سریع ترین شیوه شارژ آیفون های جدید و قدیمی تر چیست؟

سریع ترین شیوه شارژ آیفون های جدید و قدیمی تر چیست؟
  • 1398/1/11
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما از ابتدای عمر آیفون تا کنون از فن های این برند و دیوایس ها بوده اید، و هر ساله دیوایس های اپلی خود را تعویض کرده اید، احتمالا یکی دو شارژر قدیمی هنوز در منزل دارید و گاهی گوشی های خود را با ان ها شارژ می کنید. البته با توسعه تکنولوژی شارژ در گوشی های آیفون و آی پد شاید کمتر روی به شارژر های قدیمی بیاورید اما خب گاهی این اتفاق می افتد.

اگر یک گوشی جدید دارید و متاسفانه با شارژرهای قدیمی تر، دیر شارژ می شوند خوب است که با کمک این راهنما نوع دیوایس خود را شناسایی کنید و بدانید که برای هر دیوایس خاص، کدام نوع شارژر می تواند سریع تر گوشی تان را شارژ کند.

 

آهسته ترین شارژر آیفون : شارژر همراه یا Bundled Charger

به احتمال زیاد شما وقتی که یک گوشی آیفون خریده اید، چیزی که هنگام جعبه گشایی دیده اید، یک شارژر همراه است که با کمک یک آداپتور و یک کابل شناخته می شود. شما این کابل را به گوشی خود وصل می کنید و از برق شهری برای شارژ گوشی استفاده می کنید. با نهایت احترام به این پیشکسوت در عرصه شارژ گوشی های آیفون، باید بگوییم که شارژر همراه متاسافانه  کم سرعت ترین شیوه شارژ را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شارژ سریع آیفون

قدرت شارژ این گونه شارژر ها ۵ وات است و زمانی که شما از طریق کابل یو اس بی و لپ تاپ شروع به شارژ کردن گوشی تان می کنید این قدرت نیز نصف می شود و مدت زمان شارژ شدن گوشی تان حسابی طول خواهد کشید.

در ادامه روش های جایگزین را به شما یادآوری می کنیم.

چند روش سریع شارژ آیفون برای گوشی های مختلف

روش سریع شارژ آیفون : استفاده از شارژر آی پد ( برای گوشی های آیفون ۶ به بالا )

از زمانی که گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس روی کار آمده اند اپل آن ها را طوری طراحی کرده که این گوشی ها می توانند از شارژر آی پد نیز برای شارژ استفاده کنند. در حقیقت اپل با تغییر تکنولوژی شارژ و همگام سازی آیفون و آی پد درست از آیفون ۶ به بعد، این موضوع را حل کرده و تمامی دستگاه های بعد از آیفون ۶ نیز از این قابلیت برخوردارند.

شارژ سریع آیفون
معمولا گوشی های آیفون، با شارژر آی پد سریع تر شارژ می شوند. البته آیفون ۵ به پایین از این قابلیت برخوردار نیستند.

شارژر استاندارد اپل، که البته باید بتوانید تشخیص دهید که شارژر اصلی اپل باشد، حدود ۱۲ وات قدرت دارد. یک شارژر آیفون قدیمی احتمالا تا ۱۰ وات قدرت داشته باشد و حتی کمتر. اما شما می توانید از این شارژ ۱۲ واتی قوی برای گوشی خود استفاده کنید که در اصل تعلق به آی پد دارد.

هر چند این شارژر کمک می کند که گوشی شما سریع تر از حالت نرمال شارژ شود، اما باید بدانید که، این شیوه سریع ترین شیوه برای شارژ سریع آیفون نیست. بر روی نوشته های روی شارژر نگاه کنید تا متوجه شوید که روی آن قدرت را به صورت ۱۲ یا ۱۰ وات ذکر کرده اند یا کمتر؟

این شارژر، قادر خواهد بود گوشی های زیر را سریع تر از حالت معمولی شارژ کند:

  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone X

 

سریع ترین شیوه شارژ آیفون: استفاده از  USB-C Charger ( برای گوشی آیفون ۸ به بالا )

اگر دوست دارید با کمی هزینه، یک سخت افزار اضافی برای شارژ گوشی خود خریداری کنید می توانید از شارژر  USB-C استفاده کنید.

به کمک این سخت افزار می توانید گوشی های زیر را با سرعت عالی شارژ کنید:

  1.  iPhone 8
  2. iPhone 8 Plus
  3. iPhone X

همچنین اگر دارای iPad Pro نیز هستید، با کمک این مدل شارژر می توانید گوشی خود را سریع تر از حالت معمولی و سریع تر از وقتی که با شارژر تبلت شارژ می کنید، آن را فول شارژ کنید

این سخت افزار به شما کمک می کند تا از قابلیت fast charge یا شارژ سریع نیز برخوردار باشید. قابلیت fast charge بدین صورت تعریف می شود که اگر گوشی شما خالی از شارژ باشد، تنها در ۳۰ دقیقه می توانید شارژ آن را به ۵۰ درصد برسانید و این یک آپشن عالی برای گوشی های جدید آیفون است.

شارژر وایرلس آیفون: استفاده از هر نوع شارژر وایرلس Qi ( برای گوشی های آیفون ۸ به بالا )

اگر صاحب یکی از گوشی های زیر هستید:

  1.  iPhone 8
  2. iPhone 8 Plus
  3. iPhone X

با کمک شارژر Qi می توانید گوشی خود را با سرعت خوبی شارژ کنید اما نه به خوبی روش های گفته شده در بالا! چرا که ما این روش را به نوعی بهترین شیوه برای زمانی می دانیم که خیلی زمان برای تان اهمیت ندارد.

شارژ سریع آیفون

مثلا شب هنگام گوشی تان را به شارژ می زنید و انتظار دارید که تا صبح شارژ شود و شارژر Qi سریع تر از این که صبح زود شود، گوشی تان را فول شارژ تقدیم تان خواهد کرد. شارژر Qi که شارژ وایرلس را فراهم می کند قادر خواهد بود که با قدرت ۵ وات گوشی تان را شارژ کند.

 

شارژر سریع وایرلس آیفون: شارژر وایرلس ۷٫۵W ( برای گوشی آیفون ۸ به بالا )

هر چند شیوه قبلی، نوعی شارژ وایرلس را برای تان فراهم می کرد اما سرعت آن چندان ستودنی نیست و برای زمانی مناسب است که گذر زمان برای تان مهم نیست.

اما اگر می خواهید از شارژر وایرلس سریع استفاده کنید یک پیشنهاد داریم و آن هم استفاده از شارژر های وایرلس ۷٫۵ واتی است.

شارژ سریع آیفون

از زمانی که iOS 11.2 روی کار آمده گوشی های جدید قادر خواهند بود با شارژر اختصاصی ۷٫۵ واتی به طور وایرلس شارژ شوند.

دو نمونه عالی از این شارژر ها که خود اپل هم آن ها را پشتیبانی می کند و از طریق فروشگاه خود، به فروش می رساند به صورت زیر شناخته می شوند

بدین ترتیب می توانید گوشی های آیفون خود را با سرعت خوب و عالی به صورت وایرلس و غیره شارژ کنید و با کمک قابلیت شارژ سریع گوشی تان را تا ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

البته این نهایت تکنولوژی برای شارژ سریع نیست چرا که خبرهایی که امروز به بیرون درز کرد حاکی از این بود که گلکسی فولد سامسونگ قادر خواهد بود که در ۱۷ دقیقه فول شارژ شود.

نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *