Apple Watch 4 پر مخاطب ترین گجت معرفی شده در رویداد ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸

Apple Watch 4 پر مخاطب ترین گجت معرفی شده در رویداد ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸
  • 1397/6/25
  • سینا اشتری
  • 0

معرفی رسمی Apple Watch 4 یکی از نادر ترین اتفاقات طول عمر شرکت اپل را به دنبال داشته و آن بیشتر شدن تعداد علاقه مندان به ساعت هوشمند شرکت اپل در مقایسه با تعداد علاقه مندان به آیفون های این شرکت است.همانطور که می دانید شرکت اپل به تازگی و در مراسم WWDC 12 ام سپتامبر خود از ۳ آیفون جدید به نام های iPhone XS، iPhone XS MAX، iPhone XR و نسل جدید ساعت هوشمند خود با نام Apple Watch 4 رونمایی کرد.

تا به حال دیده نشده بود که در مراسم مربوط به معرفی آیفون ها گجت دیگری بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند اما Apple Watch 4 توانسته تا این رویه را تغییر دهد. لبه های گرد شده، صفحه نمایش بزرگتر و ویژگی ثبت نوار قلب از جمله بزرگترین پیشرفت های Apple Watch 4 نسبت به مدل های پیشین بوده اند.

بسیاری از کاربران که تا قبل از شروع مراسم WWDC اخیر هیچ علاقه ای به خرید یک گجت پوشیدنی نداشته و فقط با هدف خرید یک آیفون جدید در این مراسم شرکت کرده بودند پس از اتمام مراسم نسبت به پیش خرید Apple Watch 4 اقدام کرده اند.

برای درک بهتر میزان استقبال از ساعت هوشمند جدید شرکت اپل باید بگوییم که تنها پس از گذشت ۱۲ ساعت از آغاز ثبت سفارش برای خرید محصولات جدید زمان تحویل آیفون های جدید از تحویل فوری به تحویل در بازه زمانی ۲۸ ام سپتامبر الی ۵ ام اکتبر تغییر کرد و این در حالی است که زمان تحویل Apple Watch 4 به ۱۲ الی ۱۹ ام ماه اکتبر موکول شده است.

درخشش Apple Watch 4 در مراسم اخیر WWDC چندین دلیل مشخص دارد؛ اول آنکه با وجود پیشرفت سال به سال آیفونها مخاطبان همچون گذشته از این گوشی های هوشمند استقبال نمی کنند و دومین و شاید اصلی ترین دلیل خسته کننده بودن آیفون ها افزایش قیمت سالانه آنها است اپل کف قیمتی آیفون های خود را از ۷۴۹ دلار به ۹۹۹ دلار رسانده و با وجود این افزایش قیمت ۲۵۰ دلاری طیف وسیعی از کاربران توجیهی برای صرف هزینه ۱۰۰۰ دلاری برای خرید این گوشی های هوشمند نمی بینند.

کارشناسان شرکت اپل در سال های گذشته متوجه شدند که کاربران گوشی های هوشمند کمتر از گذشته به پیشرفت های سخت افزاری و ویژگی های جدید موجود در آیفون ها توجه می کنند و به همین دلیل دست به ایجاد تغییراتی اساسی در آیفونها زدند که از جمله مهم ترین آنها می توان به استفاده از صفحه نمایش OLED، تغییر مسیر کلی در سبک طراحی آیفون و افزایش ظرفیت حافظه های داخلی آیفون اشاره نمود.

قیمت در نظر گرفته شده برای یک iPhone XS MAX 512 GB به ۱۴۴۹ دلار رسیده، قیمتی که این گجت را به گران ترین گوشی هوشمند تولید شده تا به امروز تبدیل می کند؛ البته این اولین بار نیست که گوشی های هوشمند شرکت اپل رکورد های قیمتی را جابجا می کنند و این موضوع را پیشتر و با معرفی iPhone X نیز دیده ایم.

البته به نظر می رسد که سیاست گذاران شرکت اپل به این موضوع نیز توجه کرده و با تولید iPhone XR سعی در جلب توجه طیف وسیع تری از علاقه مندان به گوشی های هوشمند دارند.

کارشناسان بازار گوشی های هوشمند از همین حالا iPhone XR را پر فروش ترین آیفون سال ۲۰۱۸ می دانند اما برای رسیدن به آمار های دقیق از فروش آیفون ها و مقایسه آنها با یکدیگر باید چند ماهی صبر کنیم.

اینطور که از نتیجه نظر سنجی ها مشخص است Apple Watch 4 تا به اینجای کار پرطرفدار ترین گجت تولید شده توسط شرکت اپل و یا آیفون را کنار زده و به احتمال بسیار زیاد به پر مخاطب ترین گجت هوشمند سال ۲۰۱۸ اپل تبدیل خواهد شد.

Apple Watch در مقایسه با ساعت های هوشمند سایر رقبا کمی دیر پا به بازار گذاشت اما ویژگی ها و جذابیت ظاهری آن به قدری زیاد بود که سال به سال به تعداد کاربرانش افزوده می شود، این رویه به جایی رسیده که امروز این ساعت هوشمند نه تنها به پر فروش ترین ساعت هوشمند، بلکه به پرفروش ترین ساعت تولید شده تا به امروز تبدیل شده است.

Apple Watch این موفقیت پیوسته خود را مدیون تلاش های کارشناسان اپل برای هماهنگی بیشتر و بیشتر سخت افزار و نرم افزار این گجت است؛ از طرف دیگر سال به سال و با معرفی نسل های جدید تر Apple Watch شاهد اضافه شدن ویژگی های جذابی به این ساعت هوشمند هستیم.

اضافه شدن ویژگی ضد آب بودن به Apple Watch 2، اضافه شدن قابلیت استفاده از اینترنت همراه به Apple Watch 3 و ویژگی جدید ثبت نوار قلب کاربر توسط Apple Watch 4 نمونه هایی از پیشرفت های چشمگیر و سالانه این گجت هستند.

امیدواریم سیر تحول سالانه موجود در طراحی ساعت های هوشمند شرکت اپل مسیری متفاوت از آیفون ها را در پیش گرفته باشد؛ در غیر این صورت چند سال آینده Apple Watch نیز به گجتی تبدیل خواهد شد که فقط سال به سال قیمت آن افزایش یافته و از طرف دیگر تعداد کاربرانش کاهش پیدا می کند.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *