تویوتا پریوس؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

تویوتا پریوس؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • 1397/4/6
  • زهرا معبودی
  • 0

تقریبا ۲ سال است که خودروی تویوتا پریوس وارد بازار ایران شده و امکانات و آپشن های جالب آن، در کنار ظاهری خاص و اسپرت موجب شده که بسیاری از افرادی که قصد خرید خودروهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان دارند، آن را در لیست انتخاب خود قرار دهند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات فنی، و نقاط مثبت و منفی خودروی تویوتا پریوس بپردازیم.

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس خودروی جذاب از نظر ظاهر و داخل کابین

 

مقدمه ای بر زندگی تویوتا پریوس

تویوتا پریوس خودرویی است که از سال ۲۰۰۳ زندگی خود را آغاز کرده و به نحوی هم اکنون ۱۵ سال دارد. تویوتا پریوس دقیقا از وقتی ۱۳ ساله بود وارد بازار ایران شد اما در طول حیات خود، سه دوره مختلف گذرانده است.

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی و جذاب دنیا

 

بعد از تولید تویوتا پریوس، به مدت ۳ سال این خودرو فقط حق تردد در جاده های ژاپن را داشت اما بعد از آن به دو کشور انگلستان و آمریکا نیز صادر شد.

بعد از این دو کشور، کشورهای دیگری نیز تمایل داشتند تا عرضه کننده آن باشند و این اتفاق به گونه ای رخ داد که بعد از ۱۳ سال از تولد این خودرو، در ایران نیز تویوتا پریوس به فروش رسید.

 

تویوتا پریوس و تیپ های مختلف آن

برای خودروی تویوتا پریوس با توجه به امکانات و آپشن ها و البته مشخصات فنی خاصی که دارند، تیپ های مختلفی ارائه شده است. در اولین مرحله از ورود این خودرو به ایران، تیپ نسل چهارم وارد ایران شده است اما این محدودیت در ادامه برداشته شده است.

  • در حال حاضر نسخه های پریوس C، پریوس V و پریوس پرایم، در بازار ایران وجود ندارند.

نکته مهم در مورد این تیپ های مختلف برای تویوتا پریوس این است که هر خودرو، دارای خصوصیاتی است که می توان آن ها را به طور کامل از هم مجزا دانست.

تویوتا پریوس خودرویی که مصرف بنزین آن واقعا حیرت انگیز است
تویوتا پریوس خودرویی که مصرف بنزین آن واقعا حیرت انگیز است

مشخصات فنی تویوتا پریوس

مشخصات فنی این خودر را در یک نگاه مشاهده کنید:

  1. کلاس : سدان هیبریدی شهری
  2. گیربکس : اتوماتیک CVT
  3. محور متحرک :دیفرانسیل جلو(FWD)
  4. تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : ۱۶/۴ خطی
  5. حجم موتور سی سی : ۱۸۰۰
  6. قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : ۱۲۱/۵۲۰۰
  7. گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : ۱۰۵/۳۶۰۰
  8. حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : ۱۸۵
  9. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر(ثانیه) : ۱۰٫۵
  10. طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : ۱۴۹۰/۱۷۶۰/۴۵۴۰
  11. وزن خالص(کیلوگرم) : ۱۳۹۴

نسخه اصلی تویوتا پریوس دقیقا همان نسلی از خودروهای تویوتا پریوس است که روانه ایران شده است.

پیشرانه این خودرو بنزینی است که در کنار موتور الکتریکی قوت چرخ ها را فراهم می کنند. به دلیل اینکه هماهنگی خوبی بین دو پیشرانه وجود دارد، عملکرد بسیار عالی حتی نسبت به نسخه های دیگر این خودرو مشاهده می شود.

تویوتا پریوس خودروی لوکس با قیمت زیر 300 میلیون تومان
تویوتا پریوس خودروی لوکس با قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان
  • تقریبا از دو سال پیش، تویوتا برای خودروهایش، پیشرانه های ۱.۸ لیتری بنزینی ۴ سیلندر در نظر گرفته است که این خودرو نیز از ان بی بهره نیست.
  • علاوه بر این که بخشی از قدرت خودرو توسط پیشرانه  و برخی دیگر توسط موتور الکتریکی ایجاد می شود، قدرت ترکیبی پیشرانه و موتور به میزان  ۱۲۱ اسب بخار می رسد.

این قدرت موجب شده که خودرو بتواند در حدود ۱۰٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و البته نهایت سرعتی که بتواند پوشش دهد ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا پریوس خودرویی با آپشن های بی نظیر
تویوتا پریوس خودرویی با آپشن های بی نظیر
  • ترکیب قدرت پیشرانه ها به قدری مفید است و موجب کاهش اتلاف انرژی می شود، که حالا این خودرو قادر است با مصرف ترکیبی  ۲.۹ تا ۴.۷ لیتر بنزین برای هر ۱۰۰ کیلومتر، به عنوان یک خودروی فوق العاده از نظر سوخت سوزی باشد.
  • عملکرد این دو پیشرانه و موتور به گونه ای است که تقسیم کار خوبی برای آن دو وجود دارد. از زمانی که استارت خودرو زده می شود، تا زمانی که خودرو به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد، عملیات قدرت دهی و قوای محرکه بر عهده موتور الکتریکی است و بعد از آن است که با بالا رفتن سرعت، پیشرانه بنزینی وارد عمل می شود.
تویوتا پریوس
تویوتا پریوس خودرویی متفاوت از نظر قرار گیری چراغ های عقب

 

پشتیبانی ۴ نوع حالت رانندگی در تویوتا پریوس

زمانی که می خواهید با این خودرو، رانندگی کنید، باید بدانید که قرار است در چه مود و حالتی رانندگی کنید. تویوتا پریوس به شما اجازه می دهد تا یکی از ۴ حالت خاص را برای رانندگی انتخاب کنید:

 

حالت اول رانندگی با تویوتا پریوس:  حالت عادی (Normal Mode)

در جایی که بخواهید به نرمی با خودرو رانندگی کنید و میزان مصرف سوخت را به صورت بهینه مدیریت کنید بهترین کار این است که از این حالت، برای رانندگی خود با  تویوتا پریوس استفاده کنید.

اگر قرار باشد با سرعت ثابت به رانندگی ادامه دهید یا اینکه در جاده های خارج از شهر رانندگی کنید بهتر است که روی این مود حرکت کنید. این مود کمک می کند که موتور بهتر شارژ شود.

تویوتا پریوس خودروی ژاپنی که با هر رنگ و تنوع و ترکیب زیباست
تویوتا پریوس خودروی ژاپنی که با هر رنگ و تنوع و ترکیب زیباست

 

حالت دوم رانندگی با تویوتا پریوس:  حالت اکو (Eco Mode)

در برخی جاده ها، ممکن است ترافیک سنگینی باشد به طوری که شما به طور پیوسته بین حالت های حرکت – توقف – حرکت مجدد، تغییر حالت بدهید. معمولا در چنین شرایطی توصیه  تویوتا پریوس این است که از حالت اکو استفاده کنید.

این نوع رانندگی معمولا رانندگی کم هیجان و نرمی را به دنبال خواهد داشت.

تویوتا پریوس خودروی جمع و جور برای یک خانواده 5 نفره با فضای کافی
تویوتا پریوس خودروی جمع و جور برای یک خانواده ۵ نفره با فضای کافی

 

 

حالت سوم رانندگی با تویوتا پریوس: حالت قدرت (Power Mode)

رانندگی در حالت قدرت با  تویوتا پریوس کمی تهاجمی و البته سرسختانه است که لازم است راننده در این وضعیت، خیلی جسور باشد.

معمولا در مسیر هایی که شتاب زیاد است و در جاده هایی که شیب ها و انحناهای مختلفی دارد، مثل جاده های کوهستانی، و جاده های نا هموار و غیر استاندارد بهتر است که روی حالت قدرت مانور دهید. ( البته اگر دلتان بیاید و این خودرو را توی جاده های عجیب و غریب کوهستانی ببرید! )

 

حالت چهارم رانندگی با تویوتا پریوس: حالت EV

در رانندگی با حالت EV در واقع شما حداکثر سرعتی که رانندگی می کنید، ۳۰ کیلومتر است! در این شرایط تنها موتور الکتریکی محرک خودرو است.

رانندگی با حالت EV  بسیار آرام است و شما بدون هیچ سر و صدای اضافی مسیر را با این سرعت کم طی می کنید! معمولا این قبیل رانندگی را تفریحانه می نامند

رینگ های قابل سفارش 17 اینچی در تویوتا پریوس
در تویوتا پریوس می توانید به انتخاب خود، رینگ ها را ۱۷ اینچی سفارش دهید

 

مصرف سوخت در خودروی تویوتا پریوس

مطمئنم از خواندن این بخش تعجب می کنید. تویوتا پریوس با توجه به این که مصرف بسیار کمی از بنزین وسوخت خواهد داشت، یک نتیجه خاص نیز دارد که مخصوص این خودرو است.

مصرف سوخت در تویوتا پریوس در جاده های شهری به میزان  ۴٫۷ لیتر در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و برای جاده ها بیرون شهر مثل اتوبان ها و با سرعت ثابت به میزان ۴٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. علت این که مصرف شهری این خودرو کم تر از مصرف خارج از شهر است، چیزی جز همکاری موتور الکتریکی در سرعت های پایین تر نیست که معمولا در شهرهای شلوغ و پر ترافیک این موضوع بیشتر مشهود است.

سوخت سوزی اقتصادی در تویوتا پریوس سدان شهری فوق العاده ای که ظاهر و طراحی آن چشم گیر است
سوخت سوزی اقتصادی در تویوتا پریوس سدان شهری فوق العاده ای که ظاهر و طراحی آن چشم گیر است

 

بررسی طراحی ظاهری و خارجی تویوتا پریوس

مطمئنا اگر قصد خرید یک خودروی خوب و با عملکرد عالی و البته اقتصادی دارید، تویوتا پریوس انتخاب اول شما در بین خودروهای غیر اروپایی است اما برای این که مطمئن تر شویم، این خودرو را از نظر ظاهری و از نظر طراحی کابین مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بررسی طراحی ظاهری تویوتا پریوس

وقتی که به خودروی تویوتا پریوس نگاه می کنید متوجه هستید که این خودرو از نظر ظاهری چیزی فراتر از خودروهای روز است و از نظر ظاهری واقعا دلرباست. زوایایی که روی کاپوت قرار داده شده و طرح و رنگ و اساس چراغ ها همه و همه دست به دست هم داده اند تا این خودرو را شیک تر جلوه دهند.

وقتی که از نمای جانبی در حال نگاه کردن به این خودرو هستید و از طرح آن لذت می برید تنها چیزی که وجود دارد این است که کمی رینگ های ۱۵ اینچی، حواس شما را پرت می کند چرا که انتظار دارید برای این بدنه حجیم و زیبا، رینگ های پهن تری مشاهده کنید تا تناسب به خوبی حفظ بشود.

 تویوتا پریوس و نمایی از تصویر زیبای مقابل آن
تویوتا پریوس و نمایی از تصویر زیبای مقابل آن

 

تفاوت دیگر آن که البته بیشتر به چشم افرادی می آید، که مدل قبلی این خودرو را دیده اند، و در این خودرو می توانند ارتفاع ۱۷ سانتی روی سقف را مشاهده کنند که با ترکیب رنگ مشکی لوکس تر شده است.

اگر از عقب به خودرو نگاه کنید، می توانید چراغ هایی که رسم طراحی را نسبت به خودروهای عام به هم زده اند را مشاهده کنید. چراغ های عقب تویوتا پریوس عمودی به کار گرفته شده اند و ما را به یاد ادوات جنگی در بازی های اکشن می اندازند. در کنار این روی سپر و برخی از قسمت ها در قسمت عقب خودرو، بدنه ای پلاستیکی قرار داده شده است. این بدنه ها استحکام خوبی دارند اما وزن را کاملا کاهش می دهند.

نمایی از صورت خشمگین تویوتا پریوس
نمایی از صورت خشمگین تویوتا پریوس

 

اجزای تویوتا پریوس طبق محاسبات آیرو دینامیک، روی خودرو سوار شده اند تا بتواند در شرایط خاص مثل باد و غیره، بهترین نتیجه را از خود بروز دهد. در این حالت مقاومت خودرو در مقابل هوا کم و مصرف سوخت بهینه می شود.

 

بررسی طراحی داخلی و کابین  تویوتا پریوس

خب برای این که بدانید در داخل خودروی  تویوتا پریوس و در کابین آن چه می گذرد باید کمی با ان سپری کنید. شاید مثل تمام خودرو ها در وهله اول به دنبال بررسی داشبود باشید و جنس صندلی را چک کنید  و آپشن های مولتی مدیا را مورد بررسی قرار دهید اما نکته مهم تر این است که به محض ورود به این خودرو ممکن است جا بخورید! چرا که داخل خودرو حالتی معمولی ندارد.

طراحی داخلی خودروی تویوتا پریوس متفاوت از هر چه تا کنون دیده اید
طراحی داخلی خودروی تویوتا پریوس متفاوت از هر چه تا کنون دیده اید

 

 

در ابتدا مشاهده می کنید که صفحه نمایش کیلومتر سنج، از جلوی راننده برداشته شده و بالای داشبرد و درست در وسط قرار گرفته این انتخاب چند مزیت دارد:

  1. دید راننده بیشتر می شود
  2. سرنشینان از وضعیت نمایش داده شده توسط کیلومتر سنج مطلع می شوند
  3. دید راننده بیشتر می شود
  4. تنوع و زیبایی خاص خود را دارد

اما اگر با این ویژگی کنار بیایید، قطعا باز هم موضوعی هست که از وجود آن تعجب کنید و آن هم دنده خودرو است که جایگاهش عوض شده و بالا تر رفته و حتی عملکردش مثل سایر دسته دنده ها نیست.

تصویری از کابین و داشبرد خودروی تویوتا پریوس
تصویری از کابین و داشبرد خودروی تویوتا پریوس

 

اگر مدل قبلی  تویوتا پریوس را سوار شده باشید متوجه می شوید که این خودرو، در حال حاضر، عریض تر است و جای بیشتری برای سرنشینان دارد و ارتفاع آن نیز افزایش یافته و حالا رانندگان بلند قدتر و قوی هیکل تر هم می توانند از رانندگی در آن لذت ببرند.

در زیر صندلی سرنشینان عقب، باک بنزین، شارژر الکتریکی و باتری ها قرار دارند و در عین حال هیچ چیز آزار دهنده ای برای سرنشینان وجود ندارد.

طراحی تویوتا پریوس از نمای کنار
طراحی تویوتا پریوس از نمای کنار

 

 

داشبورد این خودرو متفاوت از هر داشبوردی است که تا کنون دیده اید و در ساخت و ساز قسمت کابین گاها از مواد پلاستیکی استفاده شده که نمی توان با وجود این همه زیبایی و کیفیت آن ها را نقطه ضعف نامید.

نمایشگری که در بالای داشبورد قرار گرفته شده، یکی از امکانات جالب این خودرو است که برای ایرانی ها اندازه آن بزرگ تر در نظر گرفته شده و   ۷ اینچ است.

دو نمایشگر متفاوت در کابین و داشبرد تویوتا پریوس
دو نمایشگر متفاوت در کابین و داشبرد تویوتا پریوس

 

آپشن های خودروی تویوتا پریوس

از جمله آپشن های خوبی که در این خودروی ژاپنی به کار رفته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نمایشگر بالای داشبورد
  2.  نمایشگر میانی در دو نوع ۶.۱ اینچ استاندارد و ۷ اینچ
  3. فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو
  4. فرمان و صندلی‌ها چرم
  5. گرم کن صندلی
  6. صندلی برقی در جلو
  7. تنظیم گودی کمر برای صندلی جلو
  8. رینگ ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی قابل سفارش
  9. روشن / خاموش شدن خودرو بی‌نیاز از کلید
  10. آینه‌های جمع‌‍‌شونده‌ی خودکار
  11.  سیستم صوتی پرقدرت ۴۳۲ وات ساخت JBL آمریکا – JBL USB,AUX,MP3
  12. ۶ اسپیکر
  13. ساب‌ووفر و سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  14. سیستم تشخیص فرمان‌های صوتی
  15. بلوتوث
  16. USB2 برای ارتباط با گوشی‌های اندروید و iOS
  17. نمایشگر HD و ناوبری پیشرفته برای وضع هوا، ترافیک و مقاصد خاص مثل رستوران‌ها و هتل‌ها
  18.  شارژ وایرلس گوشی‌های هوشمند
  19. تهویه مطبوع هوشمند اتوماتیک و دستی  ( با قابلیت تنظیم حرارت )
  20. کروز کنترل
  21. دوربین دید عقب و رادار
  22.  سنسور تشخیص باران
  23. سیستم روشنایی روز
  24. ترمز ABS
  25. سامانه‌های کنترل لغزش ESP
  26. توزیع‌کننده نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)
  27. کیسه‌های هوای ۹ گانه (  راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای – زانو )
  28. سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC
  29. سیستم ایموبلایزر
  30. سیستم هشدار نقطه کور
  31. سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها
  32. صندوق عقب ۵۰۲ لیتری

آن چه گفته شد لیستی از مهم ترین آپشن های این خودرو به شمار می آید. در نهایت  تویوتا پریوس یک خودروی طبیعت دوست است که میزان آلایندگی آن بسیار پایین است و از این جهت مورد پسند بسیاری از افراد است.

 تویوتا پریوس
آپشن های بی نظیر خودروی تویوتا پریوس و ایمنی آن

 

بررسی ایمنی خودروی تویوتا پریوس

این خودرو علاوه بر داشتن سیستم های ترمز و تعلیق خاص خود، از آپشن هایی مثل سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC ، سیستم ایموبلایزر ، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها  نیز بهره مند است. تا کنون دو موسسه مهم یعنی موسسه استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP)  و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) این خودرو را از نظر ایمنی مورد باز رسی قرار داده اند.

حاصل آن چه این دو موسسه گزارش کرده اند به تریب شامل اطلاعات زیر است:

  • محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: ۹۷ درصد
  • محافظت از سرنشینان خردسال: ۸۲ درصد
  • محافظت از عابران پیاده: ۷۷ درصد
  • سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده: ۸۵ درصد

همچنین IIHS نیز به این خودرو امتیاز ۵ ایمنی از ۵ را ارائه داده است و این افتخار بزرگی برای خودرو ساز به شمار می آید.

رینگ 15 اینچی در تویوتا پریوس
رینگ ۱۵ اینچی در تویوتا پریوس

 

بررسی سیستم روشنایی خودروی تویوتا پریوس

در این خودر سیستم های روشنایی از المان های زیر برخوردارند:

  • روشن خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
  • مه شکن جلو
  • DRL

سیستم روشنایی در روز در این خودرو با هماهنگی و همراهی  چراغ‌های پرقدرت زنون عجین می باشد.

جذابیت دو چندان تویوتا پریوس خودروی شیک و لوکس با رنگ قرمز
جذابیت دو چندان تویوتا پریوس خودروی شیک و لوکس با رنگ قرمز

 

 

بررسی سیستم صندلی ها در خودروی تویوتا پریوس

یکی از مهم ترین تغییرات در این خودرو مربوط به سیستم صندلی است به صورتی که برای صندلی راننده امکان تنظیم در ۶ جهت و برای کمک راننده تنظیم در ۴ جهت فراهم شده است. نکته دیگر امکان گرما بخشیدن به صندلی و در نهایت، تنظیم گودی کمر می باشد.

سیستم تهویه هوا برای همراه راننده هوشمند بوده و در صورتی که این فرد از خودرو پیاده شود، تویوتا پریوس عملیات تهویه را برای او قطع می کند.

 

نمایی از داخل کابین خودروی تویوتا پریوس
نمایی از داخل کابین خودروی تویوتا پریوس

 

بررسی سیستم فرمان و هدایت در خودرو تویوتا پریوس

برای سیستم فرمان و هدایت این خودرو المان های زیر در نظر گرفته شده است:

  1.  قدرت کمکی برقی
  2. فرمان تلسکوپی و بشکن
  3. دکمه های چند کاره روی فرمان

این خودرو فوق العاده خوش دست و خوش فرمان است که خروجی آن رانندگی راحت و بدور از خستگی است.

تویوتا پریوس خودروی شیک و هیبریدی
تویوتا پریوس خودروی شیک و هیبریدی

 

 

لیست رقبای خودرو تویوتا پریوس

هر چند از دید ظاهری، به سختی می توان برای تویوتا پریوس رقبایی بر شمرد از نظر داخلی و طراحی داخلی و حتی المان های فنی آن نیز نمی توان رقیب خاصی برای این خودرو گزارش کرد.

ما در جدول زیر لیستی از شبیه ترین خودرو ها به تویوتا پریوس  را در کنار هم چیده ایم:

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ لکسوس CT200h تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۶ تویوتا کمری ۲۰۱۶ رنو تالیسمان تویوتا کرولا XLI هیوندا النترا ۲۰۱۷
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۸ ۲ ۱.۸ ۲.۵ ۲.۵ ۱.۶ ۲ ۲
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۲۱ ۱۹۳ ۱۳۴ ۲۰۰ ۱۸۰ ۱۹۵ ۱۴۳ ۱۴۷
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴۲ ۲۰۵ ۲۳۱ ۲۱۱ ۲۳۰ ۱۶۰ ۱۸۷ ۱۸۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۵
حجم باک (لیتر) ۴۳ ۷۰ ۷۰ ۶۴ ۶۴ ۵۱ ۶۴ ۶۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۴.۵ ۵.۵ ۵.۶ ۶ ۸.۴ ۷.۹ ۹ ۷.۸
جعبه دنده CVT ۶ سرعته خودکار CVT CVT ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار CVT ۶ سرعته خودکار
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۸۵ ۱۸۰ ۲۱۵ ۲۱۰ ۲۰۲ ۲۳۶ ۲۱۰ ۱۹۵
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۰.۵ ۷.۴ ۱۰.۵ ۶ ۸ ۷.۶ ۹ ۸.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۵۰۲ ۴۶۱ ۴۵۰ ۴۳۶ ۴۳۶ ۶۰۸ ۴۳۶ ۴۴۷
وزن (کیلوگرم) ۱۴۷۴ ۱۵۸۶ ۱۴۳۰ ۱۵۸۰ ۱۴۷۰ ۱۴۴۰ ۱۳۲۰ ۱۲۸۰
قیمت (میلیون تومان) ۱۵۶ ۱۸۰ ۱۹۵ ۲۲۰ ۱۹۵ ۱۸۸ ۱۵۵ ۱۵۱

هر چند در ایران در حال حاضر خودروی هیبریدی متوسط با کلاس شهری و با امتیازات این خودرو دیده نشده می توان گفت که این خودرو در نمونه خود بی رقیب است.

 

قیمت خودرو تویوتا پریوس

این خودرو از ورود آن به ایران که در سال ۹۵ صورت گرفت تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون افزایش قیمت پیدا کرده و در حال حاضر این خودرو تا قیمت ۲۶۰ میلیون تومان نیز به فروش می رسد.

تویوتا پریوس خودرویی که برای رانندگی در شرایط مختلف 4 حالت خاص ارائه می کند
تویوتا پریوس خودرویی که برای رانندگی در شرایط مختلف ۴ حالت خاص ارائه می کند

 

نقاط ضعف خودروی تویوتا پریوس

  • نداشتن سانروف
  • ظاهر عجیب و غریب و غیرقابل قبول برای یک عده خاص
  • ارتباط برقرار نکردن با محل جدید نمایشگر کیلومتر سنج و دنده
جذابیت و تفاوت قابل لمس در طراحی عقب خودرووی تویوتا پریوس
جذابیت و تفاوت قابل لمس در طراحی عقب خودرووی تویوتا پریوس

 

نقاط قوت خودروی تویوتا پریوس

  1. مصرف سوخت بسیار پایین
  2. کیفیت ساخت بالا
  3. کابین جادار
  4. مجهز بودن به رادار نقطه کور
  5. ظاهری متفاوت و جذاب برای عده ای خاص
  6. پیشرانه ترکیبی

تجربه خود را از همراهی با این خودرو در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *