۵ نکته برای بهبود وضع ظاهری شما به منظور موفقیت بیشتر در کسب و کار

۵ نکته برای بهبود وضع ظاهری شما به منظور موفقیت بیشتر در کسب و کار
  • 1397/4/26
  • مهدی پیوندی
  • 0

هنگامی که سخن از کسب و کار و جلسات، برنامه ها و کنفرانس های مختلف به میان می آید، هیچ بعید نیست که تصور کنید که درستی ایده و اطلاعات شما تنها چیزی است که اهمیت دارد. اما متاسفانه اینطور نیست.

در دنیای واقعیات، اگرچه ایده و اطلاعاتی که دارید مولفه های بسیار ضروری و مهمی محسوب می شوند، اما برداشتی که شرکا یا سرمایه گذاران بالقوه از شما به عنوان یک شخص پیدا می کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این برداشتها و نظرات که معمولاً در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه و غالباً به طور ناخودآگاه شکل می گیرند، یکی از قسمت های طبیعی تعاملات انسانی به شمار می روند. به عنوان مثال، نحوه لباس پوشیدن شما یکی از اولین مواردی است که مردم در اولین ملاقات خود با شما به آن توجه می کنند. اگر به تناسب و به خوبی لباس بپوشید و به طور کلی سر و وضع ظاهری مناسبی داشته باشید، احتمال اینکه واکنش مثبتی به خواسته خود دریافت کنید بیشتر می شود. در غیر اینصورت هم طبیعتاً عکس این قضیه اتفاق خواهد افتاد.

ما در این مطلب آموزشی از مجله گویا آی تی، ۵ نکته را در رابطه با موضوع پوشش ذکر خواهیم کرد که با توجه به آنها می توانید ظاهر مناسبی در شرایط مختلف کاری داشته باشید.

دیوایدر

  1. از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی قبلی برای ظاهر و پوشش، هم باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد و هم از بسیاری از پیامدهای قابل اجتناب نامناسب بودن سر و وضع تان جلوگیری خواهد کرد. البته شاید پیش بینی همه جریانات کاری در هفته پیش رو امکانپذیر نباشد، اما با همان اطلاعاتی که در دست دارید می توانید برای نحوه لباس پوشیدن تان در روزهای پیشِ رو برنامه ریزی کنید.

ضمناً لزومی ندارد که لباس ها را از همان ابتدای هفته جدا کنید و کنار بگذارید، بلکه همینکه چند دقیقه وقت بگذارید و ترکیبی که در فلان روز باید بپوشید را تصور کنید به شما کمک می کند تا مجبور نباشید که هر صبح قبل از رفتن به سر کار گزینه های مختلف را مقایسه کنید و در تلاش برای پیدا کردن ترکیب مناسب اعصاب خودتان را بهم بریزید. در واقع، این کار باعث جلوگیری از اشتباه در ترکیب لباس ها و ناهماهنگی و بدسلیقگی می شود.

دیوایدر

  1. بررسی و تحقیق کنید

درک اینکه چه نوع پوشش و ظاهری برای شرایط و حوزه فعالیت شما مناسب است ضروری است تا در میان جمع انگشت نما نشوید. اگر به یک منطقه یا شرکت جدید نقل مکان کرده اید، کافی است که از یک نفر که با شرایط آنجا آشناست بخواهید تا شرایط را برای شما توضیح بدهد. هر چقدر هم که از پرسیدن چنین سوالاتی شرم داشته باشید، باز هم بهتر از این است که سر و وضع تان با بقیه ناهماهنگ باشد. به جزئیات زمان و مکان برگزاری رویدادهای مختلف نیز توجه داشته باشید تا بدانید که دقیقاً در هر یک چه باید بپوشید. این بررسی ها و تحقیقات مخصوصاً در شرایطی اهمیت پیدا می کند که قرار است که با افرادی ملاقات کنید که با آنها آشنایی ندارید. تا می توانید برای کسب اطلاع از فرهنگ پوشش مناسب موقعیت های مختلفی که در آنها حضور پیدا می کنید تلاش کنید و با آن فرهنگ هماهنگ شوید.

دیوایدر

  1. راحت باشید

اگر به دنبال آن هستید که بهره وری و کارآمدی شما در تمام مدت طول روز حفظ شود باید این احساس را داشته باشید که با پوشش خود راحت هستید. هنگامی که لباس می خرید، علاوه بر اینکه به زیبایی لباس و خوش پوشی خود دقت می کنید، چیزی را انتخاب کنید که با آن در تمام طول روز راحت باشید. هیچ چیزی بیشتر از کسی که مرتباً در حال تنظیم پوشش خود است نمی تواند آزاردهنده باشد و تمرکز انسان را بر هم بزند. طبیعتاً هنگامی که جلسه یا قرار مهمی دارید نمی خواهید که چنین وضعیتی داشته باشید. یک روش ساده برای افزایش راحتی شما در لباس هایتان این است که لباس هایی را خریداری کنید که کاملاً اندازه شما هستند. خریدن لباس های آماده چیز بدی نیست، اما حتماً یک خیاط خوب پیدا کنید که بتواند چیزی که می خرید را با اندازه های دقیق شما تنظیم کند.

دیوایدر

  1. هرگز بیش از حد غیررسمی لباس نپوشید

اگر تصور می کنید که پوشیدن لباس رسمی در یک گردش یا سفر کاری اشتباه است، برعکس این وضعیت را در نظر بگیرید: تصور کنید که لباس غیررسمی پوشیده اید و ناگهان با یک مشتری مهم ملاقات می کنید. در تمامی موارد مرتبط با امور کاری بهتر است که جانب احتیاط را نگه دارید و لباس های رسمی تری بپوشید. در این حالت بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که مردم فکر می کنند که بیش از حد رسمی و جدی هستید. البته بسته به حوزه فعالیت شما و شرایطی که در آن قرار دارید شاید این خیلی خوب نباشد، اما باز هم بهتر از آن است که ظاهر خوبی نداشته باشید.

دیوایدر

  1. به جزئیات توجه کنید

موارد جزئی و حتی ناچیزی که در پوشش فرد نامناسب یا به اصطلاح تابلو به نظر می رسند اغلب همان چیزهایی هستند که بیشتر توجه ما را به خود جلب می کنند. چه دکمه ای باشد که نبسته اید یا کفشی که خط و خش دارد، این جزئیات می تواند توجه رئیس یا مشتری شما را منحرف کند و این تصور را از شما در ذهن آنها به وجود بیاورد (اغلب به صورت ناخودآگاه) که زندگی مرتب و به سامانی ندارید. به زیورآلات، ساعت و سایر پوشیدنی های تزئینی توجه ویژه ای داشته باشید. این پوشیدنی ها باید مکمل لباس های شما باشند، نه اینکه برجسته به نظر برسند و جلب توجه کنند. بنابراین مراقب باشید که پوشش تان با به اصطلاح «اکسسوری» هایی که استفاده می کنید کاملاً هماهنگ باشد. یکی از اشتباهات رایج، استفاده از عینک هایی است که درست روی صورت قرار نمی گیرند. اینکه مجبور باشید که هر چند ثانیه عینک تان را تنظیم کنید تا از روی بینی تان سُر نخورد راه خوبی برای تاثیرگذاشتن بر طرف مقابل نیست. یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید سر و صدای پوشیدنی های کوچک است: از استفاده از هر چیزی که در هنگام حرکت صدا تولید می کند خودداری کنید. این فقط آزاردهنده خواهد بود و حواس اطرافیان شما را پرت می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *