گوشی Microsoft Surface یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر می شود

گوشی Microsoft Surface یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر می شود
  • 1397/4/9
  • سینا اشتری
  • 0

سال هاست که شایعاتی جسته و گریخته در مورد تولید گوشی Microsoft Surface شنیده می شود اما این بار مستنداتی در مورد این پروژه منتشر شده که در ادامه به آنها می پردازیم.گوشی Surface Phone، گجتی مرموز و افسانه ای که سال هاست در مورد آن می شنویم؛ یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر شده است.

همه علاقه مندانه به دنیای فناوری با نام این گجت آشنایی دارند؛ ۳-۴ سالی از انتشار اولین خبر مربوط به تولید این گجت می گذرد اما تا به امروز هیچکس سندی برای اثبات این مسئله نداشت.

طبق گزارش اخیر وبسایت خبری The Verge می دانیم که نام کد این پروژه Andromeda است و محصول نهایی، گجتی با ابعاد یک گوشی هوشمند خواهد بود که به لحاظ قابلیت های پردازشی و ویژگی ها، شباهت های بسیاری به یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ دارد.

این ویژگی ها و قدرت پردازشی ذکر شده نیز خبر جدیدی به حساب نمی آید و در همان ابتدای امر نیز گفته می شد که گوشی Microsoft Surface کارایی مشابه یک کامپیوتر را خواهد داشت؛ اما آنچه که تا امروز ندیده بودیم گزارش رسمی شرکت مایکروسافت در مورد گوشی Microsoft Surface است؛ گزارشی که در ادامه به قسمت هایی از آن اشاره می کنیم.

به گزارش مایکروسافت: گوشی Microsoft Surface گجتی در ابعاد و ظاهری شبیه به یک گوشی هوشمند خواهد بود که به لطف بهره مندی از سخت افزاری قدرتمند و نیز نرم افزار های منحصر به فرد؛ می تواند کارایی و ویژگی های یک کامپیوتر خانگی را به کاربر ارائه نماید.

شایعات پیشین منتشر شده در مورد گوشی Microsoft Surface حاکی از این مسئله بودند که این گجت یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر خواهد بود که به انتخاب کاربر و بر حسب نیاز کاربری او در جهات مختلف قابلیت تا شدن را دارد.

گجت هایی با صفحه نمایش دو گانه اکنون در مرکز توجه شرکت های فعال در دنیای فناوری هستند و بر همین اساس گفته می شود که مایکروسافت نیز در صدد ساخت گجتی با ویژگی مذکور است. تنها مشکل در این میان وجود فضای خالی و فاصله میان دو صفحه نمایش در این گجت هاست مانند فاصله میان دو صفحه نمایش موجود در یکی از جدید ترین کنسول های دستی شرکت نینتندو و یا Nintendo DS.

شواهد موجود در مورد طرح های اولیه گوشی Microsoft Surface حاکی از این مسئله هستند که کارشناسان شرکت مایکروسافت راه حلی بی سابقه و نو آورانه را برای حل مشکل فضای خالی میان دو صفحه نمایش گوشی Micsosoft Surface به کار گرفته اند؛ صفحه نمایش به کار رفته در تولید گوشی Microsoft Surface حالتی انعطاف پذیر خواهد داشت و می تواند فضای لولا شکل گجت را به درستی پوشش دهد..

شاید با خود بگویید که بهره مندی یک گوشی هوشمند از صفحه نمایش در کنار تمام فوایدی که با خود به همراه می آورد مشکلاتی نیز خواهد داشت برای مثال چگونه می توان بر روی این صفحه نمایش فایل های ویدئویی را تماشا نمود؛ باید گفت که هدف مایکروسافت از طراحی و تولید گجتی آینده نگرانه مانند گوشی Microsoft Surface راحتی بیشتر کاربران به هنگام تماشای ویدئو نیست.

هدف اصلی از راه اندازی پروژه Andromeda شرکت مایکروسافت، طراحی گجتی قدرتمند و در عین حال قابل حمل است که توانایی اجرای نرم افزار هایی تخصصی تر را داشته باشد و بتوان در صورت نیاز از آن به عنوان یک کامپیوتر خانگی استفاده نمود.

کاهش حداکثری در حاشیه صفحه نمایش یک گوشی هوشمند به حوزه رقابت شرکت های مختلف فعال در بحث تولید گوشی های هوشمند تبدیل شده است؛ اما به نظر می رسد که برگ برنده این رقابت در دست مایکروسافت باشد.

گوشی های هوشمند سال به سال ظریف تر، زیبا تر و البته قدرتمند تر می شوند. اما هنوز نمی توان از آنها انتظار عملکردی شبیه به یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ را داشت.

به نظر می رسد که مایکروسافت از شکست های پیشین خود در بازار گوشی های هوشمند درس گرفته و برای بازگشتن به این بازار پر هیاهو راه دیگری را انتخاب کرده باشد.

در واقع مایکروسافت برای رقابت با مشتریان سرسختی مانند اپل، سامسونگ و …. سعی در متحول کردن دنیای گوشی های هوشمند دارد و نه تنها کاهش حاشیه صفحه نمایش آنها.

با توجه به محبوبیت بالای گوشی های هوشمند شرکت اپل و نیز نمونه هایی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند، تا به اینجای کار می دانیم که مایکروسافت راه دشواری را برای باز پس گیری سهم خود از بازار گوشی های هوشمند رو به روی خود می بیند. اما اگر واقعا گوشی Microsoft Surface بتواند در حد و اندازه یک لپ تاپ کوچک ظاهر شود می توان موفقیت فروش آن در بازار را از همین اکنون تضمین کرد.

طبق اطلاعات در دسترس می دانیم که مدت زمان زیادی تا معرفی رسمی گوشی Microsoft Surface از طرف شرکت سازنده باقی نمانده و در آینده ای نزدیک (کمتر از ۶ ماه) می توانیم به روشنی در مورد ویژگی های این گجت افسانه ای صحبت کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *