سریع ترین شیوه اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد و مک با AirDrop

سریع ترین شیوه اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد و مک با AirDrop
  • 1397/8/1
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که بحث اشتراک گذاری سریع و دقیق فایل بین دیوایس های اپل مثل آی پد و آیفون به میان می آید، معمولا یکی از بهترین ابزارها برای اشتراک گذاری سریع فایل بین آیفون و آیپد، برنامه ای است که به آن AirDrop می گویند. من در این مطلب قصد دارم به شما یاد دهم تا بدانید چگونه می توانید فایل ها را به اشتراک بگذارید و با کمک AirDrop یک کاربر حرفه ای تر شوید.

وقتی که قصد دارید برای یک نفر، فایلی را به اشتراک بگذارید معمولا راه های مختلفی برای این مورد وجود دارد. به عنوان مثال:

اشتراک فایل با بلوتوث!

اشتراک فایل با تلگرام و یا واتس اپ

اشتراگ گذاری فایل در دراپ باکس و گوگل درایو

و حتی ایمیل و هاست هایی که برای سایت خود در اختیار دارید

اما نکته مهم این است که وقتی که به عنوان یک کاربر اپل می خواهید عملیات اشتراک گذاری فایل در آیفون و آی پد را تجربه کنید یک سرویس اختصاصی در اختیار دارید که به کمک آن می توانید خیلی سریع، و با شتاب، و در کمترین زمان ممکن موفق به اشتراک گذاری فایل در آیفون و آی پد شوید. این ابزار AirDrop نام دارد که اپل آن را همراه با ios 7 معرفی کرد.

شیوه استفاده از AirDrop بدین ترتیب است که می توانید فایل های مورد نظر خود اعم از:

  • موسیقی
  • فیلم
  • اسناد
  • پی دی اف
  • سخنرانی
  • پادکست
  • عکس

و غیره را، بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار فقط باید چند بار از انگشتان خود استفاده کنید!

 

سازگاری و پیش نیازهای لازم برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد با AirDrop

اپل سرویس AirDrop خود را همراه با انتشار آی او اس ۷ خود روی دستگاه های آیفون و آی پد ارائه کرد. اما با تمام این مزیت ها این بدین معنی است که برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد، با AirDrop لازم است که از امکانات خاصی بهره مند باشید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  1. AirDrop بر روی آیفون ۵ به بالا ( آیفون های جدید تر )فعال است و قابل استفاده می باشد
  2. AirDrop بر روی آی پد های نسل چهارم به بعد ( جدیدتر ) قابل استفاده است
  3. برای استفاده از AirDrop بر روی مک نیاز به سیستم عامل macOS Lion 10.7 یا سیستم عامل های جدیدتر دارید.

اگر شما این شرایط را برآورده می کنید و هنوز هم با ارسال و دریافت فایل با AirDrop مشکل دارید، مطمئن شوید که Wi-Fi و بلوتوث هر دو فعال شده اند. اینها پیش شرط برای ارسال و دریافت فایل با یا این ابزار هستند و AirDrop در صورت خاموش بودن آنها در دسترس نخواهد بود.

اگر شما با کمک این نرم افزار، فایلی را برای دیگری ارسال می کنید اما او این فایل را دریافت نمی کند، لازم است که پیکربندی و تنظیمات AirDrop  را مورد بررسی قرار دهید. در پیکربندی این برنامه شما می توانید مشخص کنید که:

  1. فایل هایی که به اشتراک می گذارید تنها برای مخاطبین تان ارسال شوند
  2. فایل های اشتراک گذاری شده برای همه قابل دسترس باشد

با کمک این دو گزینه محدودیت هایی رخ می دهد که لازم است هنگام استفاده از AirDrop  به آن توجه داشته باشید.

 

روش استفاده از AirDrop  برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد

برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد با این ابزار، لازم است که به مسیر زیر بروید:

  1. ابتدا به Settings مراجعه کنید
  2. در این اپلیکیشن به دنبال گزینه General  باشید
  3. در این بخش عبارت AirDrop  را انتخاب کنید

بعد از انتخاب AirDrop  شما سه آپشن را مطابق اسکرین شات زیر مشاهده می کنید:

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد به کمک ایردراپ در منو ها با تنظیمات این بخش که در عکس مشاهده می کنید آغاز می شود.

فعال سازی AirDrop بر روی مک چگونه است؟

وقتی که بخواهید از AirDrop   بر روی سیستم مک استفاده کنید، کافی است به مسیر Go > AirDrop از نوار منو ها مراجعه کنید و بعد اطمینان حاصل کنید که AirDrop   فعال است.

در چنین صفحه ای شما می توانید مشخص کنید که قرار است با این ابزار به چه کسانی فایل ارسال کنید؟ مخاطبین ؟ یا همه؟ این آپشن را پیش از شروع به کار حتما تنظیم کنید.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
مسیر فعال سازی AirDrop    برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد در سیستم عامل مک

 

چگونگی اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد با ایردراپ

در مورد اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد کافی است بدانید که شما می توانید هر نوع محتوایی را با ایردراپ نشر دهید. البته کار جذاب تر هم می شود وقتی که بدانید می توانید هر نوع محتوایی را از طریق این اپلیکیشن از هر نرم افزار برای دیگران ارسال کنید. برای تفهیم بیشتر این ویژگی، مثالی می زنیم.

تصور کنید که در مرورگر سافاری در حال گشت و گذار هستید و وب گردی می کنید اما با یک لینک برخورد می کنید که خیلی به آن علاقه دارید و دوست دارید آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. در چنین وضعیتی، کافی است که اراده کنید تا از ایردراپ استفاده کنید. این نرم افزار کار انتشار را به خوبی برای تان انجام می دهد.

فرقی ندارد که شما از چه نرم افزاری در این باره استفاده می کنید، ایردارپ همه چیز را آسان کرده است.

برای استفاده از نرم افزار

  • ابتدا نرم افزار را فعال کنید
  • فراموش نکنید که بولوتوث و وای فای هم فعال هستند
  • بعد فایلی را که می خواهید اشتراک بگذارید را باز کنید.

من در این مثال یک عکس را باز کرده ام تا آن را با کمک airdrop نشر دهم اما این روش تقریبا برای تمام محتوا امکان پذیر است.

برای اشتراک گذاری، وقتی که فایل را باز کردید روی گزینه Share کلیک کنید.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
هر فایلی را که بخواهید به اشتراک بگذارید، اگر آن را باز کنید گزینه Share را در آن مشاهده می کنید که در آیفون به طریق آیکون نشان داده شده در عکس است

وقتی که دکمه اشتراک گذاری را فشار دادید کافی است مشخص کنید که می خواهید فایل را به چه شخصی یا دیوایسی ارسال کنید. با انتخاب فرد مورد نظر، اشتراک گذاری به طور کامل صورت می گیرد و با سرعتی فراتر از آن چه که فکر کنید فایل ارسال می شود.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
وقتی که برای اشتراک گذاری فایل فرد مورد نظر خود را انتخاب می کنید، دیگر نیازی به اضافه کردن هیچ اطلاعات اضافی نیست.

شیوه دریافت فایل با کمک airdrop در آیفون و آی پد

AirDrop تقریبا چیزی شبیه به shareit است. وقتی که شما قصد دارید فایلی را با این ابزار دریافت کنید لازم است که آن را روی گوشی خود فعال کنید.

تا زمانی که ایردراپ فعال باشد هر چقدر که فرستنده فایل ارسال کند روی سیستم شما دریافت می شود.

کافی است هنگام دریافت فایل، عکس شاخص فایل ارسالی را مشاهده کنید و قبول کنید که فایل روی دستگاه شما قرار گیرد.

بدین صورت می توانید از دیگران با کمک این ابزار سریع و قدرتمند فایل دریافت کنید.

نکته: برای استفاده از airdrop برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد لازم است که، دو طرف روی دیوایس های خود این امکان را داشته باشند.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
زمانی که AirDrop روی گوشی شما فعال شود، و بخواهید فایلی را دریافت کنید با چنین صحنه ای مواجه می شوید که می توانید این دریافت را بپذیرید ( آپشن سمت راست را کلیک کنید ) یا این که در خواست را رد کنید ( آپشن سمت چپ را بزنید )

 

آموزش اشتراک گذاری فایل با کمک airdrop در مک

خوشبختانه برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد می توانید از منبع و مقصد به صورت سیستم مک نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید از دو شیوه استفاده کنید

  1. از صفحه یابنده یا finder
  2. از منو اشتراک گذاری

 

آموزش اشتراک گذاری فایل با کمک airdrop در مک با finder

چون شخصا کاربر مک نیستم، دقیق نمی دانم که finder نام بخش خاصی است یا نه، و یا صرفا به عنوان یابنده از آن استفاده می شود به هر حال، این آپشن برای حرفه ای های مک قابل فهم است.

برای استفاده از این امکان، کافی است از نوار منو، به مسیر Go > AirDrop در مک بروید.

اگر پیش از این صفحه پنجره Finder را باز کرده اید می توانید مستقیما از طریق سایدبار، گزینه AirDrop را انتخاب کنید.

وقتی که AirDrop  را فعال کنید، این برنامه فعال شده و شروع به نمایش افرادی می کند که در نزدیکی شما هستند و AirDrop  را به صورت فعال شده روی دیوایس خود نگهداشته اند.

حالا شما در صفحه یابنده خود، که همان عملیات کشف و اسکن کاربران را انجام می دهد، آیکون هایی از کاربرانی می بینید که ایردراپ خود را فعال کرده اند تا فایل شما را دریافت کنند.

با این حالت، کافی است فایل مورد نظر را با درگ و دراپ، روی آیکون فرد مورد نظر بکشید و بعد از پذیرش فرد مقابل برای دریافت فایل، سیستم فایل را با سرعت عالی برای او ارسال می کند.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد

 

آموزش اشتراک گذاری فایل با کمک airdrop در مک با منوی share

منوی share نیز آپشنی است که به شما کمک می کند تا از قدرت ایردراپ برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد بهره مند شوید.

روش اشتراک گذاری در مک هم چیزی شبیه به حالت آیفون است که در ابتدای مطلب به ان پرداختم! فرض کنید که در حال مشاهده فایلی هستید و تمایل دارید همان موقع فایل را برای دیگری ارسال کنید

ابتدا باید اطمینان داشته باشید که airdrop روی دستگاه طرفین فعال است و بعد با فشردن دکمه share  فایل مورد نظر را برای کاربر ارسال کنید.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد
هنگام اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد با کمک مک، شما با فشردن دکمه share می توانید لیست امکانات اشتراک گذاری را ببینید و AirDrop را مطابق این عکس انتخاب کنید

در این مرحله هم بعد از این که فایل مورد نظر را با این شیوه در آستانه ارسال قرار دادید، لیستی از افراد را مشاهده خواهید کرد، که در نزدیکی شما هستند و ایردراپ شان فعال است.

بدین ترتیب، فرد مورد نظر را انتخاب کنید تا بعد از پذیرش او، فایل برایش ارسال شود.

 

شیوه دریافت فایل ارسال شده با airdrop در مک

فرض می کنیم که شما یک کاربر مک هستید که می خواهید از یک سیستم مک، و یا آیفون و یا آی پد دیگر، فایلی را به کمک ایردراپ دریافت کنید. شیوه کار بسیار ساده است. برای این منظور، کافی است که، ایردراپ خود را فعال کرده باشید و منتظر دریافت نوتیفی دریافت فایل روی مک شوید.

اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد

آن چه در این عکس مشاهده می کنید، نوتیفی است که روی مک ظاهر می شود. اگر دکمه اول از سمت راست را فشار دهید، عملیات انتقال با شکست مواجه شده و بدین معنی است که شما فایل را نپذیرفته اید.

اما اگر گزینه دوم را بزنید، بدین معنی است که با قبول دریافت فایل، فایل مورد نظر را پذیرفته اید و قرار است فایل روی دیوایس شما بنشیند.

ایردراپ یکی از امکاناتی است که در حقیقت با پیش نیاز هایی مثل بلوتوث و وای فای، کاری می کند که شما بتوانید فایل های خود را خیلی سریع دریافت کنید و یا این که فایل های مورد نظرتان با هر حجم و اندازه ای را خیلی سریع ارسال کنید!

در واقع پیام ایردارپ این است که اگر نمی خواهید برای اشتراک گذاری فایل بین آیفون و آی پد سال ها منتظر رسیدن پیام و محتوا و فایل باشید! از ایردراپ استفاده کنید و لذت ببرید.

در این باره شما تا کنون از ایردراپ استفاده کرده اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید و بگویید از چه ابزارهایی برای اشتراک گذاری فایل های تان در ios  استفاده می کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *