نوکیا ۹ ، پرچمداری که iPhone X و Galaxy Note 9 را به زانو در می‌آورد

نوکیا ۹ ، پرچمداری که iPhone X و Galaxy Note 9 را به زانو در می‌آورد
  • 1397/4/6
  • سینا اشتری
  • 0

نوکیا ۹، پرچمدار بعدی شرکت خوشنام نوکیا در بازار گوشی های هوشمند است که همه علاقه مندان و کارشناسان نسبت به فروش موفق آن ابراز  امیدواری کرده اند؛ در ادامه به معرفی نوکیا ۹ می پردازیم.طبق گزارش های منتشر شده تا به امروز و همه شایعاتی که در مورد این گوشی دست به دست شده، می دانیم که نوکیا ۹ جذاب ترین گوشی هوشمند شرکت نوکیا خواهد بود، مدیران شرکت نوکیا برای باز پس گیری سهم عظیم خود ار بازار گوشی های هوشمند رو به سیاست هایی شبیه به شرکت هایی چینی مانند شیائومی آورده اند.

تفاوت سیاست گذاری شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ با  شرکت های چینی فعال در حوزه طراحی و تولید گوشی های هوشمند در این است که شرکتی مانند اپل و یا سامسونگ قبل از آنکه از عملکرد بی نقص یک ویژگی جدید اطمینان کسب نکند آن را به گجت خود اضافه نخواهد کرد و ریسک شرمساری در برابر مشتریان را نمی پذیرد؛ این در حالی است که همیشه شاهد وجود ویژگی هایی جدید و عجیب و غریب در گوشی های به روز شرکت هایی مانند شیائومی هستیم؛ شاید این ویژگی ها در بحث دقت و عملکرد نقص هایی را نیز با خود داشته باشند اما چینی ها ترسی از این مسئله ندارند و فقط می خواهند محصولاتشان به آخرین نسل از ویژگی ها مجهز شده باشد.

طبق گزارشی که توسط وبسایت WinFuture منتشر شد، تا به اینجای کار می دانیم که نوکیا ۹ از نسخهبعدی سیستسم عامل اندروید و یا Android P برخوردار خواهد بود.

گزارشات محرمانه لو رفته و در دسترس وبسایت WinFuture حاکی از آن است که نام کد پروژه تولید گوشی نوکیا ۹ A1 Plus نام دارد؛ طبق گزارشات منتشر شده توسط سایت مذکور نوکیا ۹ گوشی هوشمندی به روز ، قدرتمند و البته گران قیمت و لوکس خواهد بود.

همانطور که از عکس های نوکیا ۹ پیداست، این گوشی هیچ ضعفی را در بحث طراحی نشان نمی دهد ودر این حوزه می تواند برتری هایی را نیز نسبت به پرچمدارانی مانند iPhone X و گلکسی نوت ۹ داشته باشد.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای تولید نوکیا ۹ اندازه ای ۵٫۵ اینچی دارد و پنل آن نیز از نوع AMOLED است؛ تا به اینجای کار نباید هیچ گونه شکی در کیفیت تصویر آن داشته باشیم.

گفته می شود که دوربین اصلی این گجت دارای دقتی ۱۳ مگاپیکسلی است و هنوز مشخص نیست که آیا این دوربین ماژولی ساده، دو گانه و یا حتی سه گانه خواهد داشت.

پردازنده در نظر گرفته شده برای نوکیا ۹ از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ است و حافظه رمی ۴ گیگابایتی در مجموعه سخت افزاری آن به چشم می خورد و از همه مهمتر آنکه باتری به کار رفته در تولید نوکیا ۹ ظرفیتی معادل ۳۲۵۰ میلی آمپر را در خود جای داده است؛ ظرفبت باتری ای که ما را به یاد باتری های پر قوت موجود در گوشی های قدیمی شرکت نوکیا می اندازد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که انتظار دیدن آن در نوکیا ۹ را داریم؛ برخورداری آن از سنسور اسکن اثر انگشت تعبیه شده در زیر سطح صفحه نمایش است، اگر شایعه وجود این ویژگی در نوکیا ۹ به واقعیت بپیوندد؛ نوکیا تنها شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند خارج از کشور چین است که از این فناوری استفاده کرده است و این نکته می تواند یک نقطه روشن در کارنامه فعالیت های این شرکت خوشنام باشد.

البته باید بدانید که گاهی اوقات ویژگی های ذکر شده در شایعات منتشر شده در مورد گوشی های هوشمند، همخوانی دقیقی با ویژگی های گجت معرفی شده ندارند و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که خیلی هم روی بهره مندی نوکیا ۹ از سنسور اسکن اثر انگشت تعبیه شده در زیر سطح صفحه نمایش حساب نکنید؛ انتظار داریم که شرکت نوکیا حداکثر تا پایان سال میلادی جاری نوکیا ۹ را به صورت رسمی معرفی نماید و همگی باید به منظور اطلاع پیدا کردن از جزئیات این پرچمدار بازار گوشی های هوشمند صبر کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *