این ۸ خطای معروف وردپرس را اینگونه تعمیر کنید

این ۸ خطای معروف وردپرس را اینگونه تعمیر کنید
  • 1398/3/13
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند در حال حاضر سی ام اس های زیادی بستر سازی مدیریت محتوای سایت ها را بر عهده دارند اما به هزار و یک علت ۵۰ درصد از وب سایت ها بر بستر وردپرس شکل یافته اند و این یعنی وردپرس یک سی ام اس، عالی است. اما این میزان شهرت جهانی و بین المللی دلیل بر این نمی شود که گهگاهی با مشکلی مواجه نشود و کاربران را لنگ بگذارد.

در این مطلب قصد داریم به بیان راه حل برخی خطاهای ورد پرس بپردازیم که در بستر هاستینگ، نرم افزار و سرور رخ می دهند و شما می توانید با یکی دو تنظیم ساده آن ها را حل کنید.

دقت کنید که آن چه در این مقاله توضیح می دهیم برای افرادی مناسب است که بستر تنظیماتی هاست و سرور آن ها روی سی پنل اجرا شده است.

 

 

 

حل خطای وردپرس با ۱۰ ارور همیشگی و مشهور

برای حل خطای وردپرس ما به ۱۰ ارور معروف می پردازیم که لیستی از آن را در زیر آورده ایم:

  • ۱٫ Blank White Screen
  • ۲٫ Internal Server Error
  • ۳٫ Error Establishing Database Connection
  • ۴٫ Unable to Access Your WordPress Dashboard
  • ۵٫ Connection Timed Out
  • ۶٫ Locked Out of Your WordPress Admin Area
  • ۷٫ Login Page Keeps Redirecting
  • ۸٫ WordPress Stuck in Maintenance Mode
  • ۹٫ Unable to Upload Images to WordPress
  • ۱۰٫ Fix 404 Errors

 

پخش فوتبال زنده رایگان از اسکای اسپورت

 

حل مشکل و خطای وردپرس به نام Blank White Screen

این خطای وردپرس با عبارت White Screen of Death نیز شناخته می شود. معمولا وقتی این خطا رخ می دهد که یک صفحه سفید ایجاد می شود و هیچ صحبتی از علت پدید آمدن آن نیست. حقیقتا این مشکل یکی از مهم ترین و سخت ترین مشکلات وردپرس است که برای حل آن راه حل های مختلفی وجود دارد.

برای این خطا علت های مختلفی وجود دارد اما راه های مختلف نیز برای حل خطای وردپرس مورد نظر تا کنون ارائه شده که خوشبختانه جواب گو است. این راه حل ها را در این صفحه مشاهده کنید.

 

حل خطای Internal Server Error در وردپرس

خطای Internal Server Error معمولا در یکی از سه حالت زیر رخ می دهد:

  1. وقتی تضاد و تعارض نرم افزاری رخ می دهد
  2. وقتی که نرم افزاری بد عمل می کند
  3. وقتی که در خدمات سرور اختلال به جود می آید

برای حل خطای وردپرس مورد نظر چند راه حل وجود دارد که می توانید به تناسب روی سیستم تان اعمال کنید:

 

Server update error

اگر تا دیشب سایت تان به خوبی کار می کرده و حالا که صبح از خواب بیدار شده اید متوجه می شوید که وب سایت وردپرسی تان با خطا مواجه شده، می توان حدس زد که علت این مشکل، یک واکنش سطحی به تغییرات داخلی وب سرور شماست. ( مانند ارتقاء سرور یا نسخه پی اچ پی، به روز رسانی خودکار پلاگین ها یا غیره )

راه حل این خطای وردپرسی این است که با هاستینگ خود تماس بگیرید و تیکت بزنید و آن ها را از موضوع مطلع کنید و به دستورات شان توجه کنید یا نهایتا تغییراتی که پیشنهاد می دهند را روی سرویس خود اعمال کنید.

 

Permalinks error

اگر ارور یاد شده زمانی ایجاد شده که شما تغییرانی در  permalink سایت خود ایجاد کرده اید راه حل آن ساده است و به طریق زیر می باشد:

وارد سی پنل خود شوید و از آن جا  file manager را باز کنید:

حل خطای وردپرس با file manager سی پنل

با ورود به این بخش از سی پنل، به سمت راست و بالای صفحه نگاه کنید و روی Settings کلیک کنید:

حل خطای وردپرس با Settings سی پنل

با ورود به این بخش، عبارت Show Hidden Files را مشاهده می کنید که باید تیک آن را بزنید:

حل خطای وردپرس

بعد از این که این کار را انجام دادید، save را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

در مرحله بعد باید فایل .htaccess را پیدا کنید و بعد آن را به نام  “.htaccess_old.”  تغییر نام دهید.

حل خطای وردپرس

حل خطای وردپرس

حالا تلاش کنید تا سایت خود را ریلود کنید. اگر باز هم مشکل شما حل نشد، باید permalinks خود را ریست کنید. برای این کار می توانید از طریق داشبورد وردپرس این کار را کنید.

 

شیوه ریست permalinks در وردپرس

برای ریست permalinks  به داشبورد وردپرس بروید با پیدا کردن Settings و کلیک بر آن   Permalinks را در لیست باز شده پیدا کرده و روی آن کلیک کنید

شیوه ریست permalinks در وردپرس

با این کار به صفحه ای هدایت می شوید که اگر آن را به سمت پایین اسکرول کنید به عبارت Save می رسید. روی Save کلیک کنید. با این کار، عملیات ریست سازی انجام می شود.

 

Plugins/themes error

گاهی اوقات خطای مورد نظر به این خاطر رخ می دهد که پلاگین هایی که نصب کرده اید دارای مشکل برنامه نویسی اند و با سایت شما سازگاری ندارند. برای این کار باید تمام پلاگین ها را متوقف کنید. (اگر شما قادر به دسترسی به داشبورد وردپرس نیستید، پوشه “plugins” را به “plugins.old” تغییر نام دهید و یک پوشه جدید “plugins” ایجاد کنید.)

بعد از انجام این کار، وب سایت خود را ریلود کنید.

وقتی که توانستید به پنل خود وارد شوید، یکی یکی پلاگین ها را فعال کنید و وضعیت را بررسی کنید. بدین ترتیب می توانید پلاگین یا افزونه مشکل دار را پیدا کنید و آن را یا بروز رسانی کنید یا این که از خیر ان بگذرید و آن را حذف کنید.

علاوه بر مشکل افزونه ها، این خطا ممکن است بخاطر این رخ دهد که مشکلی در تم شما وجود داشته یا دارد! برای حل این مساله، تم سایت خود را به تم پیش فرض وردپرس ببرید. اگر باز مساله وجود دارد، باید حل مشکل را جای دیگر جویا شد در غیر اینصورت باید از یک تم استاندارد استفاده کنید.

 

PHP memory error

اگر تا به حال هیچ یک راه حل های بالا برای تان کار نکرده تنها راه حلی که باقی می ماند بررسی فایل wp-config.php و بروز خطا در آن است.

برای حل این مساله باز هم باید به سی پنل بروید و به File Manager منتقل شوید:

حل خطای وردپرس با file manager سی پنل

در این محل، پوشه “public_html”  را پیدا کنید و آن را باز کنید.

کمی در این پوشه اسکرول کنید تا عبارت  “wp-config.php.” را پیدا کنید:

حل خطای وردپرس

روی این پوشه راست کلیک کنید و Edit را انتخاب کنید.

در بخشی که باز می شود و به حالت کد نویسی است، انقدر اسکرول کنید تا That’s all, stop editing. Happy blogging.”  را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن آن، یک اینتر بر ابتدای آن بزنید تا یک سطر خالی شود و در سطر خالی شده و درست در بالای همین قطعه کد، کد زیر را وارد کنید

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

حل خطای وردپرس

بعد از این که قطعه کد را در بالای صفحه قرار دادید، به سمت راست و بالای صفحه رفته و Save changes را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

حل خطای وردپرس

بدین ترتیب این خطا باید به بهترین شکل ممکن تا کنون حل شود. در غیر اینصورت از یک وردپرس کار حاذق و با تجربه مشورت بگیرید.

 

حل خطای وردپرسی Error Establishing Database Connection

این خطا زمانی رخ می دهد که وردپرس نمی تواند به دیتابیس شما متصل شود و ارتباط برقرار کند. ( اصطلاحا نمی تواند کانکت شود )

دیتابیس شما حاوی تمام رسانه ها و محتوایی است که شما آن ها را روی سایت نمایش می دهید.

وقتی که این خطا رخ می دهد سایت شما آفلاین می شود.

اما برای حل این مشکل راه حل های زیر را امتحان کنید

 

MySQL server خود را ریست کنید

برای این مساله و حل آن از طریق مای اسکیو ال باید به سی پنل بروید، و از ان جا آپشن ها را برای سرویس های سرور جستجو کنید و MySQL server را ریستارت کنید. حالا با این کار باید سایت خود را بررسی کنید و ببنیید که آیا سایت به حالت قبل خود بر می گردد یا نه.

اگر همچنان خطا به قوت خود باقی است راه حل های زیر را دنبال کنید:

راه حل ۱:

اگر بعد از ریستارت کردن و طی کردن گام قبلی متوجه شدید که همچنان خطا برقرار است، و نمی توانید به دیتابیس ارتباط برقرار کنید شاید به این دلیل باشد که database server اصطلاحا down شده است.

برای بررسی این موضوع phpMyAdmin را از cPanel یا هر بخش مدیرت پایگاه داده دیگری باز کنید و ببینید آیا می توانید به پایگاه داده وصل شوید.

اگر شما نمی توانید وارد سیستم شوید یا هیچکدام از جداول پایگاه داده نمایش داده نمی شوند، احتمالا سرور MySQL معیوب است (و راه اندازی مجدد آن، آن را باز نمی گرداند). بلافاصله با میزبان وب خود تماس بگیرید و با یک تیکت موضوع را با ان ها در میان بگذارید.

 

اما اگر در شرایط بالا، جداول دیتابیس نمایش داده می شوند به راه حل بعدی بروید:

راه حل دوم: 

اگر سرور پایگاه داده شما به خوبی کار می کند، در نهایت مجبور هستید که بررسی کنید که آیا جداول وردپرس شما هنوز موجودند یا نه.

چیزی که احتمال دارد این است که ممکن است شما جداول دیتابیس خود را به اشتباه و غیر عمد حذف کرده باشید یا این که برنامه مخربی آن ها را حذف کرده باشد.

برای بررسی وارد سی پنل شوید و از آن جا phpMyAdmin  را باز کنید و از این طریق جداول دیتابیس وردپرس را چک کنید.

اگر جدول ها هنوز سر جای خودشان هستند، آن ها را انتخاب کنید ( تیک همه آن ها را بزنید ) و بعد Repair Tables را انتخاب کنید:

تعمیر جدول ها در وردپرس

اعتبار کاربری پایگاه داده را بررسی کنید

اگر با این کارها باز هم مشکل به قوت خود باقی است مجبور هستید که پوشه wp-config.php را چک کنید و بررسی کنید که  آیا دیتابیس درستی برای ارتباط انتخاب کرده اید یا نه.

کاری که باید در پوشه  wp-config.php انجام دهید:

  1. چک کردن نام کاربری
  2. چک کردن نام دیتابیس
  3. چک کردن هاست
  4. چک کردن پسورد
  5. بررسی کنید که پیشوند جدول صحیح است (پیش فرض wp_ است)

اگر یکی از این گزینه ها مشکل داشته باشد، با تعمیر و تصحیح آن سایت تان به حالت نرمال باز می گردد:

تعمیر جدول ها در وردپرس

حل مشکل ورود به داشبورد وردپرس

این خطا Unable to Access Your WordPress Dashboard نسبتا رایج است وقتی این اتفاق رخ می دهد وردپرس یک پیام نشان می دهد که پایگاه داده شما نیاز به تعمیر دارد. معمولا هر وقت که بخواهید وارد پنل داشبورد وردپرس خود بشوید این خطا نمایش داده می شود.

راه حل نیز به طریقه زیر است:

وارد سی پنل شوید و به پوشه ‘wp-config.php’  بروید. در این پوشه قطعه کد زیر را وارد کنید:

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

حل مشکل ورود به داشبورد وردپرس

بعد از آن به ادرس  “http://www.yourwebsite.com/wpadmin/mait/repair.php.” بروید. این کار موجب می شود سایت شما ریلود شود و تعمیرات انجام شوند و همه چیز به خوبی صورت گیرد.

بعد از این مجددا به پوشه “wp-config.php” بروید. قطعه کدی که وارد کرده بودید را حذف کنید. بعد از این باید دوباره وب سایت شما به حالت نرمال برگشته باشد و به درستی کار کند.

اگر همچنان این مساله وجود دارد ممکن است خطا از ناحیه یک افزونه یا پلاگین باشد.

برای حل این مساله و بررسی آن، به پوشه wp-content بروید و به محل پوشه افزونه ها و پلاگین ها بروید.

پوشه “plugins”  را به “plugins_old” تغییر نام دهید و یک پوشه جدید بسازید و نام آن را “plugins.” بگذارید.

حالا دوباره به داشبورد بروید و تست کنید که آیا به داشبورد دسترسی دارید یا نه. اگر که دسترسی حاصل شد مشخص است که مشکل از پلاگین ها بوده و باید یکی یکی آن ها را فعال و تست کنید تا این که افزونه مشکل دار مشخص شود.

بهترین روش تست کردن پلاگین ها این است که پوشه های پلاگین های سایت را یکی یکی به پوشه جدیدی که ساخته اید منتقل کنید و با هر بار انتقال داشبورد خود را چک کنید. وقتی پلاگین مورد دار، را وارد پوشه جدید می کنید، دوباره دسترسی به داشبورد متوقف می شود و می توانید بفهمید که علت از کدام پلاگین بوده است.

اگر هیچ مشکلی از سوی افزونه ها در این مرحله مشاهده نشد و تمام افزونه ها به درستی کار می کردند، همین کارها را برای تم ها و پوشه آن نیز انجام دهید.

 

حل خطای وردپرسی Connection Timed Out

گاهی اوقات وقتی که می خواهید تلاش کنید تا سایت را باز کنید، با ارور Connection Timed Out روبرو می شوید. اگر هیچ دستکاری در کد ها نکرده باشید و روی تنظیمات دیتابیس و هسته وردپرس مداخله ای ایجاد نکرده باشید می توانید به راحتی آن را حل کنید.

علت این خطا در این حالت ساده است. این بدین معنی است که وب سایت شما درخواست هایی بیش از حد توان سرور دارد که باید این مساله حل شود.

راه حل اول:

در راه اول باید روی میزان محدودیت فضا کار کنیم. پس اولین کاری که می کنید این این است که محدودیت حافظه را در فایل wp-config.php افزایش دهید.

دلیل احتمالی برای این خطا   “Exceeded PHP memory limit.” است. شما می توانید محدودیت حافظه پی اچ پی را با اضافه کردن کد زیر به فایل wp-config.php خود افزایش دهید:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

اگر با این راه حل مشکل حل نشد دوباره باید به سر وقت پلاگین ها بروید.

 

راه حل دوم: غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس با کمک داشبورد

اگر قبل از بروز این خطا پلاگینی جدید نصب کرده اید یا احیانا پلاگینی را بروز رسانی کرده اید باید از طریق داشبورد وردپرس به بخش پلاگین ها بروید و آن ها را غیرفعال کنید. اگر با غیر فعال کردن، اوضاع به حالت نرمال برگشت باید فکری به حال پلاگین ها کنید ( مثل دستورالعمل های بالا )

روش تصویری غیرفعال کردن پلاگین ها با کمک داشبورد وردپرس به شرخ زیر است:

غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس با کمک داشبورد
به قسمت پلاگین ها یا افزونه ها بروید و از بخشی که باز می شود افزونه های نصب شده را انتخاب کنید
غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس با کمک داشبورد
همه افزونه ها را انتخاب کنید
غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس با کمک داشبورد
در بالا کنار دکمه apply دکمه ای قرار دارد روی آن کلیک کنید تا زیر آپشن ها نمایش داده شود. در این جا گزینه deactiveate را کلیک کنید

راه حل سوم: تماس با هاستینگ برای بروز رسانی

اگر با این حساب هنوز مشکل شما حل نشده است لازم است که به هاستینگ و پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید چرا که شاید بروز رسانی هایی نیاز باشد یا این که با بررسی منابع نیازمندی های جدید برای سایت تان اعلام شود.

مثلا گاهی در چنین حالتی پشتیبان متوجه می شود که سایت شما نیاز به رم بیشتری دارد. با یک ارتقای ساده مساله حل می شود.

 

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس

بروز خطای Locked Out of Your WordPress Admin Area بدین معنی است که محوطه مدیریتی وردپرس شما قفل شده است.

این خطا ممکن است به دلایل مختلف رخ داده باشد. مثلا ممکن است که پسورد خود را فراموش کرده اید و به ایمیل تان نیز دسترسی نداشته باشید. تلاش های مکرر جلوی تلاش های بعدی تان را می گیرد.

اما اگر برای اولین بار است که می خواهید به وب سایت خود ورود کنید، و متوجه می شوید که این خطا نشان داده می شود می توان حدس زد که هکری قصد ورود به سایت را داشته و به دلیل عدم موفقیت به ورود به سایت، این خطا و محدودیت رخ داده است.

به هر حال راه حل آن را در زیر دنبال کنید:

به سی پنل وارد شوید و به  phpMyAdmin بروید:

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس

در این قسمت روی Database کلیک کنید و دیتابیس خود را انتخاب کنید.

در این مرحله باید محل “wp_users” یا Users را پیدا کنید.

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس

در این بخش به دنبال یوزرنیم های وردپرس باشید و Edit را برای آن انتخاب کنید:

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس

حل خطای قفل شدن محوطه مدیریتی وردپرس
تغییر پسورد کاربران وردپرس از طریق سی پنل

در این قسمت می توانید برای هر کاربر، یک ستون “user_password” مشاهده کنید که می توانید به صورت دستی همینجا برای نام کاربری مورد نظرتان یک پسورد ایجاد کنید.

تغییر پسورد کاربران وردپرس از طریق سی پنل

تغییر پسورد کاربران وردپرس از طریق سی پنل

بعد از این که تنظیمات را کامل کردید Go را بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند. حالا می توانید به بخش ورد به وردپرس خود بروید و با پسورد جدید برای کاربری جدید خود تست کنید.

 

حل خطای عدم امکان آپلود عکس به وردپرس

گاهی در حال کار کردن با وردپرس خود هستید اما نمی توانید عکسی را آپلود کنید. در این حالت عکس آپلود نمی شود و خطایی نمایش می دهد یا ممکن است وردپرس هشدار Unable to Upload Images to WordPress را نمایش دهد. در این حالت راه حل زیر را دنبال کنید:

برای حل این مشکل ابتدا به سی پنل رفته و بعد به  File Manager بروید.

سپس به پوشه  “public_html” مراجعه کنید

در این پوشه به دنبال پوشه  “wp-content”  باشید و آن را باز کنید

در نهایت پوشه uploads را پیدا کنید.

بر روی پوشه “uploads” راست کلیک کنید و گزینه “change permissions.” را کلیک کنید. تنظیمات را مطابق عکس های زیر انجام دهید و دوباره  “Change permissions”  را کلیک کنید تا تنظیمات نهایی شوند:

حل خطای عدم امکان آپلود عکس به وردپرس 

حل خطای عدم امکان آپلود عکس به وردپرس 

حالا باید مشکل آپلود عکس حل شود.

یک مساله دیگر که ممکن است موجب شود که شما نتوانید به وردپرس خود عکس آپلود کنید این است که گاهی با تغییر نام دادن عکس ها، و گاهی با تغییر فرمت آن ها می توان مشکل آپلود عکس ها را حل کرد.

اما گاهی به دلیل فعال بودن وی پی ان و امثال آن این کار روی وردپرس صورت نمی گیرد که با قطع کردن این دسترسی ها مشکل خود به خود حل می شود.

 

حل ارور ۴۰۴ Errors در وردپرس

اگر شما یک یو ار ال را حذف کرده اید خب طبیعی است که با تلاش برای باز کردن آن با این خطا مواجه شوید اما اگر به ناگاه برای تمام یو ار ال های تان و صفحه اصلی سایت تان این خطا را مشاهده می کنید راه حل آن، ساده است.

به داشبورد وردپرسی خود بروید.

روی تنظیمات در ساید بار کلیک کنید ( Settings ) و از آن جا گزینه Permalinks را انتخاب کنید

شیوه ریست permalinks در وردپرس

بر روی “Save Changes” کلیک کنید تا مشکل حل شود:

اگر با این وضعیت مشکل حل نشد، به پشتیبانی خود تیکت بزنید و از آن ها بخواهید مساله را بررسی کنند و در کنار آن mod_rewrite را برایتان فعال کنند.

این ۸ مساله ممکن است هر لحظه برای شما که ادمین یک سایت وردپرسی هستید رخ دهد. آیا با این راه حل ها مشکل شما حل شده است؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *