شیوه ادغام چند شیپ در پاورپوینت چیست؟

شیوه ادغام چند شیپ در پاورپوینت چیست؟
  • 1398/4/19
  • زهرا معبودی
  • 0

در مقالات قبلی از گویا آی تی به شما یاد دادیم که چطور فلوچارت های دلخواه خود را در پاورپوینت ایجاد کنید. برای این کار حرفه ای مدیون شیپ ها یا شکل ها هستیم. پاورپوینت در بردارنده مخزن بزرگی از شیپ ها است که کمک می کند بتوانید گراف های دلخواه خود را بکشید.

یکی از امتیازهایی که پاورپوینت دارد این است که نه تنها به شما اجازه می دهد تا فلوچارت ها و گراف های مختلف بکشید. بلکه به شما این امکان را می دهد تا آن ها را با هم ادغام کنید.

با مطالعه این آموزش شیوه ادغام شیپ در پاورپوینت را می آموزید.

 

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت چیست؟

برای ادغام شیپ در پاورپوینت شما اول به این نیاز دارید که چندین شیپ را به داخل پاورپوینت خود بیفزایید. شیپ های مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صفحه بیفزایید.

برای این کار، به تب Insert بروید و از آن جا بخش Illustrations را پیدا کرده و Shapes را انتخاب کنید.

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت

با انتخاب این گزینه، یک منوی کشویی باز می شود که در آن می توانید یک لیست بزرگ از انواع شکل ها را مشاهده کنید. از این میان برای این اموزش دو شیپ را انتخاب کنید:

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت

وقتی که شیپ را انتخاب کردید روی صفحه به میزانی بزرگ که دلتان می خواهد آن ها را بکشید:

می توانید شیپ ها را به اندازه دلخواه خود، بر روی هم قرار دهید. زمانی صحبت از ادغام شیپ در پاورپوینت می شود که آن ها کمی با هم همپوشانی داشته باشند.

بعد از ایجاد این هم پوشانی، باید هر دو شکل را با هم انتخاب کنید. می توانید از دکمه کنترل برای این کار استفاده کنید. بدین صورت که روی یکی از شکل ها کلیک کنید و بعد کنترل را بگیرید و بعد دوباره روی یکی دیگر از شکل ها کلیک کنید.

 

چطور شیپ ها را با هم ادغام کنیم؟

بعد از انتخاب به تب Shape Format بروید:

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت

در این تب، به گروه Insert Shapes بروید.

در این گروه، گزینه Merge Shapes را کلیک کنید:

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت

با انتخاب این گزینه یک پنجره باز می شود که در آن می توانید چند حالت از ادغام شیپ ها را مشاهده کنید. انواع حالت هایی که دو یا چند شیپ می توانند با هم مرج شوند را می بینید:

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینت

می خواهید خروجی شبیه به کدام یک از آپشن های بالا باشد؟ آن را انتخاب کنید.

ترفند ادغام شیپ در پاورپوینتمثلا من گزینه دوم را انتخاب کرده ام، پس خروجی به شکل بالا خواهد بود. در این نوع ادغام بخش مشترک از دو شیپ، حذف شده است. در این مدل، ادغام بر پایه حفظ مناطق غیر مشترک بوده است.

شما می توانید پس زمینه سند خود را در پشت محل حذف شده در ادغام، به نمایش بگذارید. با کمک این ترفند می توانید فلوچارت های حرفه ای بسازید و از یک طراحی زیبا برای سند خود، و اسلاید ها لذت ببرید.

نظر تان را در این باره بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *