پژو ۲۰۸؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

پژو ۲۰۸؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • 1397/3/19
  • زهرا معبودی
  • 0

مطمئنا با شنیدن نام پژو ۲۰۸ در این عنوان، بیاد خودروهای پشت خمیده ایران خودرو افتادید که نامشان ۲۰۶ و ۲۰۷ است. دقیقا درست حدس زده اید، چرا که این دو هم اکنون میزبان یک خودروی هم کلاس خود، با قدرت و ویژگی های برتری هستند که البته در زیبایی، هر سه در یک سطح قرار دارند.

معرفی پژو ۲۰۸ محصول ایران خودرو

پژو ۲۰۸ خودروی جدیدی است که هم اکنون توسط ایران خودرو در معرض فروش قرار گرفته و قرار است، علاقمندان به نسل های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ را با خود همراه کند.

به طور کلی در مورد ویژگی های کلی این خودرو می توان گفت که:

پژو ۲۰۸ ، محصولی از شرکت های فرانسوی است که خدمات دهنده آن در ایران، شرکت ایران خودرو می باشد.

معرفی پژو 208 محصول ایران خودرو

این خودرو به صورت ۳ در و ۵ در عرضه می شود. بنابراین می توان حدس زد که نسل جدیدی از خودرو ها که از نظر ظاهری با دیگر خودروهای درون جاده ها، تفاوت دارد، جاده ها را زینت می بخشد.

کلاس جایگیری خودرو پژو ۲۰۸ در زمره، خودرو های سوپر مینی است. پشت خمیده، و حالت شاسی بلند بودن آن، از جمله امتیازهای این خودرو برای متفاوت بودن است.

 

جدول مشخصات فنی ۵ مدل از پژو ۲۰۸

در جدول زیر لیست ۵ مدل مختلفی که قرار است برای پژو ۲۰۸ در ایران عرضه شود، نمایش داده ایم:

مشخصات فنی پژو ۲۰۸ PureTech 82 دستی PureTech 82 اتوماتیک PureTech 110 دستی PureTech 110 اتوماتیک GT-Line GTi
تعداد سیلندر ۳- خطی ۳- خطی ۳- خطی ۳- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۲ ۱.۲ ۱.۲ توربوشارژر ۱.۲ توربوشارژر ۱.۶ توربوشارژر ۱.۶ توربوشارژر
حداکثر توان (اسب بخار) ۸۲ ۸۲ ۱۰۹ ۱۰۹ ۱۶۵ ۲۰۸
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۱۸ ۱۱۸ ۲۰۵ ۲۰۵ ۲۴۰ ۳۰۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۴.۵ ۴.۲ ۴.۵ ۴.۵ ۵.۶ ۵.۴
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۵ ۱۷۹ ۱۹۰ ۱۹۵ ۲۱۷ ۲۳۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۲.۲ ۱۴.۵ ۹.۶ ۹.۸ ۷.۴ ۶.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ – با صندلی تاشده ۱۰۷۶
وزن (کیلوگرم) ۹۷۵ ۹۷۵ ۱۰۷۰ ۱۰۷۰ ۱۲۱۵ ۱۱۶۰

 

پژو 208 محصول جدید ایران خودرو هاچبک

معرفی مدل های مختلف پژو ۲۰۸

در ادامه این مطلب به ۳ مدل کلی با پوشش ۵ دستگاه خودرو متفاوت برای پژو ۲۰۸ می پردازیم:

 

پژو ۲۰۸ مدل PureTech 82

مشخصات فنی ابتدایی این مدل، که ذهن شما را ممکن است به خود مشغول کند عبارت PureTech است. PureTech در حقیقت بیانگر این است که خودروی یاد شده، از نظر توان خروجی و البته حفاظت محیط زیست، بیشترین کارایی را دارد. مدل PureTech از پژو ۲۰۸ به دو صورت عرضه می شود

  • PureTech 110
  • PureTech 82

از میان دسته دوم یعنی پژو ۲۰۸ مدل PureTech 82 دو مدل عرضه می شود:

  • پژو ۲۰۸ مدل ۸۲ PureTech به صورت دنده دستی
  • پژو ۲۰۸ مدل  ۸۲ PureTech به صورت دنده اتوماتیک

مهم ترین مشخصات فنی این خودرو، مصرف ترکیبی ۴٫۵ لیتر است. اگر بخواهید در بزرگراه ها رانندگی کنید به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز به ۳٫۹  لیتر بنزین دارید که این رقم واقعا عالی است.

یکی دیگر از مشخصات مهم این خودرو دارا بودن استاندارد حفاظت محیط زیستی یورو ۶ است که نشان از این دارد که این خودرو دارای پیش رانه ای است که محیط زیست را دوست دارد و کمترین میزان آلایندگی را دارد.

پژو 208 با دو سبک متفاوت 5 در و 3 در

پژو ۲۰۸ مدل PureTech 110

این خودرو نیز مدل دیگری از پژو ۲۰۸ است که پیشرانه آن شباهت زیادی با مدل ۸۲ آن دارد . تنها چیزی که در مدل جدید اضافه شده است، توربوشارژر  است. این ویژگی به افزایش توان خروجی می انجامد.

 

پژو ۲۰۸ مدل GT-Line

اگر می خواهید از میان این ۵ مدل، قدرتمند ترین خودرو را انتخاب کنید بی شک باید دست روی  مدل GT-Line ( غیر اسپرت ) بگذارید. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک تعبیه شده در این خودرو موجب شده که شما تنها به ۷ ثانیه ( حدودا ) نیاز داشته باشید تا سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانید! سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو ۵٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این رقم در مقابل قدرت خودرو عالی است.

پژو 208 با امکانات ویژه و خاص با قیمت مناسب

پژو ۲۰۸ (GTi (1.6 THP

GTi نمونه ای از پر قدرت ترین خودرو از مدل های پژو ۲۰۸ است که جذابیت آن بیش از هر چیز به اسپرت بودن آن بر می گردد. در حقیقت می توان گفت به طور جمعی GTi قدرتمند ترین خودرو در میان این ۵ مدل است. ظاهر اسپرت و ویژگی های اسپرتی آن، نظیر تفاوت در رینگ ها وغیره، موجب شده که این خودرو خاص باشد.

 

پر سرعت ترین مدل پژو ۲۰۸ کدام است؟

هر چند در جدول ابتدای صفحه به وضوح حداکثر سرعت خودروهای پژو ۲۰۸ ذکر شده است اما برای این که بتوان تمایز ویژه قائل شد خوب است بدانید که آخرین مدل یعنی GTi قادر است تا ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، یک تجربه رانندگی جذاب اسپرت را برای شما فراهم کند. نکته مهم تر نیز این که به محض اینکه خودرو را روشن کنید و راه بیفتید، تنها به  ۶٫۵ ثانیه نیاز دارید تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسید.

پژو 208 دارای 5 مدل متفاوت با سرعت های مختلف

 

قیمت پژو ۲۰۸ چقدر است؟

در مورد قیمت خودرو ها می توان با توجه به نمونه های مشابه حدسیاتی داشت اما گفته شده در قیمت های فروش و پیش فروش این خودرو تا ۶۸ میلیون تومان نیز به فروش رسیده است. ( البته در مورد قیمت دقیق باید به سایت های منتسب به فروش خودرو و البته نمایندگی ها مراجعه فرمایید )

قیمت پژو 208 تقریبا 68 میلیون تومان است

ویژگی های بدنه خودرو پژو ۲۰۸

هر چند با توجه به تصاویر می توانید یک دید کلی از بدنه این خودرو به دست بیاورید، اما به طور خاص تر اطلاعات زیر را در مورد این خودروی فرانسوی در ذهن داشته باشید.

کلاس بدنه خودرو ۲۰۸ از نوع، هاچ بک می باشد که با مشاهده تصاویر به همین نتیجه قطعا رسیده اید. اما نباید این خودرو شما را به اشتباه بیندازد و آن را با هاچ بک های روز به قیاس بنشناند.

برای درک بهتر این خودرو لازم است بدانید که ابعاد پژو ۲۰۸ به صورت ۳۹۶۵ در ۱۷۳۹ می باشد. ارتفاع این خودرو نیز ۱۴۶۰ سانتی متر می باشد که نشان از شاسی بلند بودن آن دارد.

با خرید یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۸ شما دارای یک خودروی شاسی بلند ایران خودرویی خواهید شد که حس و حال نوستالژیک ۲۰۶ را برایتان فراهم می کند.

وزن این خودرو تا ۱۱۲۳ کیلوگرم می رسد و قادر به پشتیبانی ۴ نفر سرنشین می باشد.

از جمله ویژگی های ظاهری این خودرو و هر خودروی دیگری رینگ های آن است که رینگ پژو ۲۰۸ به صورت لاستیک و چرخ هایی با ابعاد و اندازه ۱۸۵/۶۵ R15 معرفی شده است.

ویژگی های موتور پژو ۲۰۸

یکی از مهم ترین چیزهایی که هنگام خرید خودرو ذهن خریداران را به خود مشغول می کند مشخصات فنی و ساختار موتور خودرو است. برای ۲۰۸ ، یک موتور با ظرفیت ۱۶۰۰ cc در نظر گرفته شده که در جلوی خودرو تعبیه شده است. این موتور از نوع بنزین سوز انژکتوری در نظر گرفته شده است. تعداد سیلندرهای موتور، ۴ سیلندر می باشد که با ۱۶ سوپاپ تکمیل شده است.

سستم سوخت رسانی پژو 208

سیستم سوخت رسانی پژو ۲۰۸

بعد از موتور همیشه پر اهمیت ترین المان در خودروها، سیستم سوخت رسانی است. سیستم سوخت رسانی پژو ۲۰۸ از نوع انژکتوری تزریق مستقیم  می باشد. شما می توانید در هر بار تزریق بنزین به این خودرو تا ۵۰ لیتر بنزین خودروی ۲۰۸ خود را شارژ کنید.

حداکثر توان خروجی این خودرو به میزان ۱۲۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه گزارش شده است.

هر چند این خودرو از جمله خودروهایی است که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده و مورد استفاده قرار گرفته اما به نظر می رسد برای بازار ایران، و البته ایران خودرو، نوعی خودروی جدید از نظر ظاهر و البته عملکرد نمود داشته باشد.

 

بررسی مشخصات فنی مربوط به دنده در پژو ۲۰۸

همچون سایر خودرو های روز و البته در کلاس متوسط، خودروی پژو ۲۰۸ نیز به دو صورت، یعنی دنده دستی و دنده اتوماتیک ارائه می شود. اما تفاوتی که وجود دارد این است که خودروهایی که با دنده اتوماتیک ارائه می شوند، ۴ سرعته می باشند اما خودرو های دنده دستی، ۵ سرعته هستند.

البته برای این خودرو و نمونه های دنده دستی و اتوماتیک، تفاوت های قیمتی قطعا وجود دارد که هنگام خرید و کسب اطلاع باید در مورد آن دقت لازم را داشته باشید.

پژو 208 دارای یک نمایشگر 7 اینچی است

سیستم ترمز پژو ۲۰۸ چگونه است؟

و اما سیستم ترمز که سلامتی شما و خودروی ۲۰۸  تان، به آن کاملا بستگی دارد، یک سیستم قابل قبول می باشد. نوع سیستم ترمز در خودروی ۲۰۸ به صورت ۴ گانه بوده و شامل ترمز های ABS+ EBD+ESP+ EBA می باشد.

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو به صورت دیسکی خنک شونده می باشد، اما برای نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب صرفا سیستم دیسکی در نظر گرفته شده است.

در کنار سیستم ترمز خوب است بدانید که سیستم فرمان در پژو ۲۰۸ از نوع فرمان الکتریکی حساس به سرعت می باشد که ویژگی های خاص خود را داراست.

 

عملکرد پژو ۲۰۸ در یک نگاه

شاید با مطالعه این بخش بتوانید بیشترین درک را از خودروی ۲۰۸ داشته باشید. از جمله چیزهایی که در این بخش لازم است بدانید این است که نهایت سرعتی که با خودروی ۲۰۸ می توانید داشته باشید سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو طی ۸ ثانیه از شتاب ۰ به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

اما در مورد میزان مصرف سوخت گفته شده که حدود ۸ ( به طور دقیق ۷٫۸ لیتر ) لیتر سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، و ۵٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در جاده های بیرون از شهر مصرف سوخت دارد که سیکل ترکیبی ان به میزان ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

استاندارد آلایندگی و حفاظت از محیط زیست برای خودروی ۲۰۸ به صورت یورو ۵ گزارش شده است. همچنین از نظر ایمنی این خودرو دارای رتبه ۵ ستاره ایمنی Euroncap می باشد.

چراغ های پژو 208 از نوع ال ای دی است

امکانات خودرو پژو ۲۰۸

از جمله امکانات مهم این خودرو که موجب ۵ امتیازی شدن آن برای امنیت است، کیسه های هوا است که به صورت ۶ کیسه هوا، در نظر گرفته شده است. این کیسه های هوا برای سرنشینان جلو و راننده و سرنشینان کناری تعبیه شده که در صورت بروز حادثه این کیسه ها از آسیب های جدی جلوگیری می کند.

سیستم های امنیتی و حفاظتی در پژو ۲۰۸ به صورت کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت  می باشد.

اما تهویه مطبوع در داخل خودرو موجب سالم سازی هوای داخل خودرو می شود که برای پژو ۲۰۸ به صورت تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیه‌ای به همراه فیلتر هوای داخل  معرفی شده است.

یکی از ویژگی های مهم این خودرو نسبت به سایر خودروهای ایران خودرو، وجود سیستم های مولتی مدیا است که به صورت سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث به همراه ۶ عدد بلندگو/ صفحه نمایشگر رنگی چندکاره به سایز ۷ اینچ / سیستم هدایت ناوبری (سفارشی) گزارش شده است.

سیستم صندلی های عقب و جلو و ساختار آن ها نیز برای راحتی و امنیت در خودرو بسیار حائز اهمیت است. گفته شده که شما می توانید هنگام خرید این خودرو، جنس صندلی ها را تا سطح چرم، سفارش دهید. البته می توانید همه چیز را به عهده شرکت خدماتی قرار دهید و صرفا خودرو را خریداری کنید.

بررسی ویژگی های خودرو پژو 208

سیستم آینه های این خودرو به صورت آینه الکتروکرومیک عقب می باشد که ضد تشعشع نیز می باشد و به رانندگی امن تر می انجامد.

شیشه های این خودر تماما برقی بوده و به موانع حساسیت دارند.

سیستم روشنایی، برای جلو و عقب خودرو به گونه ای تعبیه شده که به صورت اتوماتیک فعال و غیر فعال می شود. همچنین این خودرو دارای سنسورهای باران، و پارک عقب می باشد.

 

جدول مقایسه پژو  ۲۰۸ با خودرو های هم رده ی خود ( ۱۳۹۷ )

در میان خودرو هایی که از نظر قیمت و ویژگی، شباهت زیادی به پژو ۲۰۸ دارند، لیستی گلچین کرده ایم که از نظر قیمت و ویژگی ها شباهت زیادی به خودروی ۲۰۸ دارد. دقت کنید که قیمت ها حدودی است و با نوسانات بازار، قیمت های ارائه شده تغییر خواهد کرد. همچنین در انتخاب خودرو ها دقت شده که از میان خودروهایی گلچین شوند، که در سال ۹۷ تولید و فروش آن ها کماکان ادامه دارد:

جک برلیانس

 

جیلی ۲۰۸ نام خودرو
جک J4 برلیانس C3 کراس ۱٫۶ اتوماتیک Geely GC6

 

GT-Line مدل
۶۰ میلیون تومان ۶۵ میلیون تومان ۶۴  میلیون تومان ۶۸               میلیون تومان قیمت
سدان هاچبک سدان شهری کوچک هاچبک کلاس
اتوماتیک CVT ۴ سرعته اتوماتیک

 

۵  سرعته دستی ۵ سرعته اتوماتیک گیربکس
دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو محور متحرک
۴خطی/۱۶ ۴خطی/۱۶ ۴خطی/۱۶ ۴/ ۱۶خطی تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ
۱۴۹۹ ۱۶۵۴ ۱۴۹۸ ۱۶۰۰ حجم موتور سی سی
۱۰۳/۶۰۰۰ ۱۱۴/۶۰۰۰

 

۱۰۵/۵۸۰۰ ۱۲۰/۶۰۰۰ قدرت

اسب بخار/دور در دقیقه

 

۱۴۶/۴۵۰۰ ۱۵۴/۴۰۰۰ ۱۳۶/۲۸۰۰-۳۴۰۰ ۱۶۰/۴۲۵ گشتاور                          نیوتن متر/دور در دقیقه
۰ نامعلوم ۱۷۲ ۱۸۰ حداکثر سرعت                  کیلومتر در ساعت
۱۳٫۵

 

نامعلوم ۱۳ ۸ شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر(ثانیه)
۱۵۰۵/۱۷۲۵/۴۴۳۵ ۱۵۱۲/۱۷۹۰/۴۲۱۰ ۱۴۳۵/۱۶۹۲/۴۳۴۲ طول/عرض/ارتفاع    (میلیمتر)
۱۱۶۰ ۱۲۴۰ ۱۱۳۲ ۱۲۱۵ وزن خالص(کیلوگرم)
۱۸۵/۶۵R15 ۲۰۵/۵۵R16 ۱۸۵/۶۰R15 ۱۸۵/۶۵ R15 مشخصات تایر
۶٫۲ ۶٫۵ ۶٫۸ ۵٫۶ مصرف ترکیبی(لیتر)
یورو ۵ یورو ۵

 

یورو ۴ یورو ۶ استاندارد الایندگی
۴۵ ۵۵ ۴۵ ۵۰ حجم مخزن سوخت(لیتر)
۲ عدد راننده و سرنشین جلو ۲ عدد راننده و سرنشین جلو راننده-سرنشین جلو ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشینان جلو، جانبی) کیسه هوا
رمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی – عقب کاسه‌ای ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی تهویه شونده – عقب دیسکی ABS-EBD ABS+ EBD+ESP+ EBA

ترمز جلو دیسکی خنک شونده

ترمز عقب دیسکی

سیستم های ترمز و پایداری
سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – قفل مرکزی – سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها TPMS – سنسور پارک عقب سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – قفل مرکزی – کمربندهای ایمنی با یادآور صوتی – سنسور دنده عقب – میله ضربه گیر درهای جانبی – ایموبولایزر/سیستم هشدار دهنده کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت / سنسور پارک عقب / سنسور باران سیستم های امنیتی
فرمان هیدرولیک/دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان فرمان هیدرولیک/دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان قدرت کمکی هیدرولیک / کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان فرمان الکتریکی حساس به سرعت سیستم های فرمان و هدایت
کنترل دستی و اتوماتیک کنترل دستی و اتوماتیک

 

تهویه مطبوع دستی تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیه‌ای به همراه فیلتر هوای داخل  سیستم تهویه مطبوع
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، AUX و USB – 6 بلندگو مالتی مدیا همراه با سیستم رهیاب (GPS) – ورودی USB – 4 عدد بلندگو – ۲ عدد توئیتر صفحه نمایش ۷ اینچی با ۶بلندگو سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث به همراه ۶ عدد بلندگو/ صفحه نمایشگر رنگی چندکاره به سایز ۷ اینچ / سیستم هدایت ناوبری (سفارشی) سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا
سیستم صندلی : صندلی چرمی/ صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس( صندلی کودک) قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر -صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس( صندلی کودک) شش جهته دستی صندلی‌های چرمی

 (سفارشی )

سیستم صندلی
آینه جانبی دارای گرمکن/ شیشه بالابر جلو و عقب برقی آینه‌های جانبی راهنمادار/ شیشه بالابر جلو و عقب برقی تنظیم برقی آینه ها/شیشه بالابر جلو و عقب برقی شیشه‌های برقی حساس به مانع/ آینه الکتروکرومیک عقب (ضد تشعشع) سیستم اینه و شیشه ها
مه شکن جلو و عقب – تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – مه شکن جلو چراغ های جلو مجهز به دیلایت /مه شکن جلو روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو  / چراغ ال ای دی سیستم روشنایی
ایموبلایزر/ سنسور دنده عقب/ کامپیوتر سفری/ کروز کنترل/ ایموبلایزر/ سیستم تنظیم هوای ورودی به صورت الکترونیکی – سانروف برقی – سنسور دنده عقب – سیستم ورود و استارت بدون کلید کامپیوتر سفری /سیستم موتی مدیا پیشرفته با قابلیت پخش DVD و مجهز به بلوتوث / روکش چرمی صندلی ها سیستم ورود بدون کلید / کامپیوتر سفر و دماسنج هوای خارج خودرو سایر امکانات

 

دانسته های تکمیلی در رابطه با پژو ۲۰۸

همانطور که گفته شد، این خودرو در دو صورت ۳ در و ۵ در ارائه خواهد شد. البته این ویژگی هرچند برای شرکت خدماتی، کمتر دیده شده اما در سطح جهانی این ویژگی ها دارای رقبای قدری است که از جمله آن ها می توان به خودروی کیا ریو، هیوندای i10، فورد فیستا، مزدا ۲، رنو کلیو، سئات ایبیزا، واکسهال کورسا و یا حتی خودروی فولکس واگن پولو اشاره داشت. این یعنی خودروی ۲۰۸ در سطح جهانی چیزی فراتر از سایر خودرو ها نیست و رقابت بسیار سختی خواهد داشت.

آرامش در سفر با پژو 208 

 

 بررسی مدل های پژو ۲۰۸ به تناسب نوع تیپ ( ۳ در – ۵ در )

از جمله مدل های ۳ در برای این خودرو به دو مدل اشاره شده است:

  1. بلک ادیشن
  2. GTi

مدل GTi برای خودروی ۲۰۸ برای علاقمندان به خودروهای اسپرت در نظر گرفته شده است.

اما با توجه به این محدودیت تعداد مدل برای نوع ۳ در، برای خودروی پژو ۲۰۸ با ۵ در مدل های متفاوتی در نظر گرفته شده که تا کنون ۴ مدل از آن به صورت زیر معرفی شده است:

  1.  Active
  2.   Allure
  3. GT Line
  4. Allure Premium

از میان تمام مدل های یاد شده، نمونه Allure Premium از جمله خاص ترین و جذاب ترین هایی است که به عنوان پژو ۲۰۸ می شناسند.

از جمله ویژگی های دیگری که به زیبایی بیشتر خودرو ۲۰۸ کمک کرده این است که می توانید از روکش چرمی برای غربیلک فرمان، استفاده کنید و از وجود آینه هایی با بدنه رنگی لذت ببرید. همچنین نوع چراغ های در نظر گرفته شده برای خودرو، از نوع ال ای دی است که این خود به زیبایی و کارایی خودرو کمک شایانی می کند.

هر چه شما مدل بالاتری برای پژو ۲۰۸ انتخاب کنید، ویژگی های یاد شده به طور کامل تر و پر کیفیت تر ارائه خواهد شد. مثلا اگر از نوع GT Line  خودروی خود را انتخاب کنید، پژو ۲۰۸ شما دارای رینگ های  ۱۷ اینچی آلیاژی خواهد بود و این در حالی است که اگر نسخه Allure را انتخاب کنید رینگ های ۱۶ اینچی بر روی خودرو تعبیه خواهد شد.

نمایش مسیر از روی نقشه در ال ای دی پژو 208 

برای تمامی مدل ها میزان خاصی از تفاوت قیمت ها نیز وجود دارد که تماما به خاطر همین تفاوت ویژگی ها می باشد.

اگر بخواهید برای خرید پژو ۲۰۸ ، اقدام به انتخاب نسخه بلک ادیشن از تیپ ۳ در انتخاب کنید، امکاناتی همچون رینگ‌های ۱۶ اینچی مشکی رنگ براق، صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به اپل کارپلی و آندروید، کروز کنترل و همچنین عناصر مشکی رنگ برای طراحی خودرو را روی این خودرو خواهید دریافت. در واقع ویژگی بلک ادیشن بیشتر بخاطر طراحی مشکی رنگ داخلی این خودرو است که جذابیت خاصی دارد.

 

ویژگی های اسپرت در خودروهای پژو ۲۰۸

به طور کلی  نسخه  GTi و همچنین نسخه GTi Prestige که به ترتیب برای تیپ ۳ در و ۵ در در نظر گرفته شده، دو نمونه کاملا اسپرت است که علاقمندان به خودروی ۲۰۸ را افزایش داده است. کارخانه تولید کننده تلاش داشته برای این دو مدل ویژگی های را به گونه ای سازماندهی کند که حالت اسپرت بودن خودرو ها بیشتر به چشم بیاید. از جمله انتخاب های این شرکت برای سوپر اسپرت سازی این خودرو ها می توان به موارد زیر اشاره داشت

  • سیستم تعلیق ارتعاشی
  • رینگ‌های بزرگ‌تر
  • صندلی‌های اسپرت
  • سیستم ناوبری ۳ بعدی
  • کمک فنرهای اسپرت
  • همچنین از دیفرانسیل Torsen

بنابراین وقتی که شما یک خودروی اسپرت ۲۰۸ خریداری می کنید، از نظر ویژگی ها، با تفاوت چشم گیری مواجه خواهید شد. نظر شما در رابطه با تیپ اسپرت این خودروی دوست داشتنی چیست؟

نکته مهمی که در مورد نمونه اسپرت خودروی ۲۰۸ وجود دارد این است که این خودرو به ۳ صورت با پیشرانه های ۱٫۲ لیتری، ۱٫۶ لیتری  و ۱ لیتری ارائه می شود.

به طور کلی طبق آزمایشات و بررسی ها، گفته شده که این خودرو مدل پیشرفته تری از خودروی ۲۰۷ است که بر پایه آن رشد و ارتقا پیدا کرده است. در حقیقت پژو به کمک نسل قدیمی تر یعنی ۲۰۷ کم و کاستی ها را در پژو ۲۰۸ برطرف ساخته و البته نسل جدیدی از خودروهای متناسب با تکنولوژی های روز را ارائه کرده است.

پژو 208 و رینگ های حرفه ای برای نوع اسپرت آن

آرامش در سفر با همراهی پژو ۲۰۸

پژو می کوشد که خودرو هایی نرم ارائه کند که سفر کردن با آن ها لذت بخش باشد. اما هر چند برای خودروی ۲۰۸ این ویژگی نیز لحاظ شده و در آن هیچ شکی نیست، گفته می شود که در دو صورت ممکن است رانندگی و همراهی با ۲۰۸ کمی آزار دهنده باشد. بدین صورت که اگر با سرعت پایین در این خودرو رانندگی کنید، کمی لرزش، برای خودرو احساس می شود که البته برای اکثر خودرو ها نیز اینگونه است اما اگر با سرعت بالا رانندگی کنید، خبری از این لرزش ها نیست اما صدای کابین ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

در میان بخش های معرفی شده برای خودروی ۲۰۸ به نمایشگر ۷ اینچی اشاره شد که در داخل خودرو در نظر گرفته شده است. با معرفی این بخش، گفتیم که سعی شده از تکنولوژی ها برای بروز بودن خودرو استفاده شود اما در نسخه هایی که دارای این نمایشگر هستند و حتی در مدل بلک ادیشن که در واقع مدل لوکس این خودرو است، کیفیت و رزولوشن این نمایشگر تست شده که نتیجه آن این است که نباید انتظار داشته باشید یک نمایشگر پر کیفیت در اختیار داشته باشید.

 

رفع فشردگی داخل کابین و بخش بار در پژو ۲۰۸

با توجه به این که سال هاست، خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ را به فشردگی داخلی می شناسیم به طوری که به سختی سه فرد بزرگ سال می توانند به طور کاملا راحت روی صندلی های عقب بنشینند، خوشبختانه این موضوع در ۲۰۸ برطرف شده است. هر چند طراحی ها متمرکز است اما در عمل می توانید در قیمت عقب ماشین ۲۰۸ سه فرد بزرگ سال را در کنار هم بنشانید به طوری که این همراهی آزار دهنده نباشد.

پژو 208 و صندلی های جا دار و راحت آن برای سه نفر بزرگ سال

از طرفی اگر به فضای بار نگاه کنید، متوجه می شوید که در هر دو تیپ ۳ در و ۵ در این فضا به صورت کاملا جا دار و سخاوتمندانه در نظر گرفته شده است. این میزان فضا به معنی این نیست که پژو در طراحی داخلی بخش سرنشینان سخت گیری کرده تا بتواند فضایی را برای محل بار قرار دهد بلکه با بررسی این خودر از نظر فضای بار و فضای سرنشین ها همه چیز طبیعی و قابل قبول است.

هر چند حضور سرنشینان عقب در خودرو ممکن است این نما را داشته باشد که نتوان به خوبی از صندلی جلویی خود فاصله داشته باشند اما عرض کافی این خودرو، به سرنشینان اجازه می دهد که بتوانند راحت تر باشند و مسافرتی دلنشین را تجربه کنند.

هر چند این خودرو در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده است اما گفته می شود که وجود نام خودروی پژو ۲۰۸ در میان ۱۰ خودروی برتر و ایمن در اروپا در سال ۲۰۱۵ شما را مطمئن کند که با یک خودروی امن سفر خواهید کرد البته اگر رانندگی تان هم کاملا آگاهانه وطبق اصول و استاندارد باشد.  داستان این انتخاب بدین صورت است که حدودا سه سال پیش بود که تصمیم گرفته شد از بین ۲۰۰ خودرو امن ترین ها و آن هایی که هزینه نگهداری کمتری دارند را انتخاب کنند. در این تست، که در حقیقت آزمایش سختی بود، خودروی ۲۰۸ توانست در میان ۱۰ خودروی برتر رتبه سوم را از آن خود کند.

پژو 208  و محل بارگیری مناسب و جا دار

مشکلات ابتدایی پژو ۲۰۸

با این حال، در ابتدای رونمایی از این خودرو یعنی در سال ۲۰۱۲ برخی از دارندگان پژو ۲۰۸ مدعی این بودند که با مشکل قطعی برق در خودرو مواجه بوده اند که این معضل مورد تست قرار گرفت و مشکلات تا حد امکان برطرف شد.

در مواجه ابتدایی با این خودرو ممکن است به این فکر کنید که بدنه خودرو از استحکام کافی برخوردار نیست، اما درتست هایی که بر روی این خودرو صورت گرفته، امتیاز ۵ ستاره به ایمنی بدنه و استحکام خودرو داده شده است. شاید با خود بگویید این امتیاز مربوط به سال ۲۰۱۲ است و تا کنون ۶ سال از استاندارد های روز در سال ۲۰۱۲ گذشته است. ممکن است این ادعای درستی باشد اما با توجه به استانداردهای کنونی نیز این رتبه کماکان برازنده این خودر است و شما می توانید با خیال راحت، آن را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید و سفر های لذت بخشی را با آن رقم بزنید.

این خودرو هم اکنون از طریق نمایندگی های داخلی و از طریق وب سایت رسمی خرید خودر، قابل خرید به دو صورت نقد و اقساطی می باشد.

در صورتی که یکی از خریداران این خودرو بوده اید و تجربه سفر و رانندگی با آن را دارید، می توانید در زیر و در بخش نظرات تجربیات و دیدگاه های خود را در باره این خودرو با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *