بانک خورشیدی از جمله پاورهایی است که معمولا سطح تقریبا بزرگی نسبت به پاوربانک های معمولی دارد، یک چراغ قوه یا پنل ال ای دی نیز در آن بکار گرفته شده که در موقع اضطرار از آن استفاده می شود.

دیگر مزایای پاوربانک خورشیدی سولار سامسونگ می توان به مقاومت در مقابل ضربه و آب اشاره کرد.

پاور بانک خورشیدی

پاوربانک های خورشیدی برای موبایل به تنهایی ساخته نشده اند بلکه شما می توانید با کابل هایی که دارند، آن ها را به انواع دستگاه ها، مثل آی پاد، موزیک پلیر ها، رکوردر ها و حتی دوربین و دیگر چیزهایی که برای استفاده از آن نیاز به باتری و شارژ دارید، استفاده کنید. مثلا من از چراغ مطالعه یو اس بی برای اتصال به پاوربانک خورشیدی استفاده می کنم و بدین ترتیب دامنه کاربرد این وسیله را افزایش داده ام.

پاور بانک لانگترون خاص ترین پاور بانک دنیا

در میان تمام برندهایی که در حال تولید پاوربانک خورشیدی هستند، لانگترون معمولا حرف های زیادی برای گفتن دارند. پاوربانک خورشیدی لانگترون برای موبایل و سایر ابزارهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع و اقسام مختلف در طرح ها  و رنگ های مختلف است.

پاور بانک خورشیدی لانگترون

از جمله ویژگی های پاوربانک لانگترون همراه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دامنه پوششی ظرفیت از کم به زیاد
  • دامنه قیمتی متنوع تا رنج ۸۰۰ هزار تومان

اگر به دنبال یک پاوربانک خورشیدی قوی، با قدرت و امنیت مناسب هستید لانگترون می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی پاور بانک خورشیدی همراه

پاوربانک خورشیدی همراه که معمولا برای شارژ کردن موبایل از آن استفاده می شود، هم اکنون در بازار آنلاین ایران و البته بازارهای داخلی به خوبی به فروش می رسد اما قبل از اینکه اقدام به خرید اینترنتی پاور بانک خورشیدی کنید به نکات زیر توجه کنید

قیمت پاوربانک همراه خورشیدی

معمولا پاور بانک ها به تناسب ظرفیتی که دارند قیمت متفاوتی دارند اما هرچه شما ظرفیت بالاتری خریداری کنید و البته از برند مشهور تری بخواهید خرید کنید قیمت ها تفاوت خواهند داشت.

بنابراین خوب است که قبل از خرید پاور بانک خورشیدی همراه، کمی در مورد قیمت ها بررسی کنید و سایت های مختلف را بررسی کنید.

در نهایت توصیه می شود از وب سایت هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و شهرت دارند.

برند های پاور بانک خورشیدی موبایل

معمولا هر شرکتی که اقدام به تولید پاوربانک صرفا برقی کرده است، نمونه خورشیدی آن را هم ارائه می دهد. شاید شرکت ها کمی دیر بجنبند اما معمولا برترین ها دارای این قلم محصول هم هستند اما از جمله بهترین برند ها می توان به سامسونگ و تسلا اشاره کرد که البته در ادامه به معرفی ۵ پاور بانک برتر نیز خواهیم پرداخت

پاور بانک خورشیدی همراه ضد ضربه چه مزایایی دارد؟

معمولا وقتی پاوربانک را با خود به مسافرت یا کوهنوردی می برید، پاور بانک خورشیدی خود را به همراه تان به این سو و آن سو می کشید و احتمال اینکه بارها و وسایل تان گاهی سقوط کنند و یا حتی با سرعت به زمین بیفتند زیاد است. پاوربانک های خورشیدی ضد ضربه کمک می کند که عمر محصول تان بالاتر باشد و دچار حادثه های ضمنی ناشی از افتادن پاوربانک نشوید.

پاور بانک خورشیدی ضد آب چه مزیت هایی دارد؟

برخی از افراد انقدر به موبایل خود وابسته اند که حتی کنار ساحل هم حاضر نیستند موبایل خود را رها کنند و از طبیعت لذت ببرند. در چنین شرایطی احتمال اینکه پاوربانک خورشیدی دچار رطوبت و آب گرفتگی شود، زیاد است. این قبیل پاور بانک های همراه ضد آب، به شما کمک می کنند که در شرایط خاص امنیت بیشتری داشته باشید.

۵ پاور بانک خورشیدی برتر برای موبایل

از میان تمام پاوربانک های خورشیدی ارزان و گران در بازار تا کنون ۵ تا از ان ها در لیست بهترین ها بوده اند. در ادامه این ۵ پاوربانک را به شما معرفی می کنیم:

Cobra CPP 300

این پاوربانک به دلیل اینکه بتوان آن را به راحتی حمل کرد و با خود به هر جا که می خواهید ببرید با اندازه مناسب و با کابل های متوسط الطول، طراحی شده است. باتری موجود در این پاور بانک، یک باتری   ۶۰۰۰ میلی آمپری پلیمری است. ۲ پورت usb و یک میکرو یو اس بی در این پاوربانک خورشیدی همراه ارائه شده که هم زمان می توانید از هر سه آن استفاده کنید.

پاور بانک خورشیدی Solar Power Bank Cobra CPP 300

مزیت این پاوربانک خورشیدی موبایل این است که می توانید از آن برای انواع دستگاه ها استفاده کنید و هنگام شارژ از پانل خورشیدی و هم از طریق یو اس بی و شارژر برق آن را شارژ نمایید.

GRDE Solar Charge

این پاوربانک خورشیدی هم از جمله پاوربانک خورشیدی ارزان قیمت به شمار می آید که می توانید در آن از دو پورت USB و یک پورت میکرو USB استفاده کنید.

پاور بانک خورشیدی Solar Power Bank GRDE Solar Charge

GRDE Solar Charge دارای یک چراغ قوه نیز هست و به دلیل ضد ضربه بودن، هنگام سقوط از ارتفاع مشکل ساز نخواهد بود.

قیمت این پاور بانک خورشیدی ارزان تا ۱۰ دلار می رسد و گاهی یکی دو دولار کم و زیاد می شود. از این شارژر خورشیدی می توان برای انواع دستگاه ها و موبایل ها و برند ها استفاده کرد.

Dizaul

Dizaul را پر فروش ترین پاوربانک خورشیدی همراه در آمازون معرفی کرده اند که ظرفیت آن ۵۰۰۰ تایی است. بدین صورت می توان گفت که قیمت این پاور بانک خورشیدی ارزان نیز باشد.

پاور بانک خورشیدی Solar Power Bank Dizaul

در این پاوربانک بیش از هر چیز به امنیت توجه شده بدین صورت این پاوربانک ۱۵ دلاری، به شما کمک می کند که به محیط زیست صدمه وارد نکنید و پورت ها به گونه ای پوشیده شده اند که از آسیب به دور باشند.

 

Ayyie Solar

 

Ayyie Solar نیز یکی دیگر از پرفروش ترین پاوربانک های روز در امازون به حساب می آید. این پاوربانک خورشیدی موبایل با اینکه، دارای ظرفین ۱۰ هزارتایی است، با قیمت حدودی ۲۰ دلار در لیست پاوربانک خورشیدی سولار ارزان به شمار می آید.

پاور بانک خورشیدی Solar Power Bank Ayyie Solar

وجود لامپ های ال ای دی، چراغ قوه و لامپ خلبانی، که در زمان قطع شدن جریان برق روشن می شوند، از جمله مزیت های آن است. به کمک پاوربانک خورشیدی همراه Ayyie Solar می توانید هر نوع دستگاهی را با سرعت مناسب شارژ کنید.

 

GRDE Solar Power Bank

 

این پاور بانک خورشیدی همچون Ayyie Solar ضد آب، مقاوم در برابر ضربه و گرد و خاک است. GRDE Solar Power Bank ظرفیت عالی ۱۵ هزار تایی دارد و شما می توانید ساعت ها از ان استفاده کنید. این پاور بانک خورشیدی دارای  دو پورت USB، نشانگر شارژ LED و چراغ LED است. از جمله دیگر ویژگی های این پاوربانک خورشیدی ارزان و پر ظرفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاور بانک خورشیدی GRDE Solar Power Bank

  • ارزان بودن
  • سبک بودن
  • امکان شارژ شدن سریع
  • امکان شارژ برای انواع دیوایس ها

هشدارهایی در مورد پاوربانک خورشیدی سولار و موبایلی

هر چند در بیان ویژگی های برخی از پاوربانک های خورشیدی می توان گفت که ضد آب و ضد ضربه و مقاوم نسبت به غبار هستند اما شما برای تست این محصول خود، هرگز دست به آزمایش های خود ساخته نزنید.

نکته بعدی اینکه، تا حد امکان و تا آن جایی که می توانید از پانل خورشیدی برای موقع ضروری استفاده کنید و ترجیحا تا پریز برق در اختیار دارید، برای شارژ کردن پاور بانک خورشیدی از برق استفاده کنید.

همیشه قبل از اینکه شارژ پاور بانک به ۰ درصد برسد، عملیات شارژ مجدد را انجام دهید تا دستگاه تان سالم تر باقی بماند.

منبع ها:

click.ir

bndoff.ir

Amazon.com

aliexpress.com

portablewise.com

cobra.com

ebay.com

aliexpress.com

portableandcool.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *