تمرینات ساده ای که کسب و کارتان را سریع تر به درآمد خواهد رساند

تمرینات ساده ای که کسب و کارتان را سریع تر به درآمد خواهد رساند
  • 1398/3/6
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

دنیای تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، از این رو، تعامل با وب نیز بسیار راحت شده است، به طوری که بسیاری از کسب و کار ها، به سمت دنیای وب کشیده شده اند، و کارفرمایان ترجیج می دهند، خدماتشان را شبانه روزی، در اختیار کاربران قرار دهند.

از سویی، ویژگی های وب چنین است که تمام رقبا می توانند بدان راه پیدا کنند، و هر کدام به زندگی مجازی و دیجیتالی خود نیز رنگ و رویی ببخشند.

مهم این است که بدانید شما به عنوان یک کارفرما، و یا به عنوان صاحب یک کسب و کار، دارای رقبایی هستید که همین حالا در حال تلاشند تا بتوانند فرصت های شما را به سود خویش بربایند.

اینجاست که برای یک فرد آگاه سوالی پیش می آید و آن هم این است که،

باید چکار کرد؟

روش هایی برای موفقیت شما وجود دارد که می توانید با زمان بندی، تلاش و صرف هزینه، آن ها را دنبال کنید و به موفقیت برسید.

گویا آی تی در این باره می تواند به شما کمک های زیادی کند. از سویی شما هم اکنون دارای یک وب سایت هستید و نیاز دارید این وب سایت را به دید علاقمندان برسانید. برای این کار نیز باید تلاش کنید. تلاش شما در این بخش رنگ و رویی دیگر به کسب و کارتان می دهد. به همین منظور ما لیستی از تجربیات و تمرین هایی را در این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید به وسیله آن، وب سایتتان را در معرض دید کاربران قرار دهید و بازدید خود را بالا ببرید.

پیشنهاد ما به شما این است که،  از میان راه کارهای زیر،  بهترین راهکار ها را انتخاب کنید و برای یک تلاش چند ماهه، روی آن برنامه ریزی کنید. نا گفته نماند، اگر دارای تیمی بزرگ هستید می توانید تمام این بخش ها را با آن ها در میان بگذارید و روی تمام گزینه های زیر سرمایه گذاری زمانی داشته باشید. اگر صبور و ساعی باشید قطعا پاسخ خواهید گرفت.

افزایش بازدید سایت
منبع عکس: AllBusiness.com

گام اول: وبلاگ و اهمیت آن + چگونگی بکار گیری وبلاگ ها

 

وبلاگ یکی از ساده ترین، کم هزینه ترین راه ها برای افزایش علاقمندان  و سود آفرینی در وب سایت است.  اگر کمی دقت کنید تعداد زیادی از افراد هستند که دارای وبلاگ های موفقی هستند و روزانه تعداد زیادی از کاربران را روانه بلاگ خود می کنند.  اولین و موثر ترین  شاه راه موفقیت شما می تواند وجود یک وبلاگ موفق باشد. وبلاگ می تواند دارای موضوعات متعدد یا یک موضوع باشد.

زمانی که کاربران به سمت وبلاگ شما می آیند، شما می توانید به راحتی آن ها را تشویق کنید که همیشه در وبلاگ شما بمانند و کم کم آن ها را به سمت سایت خود بکشید.

زمانی که رتبه ی خود را در سرویس هایی مثل الکسا مشاهده می کنید به واژه ای بر می خورید که به آن Bounce Rate خوانده می شود. هر چه شما وبلاگ خوش بازدید تری داشته باشید این نرخ برایتان کمتر می شود و این یعنی شما در حال موفق شدن هستید.

سوال ۱ : از وبلاگ برای چه سایت هایی باید استفاده کرد؟

پاسخ ۱:  از آن جا که در برخی وب سایت ها نمی توان به خودی خود به تولید محتوا پرداخت، توصیه می کنیم که از وبلاگ استفاده کنید.  اگر وب سایت شما، یک سایت شرکتی، فروشگاهی،  یک سایت ایستا و یا پورتال است توصیه ما به شما این است که یک وبلاگ برای سایت خود راه اندازی کنید.

شما می توانید از سرویس های وبلاگی رایگان برای ایجاد وبلاگ خود استفاده کنید. اما اتصال وبلاگ به خود وب سایت شما بسیار پر اهمیت است و می تواند نتایج بهتری داشته باشد

وبلاگ کمک می کند که میزان نرخ پرش یا bounce rate سایت شما کاهش پیدا کند، و بدین ترتیب در موتورهای جستجو سایت شما امتیاز بهتری بگیرد. البته گاهی عدم مدیریت صحیح وبلاگ می تواند این نرخ را افزایش دهد و سئوی سایت تان را خراب کند.

bounce rate چیست؟

زمانی که کاربر وب سایت شما را باز می کند، وارد صفحه اصلی می شود. در صورتی که بدون وارد شدن به صفحه های داخلی، و سریع وب سایت شما را ترک کند، این نرخ بالا می رود. بنابراین زمانی که رقم این آیتم کاهش پیدا کند، یعنی که کاربر وارد سایت شما شده و از صفحه های داخلی دیدن کرده است. بدین صورت نتیجه این است که سایت شما برای کاربران مفید و دوست داشتنی بوده است. البته این ساده ترین تعریفی بود که می توان از نرخ پرش داشت در حالی که برای محاسبه آن فرمول خاصی وجود دارد و به همین سادگی ها که گفته شد ارائه نمی شود.

توجه داشته باشید که صرفا داشتن وبلاگ به خودی خود اهمیت ندارد. شما باید وبلاگ خود را از مطالبی پر کنید که برای کاربر ارزشمند است. مطالب ارزشمند، گرهی از گره های کاربران را باز می کند، به آن ها چیزی می آموزد، و یا اینکه موجب صرفه جویی مالی برای آن ها می شود.

سعی کنید مطالبی مفید و ارزشمند در رابطه با صنعت و کسب و کار خودتان بنویسید تا بتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید.

یک نکته مهم

در درجه ی اول به دنبال وبلاگ ها یا وب سایت هایی باشید که به صنعت اصلی شما، یعنی وبسایت اصلی شما مرتبط است. مثلا اگر شما یک فروشگاه جزوه و یا کتاب دارید، به دنبال وبلاگ هایی باشید که به معرفی کتاب می پردازند.

اگر شما یک وبلاگ پر بازدید و مورد اعتماد داشته باشید می توانید به سادگی، از نظرات کاربران نیز بهره مند شوید و استراتژی های تان را بر اساس این نظرات، نیازها و درخواست ها بهبود ببخشید.

افزایش بازدید سایت
منبع عکس: business2community.com

 

وقتی که می خواهید یک وبلاگ بسازید، سوالات مختلفی ممکن است ذهنتان را درگیر کند که من در ادامه به برخی از آن ها پاسخ می دهم.

سوال ۲: وبلاگ به صورت زیر دامنه باید باشد یا زیر فولدر؟

پاسخ ۲: از نظر سئو، وجود زیر فولدر مفید تر از زیر دامنه می باشد.

به عنوان مثال:

www.site.com/blog  به صورت زیر فولدر است و مورد قبول است.

www.blog.site.com به صورت زیر دامنه است، اما زیر فولدر مفید تر است.

 

سوال ۳: وبلاگ باید دارای چه ویژگی هایی باشد

پاسخ ۳: برای ساخت وبلاگ از کد نویس وطراح سایتتان بخواهید که یک بخش جداگانه، که بتوانید در آن دسته بندی ها را به خوبی انجام دهید به وب سایتتان اضافه کند. بخش ویرایشگر متن نیز باید دارای تمام بخش های فرمت بندی محتوا، تگ گذاری و … نیز باشد.

سوال ۴: از چه موضوعاتی برای دسته بندی وبلاگ استفاده کنیم

پاسخ ۴: اگر می خواهید موضوعات و دسته بندی ها را مشخص کنید، بهتر است که به سراغ مباحثی بروید که بسیاری از کاربران، به دنبال آن هستند. توجه کنید که قشر جوان بیشتر به دنبال چه مطالبی هستند. عموما مباحث دانلود آهنگ، جوک و پیامک، بخش هایی هستند که کاربران زیاد آن ها را دنبال می کنند. اما بر اساس صنعتی که شما در حال کار کردن هستید، به طور مستقیم یا غیر مستقیم قطعا کاربران زیادی وجود دارند که به دنبال مطالب شما هستند. با شناخت خوب از صنعت خود و مخاطبین آن تلاش کنید تا بتوانید بهترین موضوعات را از میان موضوعات مرتبط با خود انتخاب کنید.

یکی از بهترین شیوه ها این است که از وب سایت ترند گوگل استفاده کنید.  بدین منظور وارد سایت زیر شوید:

http://www.google.com/trends/

افزایش بازدید سایت
منبع عکس: fundera.com

سوال ۵: از یک وبلاگ یا بیشتر برای سایت استفاده کنیم؟

پاسخ ۵: زمانی که شما از اتصال وبلاگ به سایت خود استفاده می کنید، تنها می توانید یک وبلاگ داشته باشید، اما اگر از سرویس های رایگان و آزاد وبلاگ نویسی و … استفاده می کنید می توانید بیش از یک وبلاگ داشته باشید. اما پیشنهاد ما به شما این است که یک وبلاگ داشته باشید. دسته بندی ها را قوی و عام پسند انتخاب کنید و تمام تلاشتان را صرف همین وبلاگ کنید.

همیشه قانونی وجود دارد که می گوید: اگر دو همکار با هم کاری انجام دهند، نتیجه بسیار بیشتر از حاصل جمع کار انفرادی است.  ۱+۱ =۳

اما این حقیقت اینجا صدق نمی کند. بنابراین داشتن دو وبلاگ جداگانه نمی تواند ارزش آفرین باشد.

گام دوم  استفاده از سایر وبلاگ ها

با استفاده از سایر وبلاگ ها هم می توانید به راحتی فرصت هایی از آن خود کنید. به وبلاگ ها سر بزنید و موضوعات مشابه را پیدا کنید، در بخش کامنت ها دقت کنید، که چه افرادی سوال پرسیده اند. می توانید به سوالات آن ها با توجه تخصص خود پاسخ دهید و لینک سایت خود را در انتهای کامنت وارد کنید.

روزانه حد اقل دو ساعت یا یک ساعت برای این کار در وب سایت ها و وبلاگ ها وقت بگذارید.

اگر به گونه ای به کامنت ها پاسخ دهید که نشان از تجربه بیشتر شما داشته باشد، فرصت خوبی ایجاد کرده اید که کاربر را به سمت سایت شما جذب می کند.

توصیه های مهم در مورد نظر دهی در وبلاگ ها

برای نظر دادن در وبلاگ ها، سعی کنید وبلاگ های به روز را انتخاب کنید تا نتایج تلاشتان را سریع تر ببینید.

بیشتر به سراغ وب سایت ها یا وبلاگ هایی بروید که شاخه ای از تلاش و محتوایشان، به موضوع سایت اصلی شما ( نه وبلاگ ) بر می گردد. اگر مستقیما به سراغ وبلاگ های سایت های رقیب بروید ممکن است که مدیر سایت رقیب به کامنت های شما ترتیب اثر ندهد!

اگر امکان دارد به کاربران مستقیماً پاسخ دهید.  ( استفاده از بخش reply ) این کار را می توانید برای کاربرانی انجام دهید که در سایر سایت های مشابه نظردهی می کنند یا این که حتی روی سایت خودتان نظر ارسال می کنند.

در اکثر اوقات اگر کاربران به دنبال محصولات شما یا خدمات شما هستند، خوب است علاوه بر نظر دهی در وبلاگ مربوطه، یک ایمیل شخصی نیز برای وی بفرستید. این کار این روزها روی شبکه های اجتماعی هم حسابی جواب می دهد.

در ایمیل مورد نظر لینک وب سایت خود را فراموش نکنید.

در صورتی که کاربر مورد نظر شماره تماس داده است، فورا با وی تماس بگیرید و به او صمیمانه کمک کنید.

 

گام سوم: نوشتن پست مهمان

پست مهمان، در واقع یک مطلب می باشد، که برای وب سایت یا وبلاگ خاصی می نویسید. این پست یا مطلب باید به طور اشتراکی به مطالب شما و سایت مربوطه مربوط باشد. پست مهمان جنبه ی تبلیغی برای سایت شما ندارد، اما می توانید در انتهای آن لینک خود را قرار دهید، چرا که کاربران مشتاقند تا نویسنده ها را دنبال کنند.

یک روش موثر این است که موضوعی مهم و پر مخاطب را از میان مطالب سایت خود انتخاب کنید. شرحی متفاوت از آن بنویسید و در وب سایت مورد نظر این پست را منتشر کنید. در انتهای این پست، این گونه بنویسید که: برای مشاهده مطلب جامع تر و یا کامل تر به وب سایت ( نام سایت به همراه لینک ). مراجعه کنید .

نکته های مهم :

  1. پست مهمان را باید روان و بدون کلمات ثقیل نوشت تا کاربران با نوشته ی شما رابطه برقرار کنند.
  2. پست مهمان باید کوتاه باشد
  3. پست مهمان باید حرفی برای کاربر داشته باشد.
  4. پست مهمان باید ارزش آفرین برای هر دو سایت باشد.
  5. ترجیحا در پست مهمان نباید به تبلیغ سایت و محصولات خود پرداخت( مگر اینکه مدیر سایت به شما اجازه دهد )
  6. پست مهمان باید دارای یک یا دو عکس باشد که بیانگر خدمات شما یا موضوع پست است.

گام چهارم: یک مسابقه وبلاگی راه اندازی کنید

یک سری وبلاگ های پر بازدید را انتخاب کنید، میان این وبلاگ ها مسابقه ای برگزار کنید. در مورد نحوه ی اهدای جوایز، در سایت خود بنویسید و لینک آن را در انتهای بیانیه ی خود قرار دهید. بدین صورت کاربران به سمت سایت شما می آیند و باب آشنایی آن ها با شما باز خواهد شد.

یک بنر خوش رنگ و زیبا طراحی کنید و از وبلاگ ها بخواهید که فراخوان مسابقه را در وبلاگ خود قرار دهند. این بنر را به لینکی در سایت خود متصل کنید، که در مورد مسابقه و نحوه ی اهدای جوایز و سایر جزییات، در آن توضیح داده شده است.

 

توصیه ها :

  1. توصیه ی اکید داریم که این مسابقه را میان وبلاگ هایی ایجاد کنید که به موضوع سایت اصلی شما مرتبط هستند
  2. حتی الامکان، بیش از یک جایزه، برای وبلاگ ها در نظر بگیرید.
  3. جوایز را از خدمات و یا محصولات خود انتخاب کنید.
  4. به سایر شرکت کنندگان، امکان استفاده از تخفیفات و … را ارائه دهید.
افزایش بازدید سایت
منبع عکس: theselfemployed.com

گام پنجم: هماهنگ شدن با دیگر بلاگر ها

بلاگر کسی است که به وبلاگ نویسی می پردازد. اگر شما وبلاگ های زیادی را روزانه مرور کنید، متوجه می شوید که آن ها بیشتر در چه مواردی مطلب می گذارند.

برای نمونه یک ماه پیش، بیشتر وبلاگ نویسان طنز نویس، در مورد فوتومسیج هایی می نوشتند که عنوان ها ” انقدر بدم میاد … ” بود، اما امروز با کمی بررسی متوجه می شویم که  نوشتن فوتومسیج های ” الکی مثلا … ” بر سایر انواع غلبه دارد. شما هم می توانید با سایر بلاگر ها هماهنگ شوید، مطالب روز را بنویسید تا از آن ها عقب نیفتید.

اگر در زمان فعلی، چندین مطلب پر بازدید و به روز میان نویسنده وبلاگ ها رواج دارد، می توانید پر بازدید ترین و پر مخاطب ترین آن ها را انتخاب کنید. برای این کار می توانید دوباره از ترند گوگل استفاده کنید

پیشنهاد طلایی تر این است که در چنین مواقعی، محتوا را با هم ترکیب کنید و مطالب جدیدتری ایجاد کنید.

همیشه سعی کنید، مطلب، موضوع و بخشی جدید ایجاد کنید.

 

در مورد سایر سایت ها در وبسایت خود بنویسید

نکته مهم در این باره این است که می توانید به راحتی نظر سایر وبلاگ نویسان را به خود جلب کنید. بدین صورت در مورد پست خاص یا موضوعی یا حتی در رابطه با کاربردی بودن سایت خاصی بنویسید. این به شما کمک می کند به راحتی سایت های مورد نظر، در سایت خود، به مطلب مرتبط با خودشان شما را لینک کنند و این یعنی شما موفق شده اید که نظرشان را جلب کنید.

 

گام ششم: اجتماعی باشید و گروه بلاگر ها ایجاد کنید

یک کار بسیار ساده و راحت این است که می توانید با سایر بلاگر ها دوست شوید و از پتانسیل های یکدیگر استفاده کرده و به موفقیت هم کمک کنید. اگر بلاگر ها و مدیر سایت های بزرگ با شما دوست هستند، می توانید یک لینک در سایت آن ها داشته باشید و به همین وسیله موفق تر باشید.

گام هفتم: همکاری با سایر بلاگرها و سایت های همکار

سایت همکار، سایتی است که بخشی از فعالیت شما زیر مجموعه ی، فعالیت سایت مذکور می باشد، یا اینکه شما و سایت مورد نظر، به طور مجزا از هم، تحت مجموعه ای بزرگ کار می کنید که فعالیت تان به ظاهر با هم اشتراکی ندارد. اگر شما قبول کنید که محتوای بخشی از سایت را ایجاد کنید، می توانید به طور هوشمندانه، ارتباطاتی با صنعت و خدمات خود بوجود آورده و در پست ها و مطالب بخش مورد نظر به سود خود و همکارتان کار کنید. در واقع در چنین موقعی گفته می شود، به بازی کمکی روی آورده اید.

 

پخش مستقیم بازیهای ایران در لیگ ملتهای والیبال ۲۰۱۹

 

جمع بندی بخش بلاگ و بلاگر ها

شما به تنهایی می توانید با استفاده از بخش وبلاگ، و پتانسیل های موجود در هر وبلاگ، موفقیت خود را سرعت بخشید.

اگر اعضای تیم تلاشگری داشته باشید با استفاده از وبلاگ نویسی، همکاری با بلاگرها و … نیمی از موفقیت خود را در سریع ترین زمان ممکن، بدست آورید.

 

توجه کنید که صرفا نباید از مطالب سایر بلاگر ها کپی کرد چرا که هم برای اعتبار برندتان و هم برای رتبه گوگل تان امتیاز منفی می گیرید. نکته بعدی این است که باید بتوانید از این مطالب استفاده کنید، و محتوایی جدیدتر، متفاوت تر و گاها کاربردی تر تولید کنید. هر بار مطلب جدیدی را آغاز کردید، آن روز روز موفقیت شماست. چرا که هم گوگل و هم کاربران به دنبال محتوای جدیدی هستند.

یک روش اساسی برای جذب فرصت از سوی سایت های مشابه این است که در وب سایت یا وبلاگ خود، به معرفی و تحسین برخی وب سایت ها و برخی سرویس های آنان بپردازید! چنین مدیر سایتی اگر این مقاله را ببیند قطعا خوشحال خواهد شد و می توان حمایتش را جلب کرد.

 

بخش دوم : مشترکین وب سایتی

گام هشتم: ایجاد گروه مشترکین

یکی از نکات مهم که بسیاری از بلاگر ها بدان توجه ندارند این است که می توانید به راحتی با ایجاد گروه مشترکین و اعضای سایت، هر روز با ایجاد مطلب جدید، و ارسال لینک مطلب برای گروه، آنان را به وب سایت و مجموعه ی خود فراخوانید.

این نکته مهم است که برخی از کاربران به محتوای شما علاقه پیدا می کنند پس باید راهی برای جذب دوباره ی این کاربران در وب سایت شما وجود داشته باشد.

 

سعی کنید کاربرانی که روی پست های شما نظر می دهند را شناسایی کنید و ایمیل آن ها را جمع آوری کنید. با جمع آوری این ایمیل ها می توانید فرصت بازدید و فروش بیشتری در آینده را به خود اختصاص دهید. کاربری که روی پست شما نظر می دهد، فردی است که مطلب شما روی او تاثیر گذاشته است و شما می توانید در مرحله دوم موثر تر روی وی اثر بگذارید و او را تبدیل به یک بازدید کننده ی همیشگی یا یک خریدار تبدیل کنید!

 

بخش سوم: اهمیت محتوا و توجه به آن

گام نهم: تولید محتوای جذاب

یک نکته مهم برای نگه داشتن همیشگی کاربران، در سایت این است که مطالب کاملا جدید و کاملا تولیدی، ایجاد کنید. محتوای جدید برای کاربران جذاب است و باعث می شود که سایر مدیران نیز از چنین مطالبی استفاده کرده و در وب سایت خود قرار دهند. بنابراین اگر اقتباس کنندگان با معرفت باشند با ذکر منبع، به شما کمک می کنند تا بیشتر شناخته شوید. محتوای جذاب و جدید هم برای گوگل اهمیت دارد هم برای کاربران. بنابراین یک محتوای جدید و جالب می تواند سال ها برای شما سود آفرین باشد.

 

گام دهم: نظر سنجی

نظر سنجی یکی از روش های بسیار مهم است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. با استفاده از نظر سنجی می توانید به راحتی، نظر کاربران را دانست و سایت را برای آن ها بهینه کرد. کاربران در نظر سنجی از انتظارات خود می گویند و این ترفندی است که می توان مطالب و محتوایی ایجاد کرد که آن ها بیشتر به دنبال آن هستند.

حتی با استفاده از نظر سنجی می توانید ایده ی تولید محصول یا تولید مطلب را جذب کنید. وقتی که بخشی از سایت را بخاطر کاربران مورد بازبینی قرار دهید، کاربران این را متوجه خواهند شد و این کار می تواند نظر آن ها را به طور اختصاصی به سایت شما جلب کند.

 

نکته مهم در مورد نظر سنجی ها

  1. برای اینکه کاربران به نظر سنجی اهمیت دهند و در آن شرکت کنند برای آنان هدیه ای در نظر بگیرید.
  2. نظر سنجی نباید زمان بر باشد
  3. سعی کنید در نظر سنجی اطلاعات بسیار شخصی را لحاظ نکنید
  4. نظر سنجی باید مربوط به مطالب وب سایت باشد.
  5. اطلاعات شخصی نظیر شماره تماس و یا آدرس منزل موجوب می شود کابر احساس نا امنی کرده و پاسخ ندهد

آن چه در این مطلب آورده شد راهکارهای ساده ای بود که از طریق آن می توانید تنها با تمرکز بر روی وبلاگ سایت خود، و محتوای آن، ساده ترین گام ها را بردارید و تاثیرات بسیار مثبت بر روی وب سایت های خود بگذارید.

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از بلاگر ها از این گونه استراتژی های محتوا استفاده نمی کنند و به شیوه های هزینه بری رووی می اورند که موقتی اند در حالی که من با کمک این شیوه توانسته ام کسب و کارهای درآمد زای متفاوتی را طرح ریزی کنم.

نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *